Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس از اخذ مجوز حفر 6 حلقه چاه جدید در پارک سوکان سمنان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین آب در طول فصل تابستان اظهار کرد: مشکل تامین آب تاکنون در چند بخش مورد بررسی قرار گرفته است که یکی از آنها مربوط به آبهای سطحی می شود و در این خصوص در یک روز کامل به بازدید از مراحل تامین آب از منبع و سرچشمه تا تصفیه خانه ها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع سطحی آب گفت: متاسفانه هنوز بهره وری آب در بخش های مصارف خانگی و کشاورزی بسیار پایین است و حتی نسبت به کشورهایی که وضعیت آبی مطلوبی دارند نیز بهره وری پایین تری داریم.

مشکلات بانکی سرمایه گذار هندی تصفیه خانه سمنان رفع شد

همتی به بازدید از تصفیه خانه های سمنان، مهدیشهر و شمیرزاد اشاره کرد و افزود: حدود یک ماه پیش تلاش کردیم مشکلات بانکی سرمایه گذار هندی برای پروژه تصفیه خانه جنوب سمنان رفع شود و قرارداد اولیه ای نیز با شهرداری سمنان برای تکمیل تاسیسات فاضلاب شهری منعقد شده است.

وی با بیان اینکه دو مرحله از پروژه تصفیه خانه جنوب سمنان اجرایی شده است ادامه داد: با تکمیل مرحله سوم این تصفیه خانه حدود 250 تا 300 لیتر بر ثانیه آب استحصال خواهد شد که برای مصارف مختلف نظیر تامین آب کشاورزی و صنعت همان منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

6 حلقه چاه جدید در پارک سوکان سمنان حفر می شود

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به حفر 6 حلقه چاه جدید برای تامین آب شهرستان سمنان گفت: این 6 حلقه چاه در منطقه پارک سوکان حفر خواهند شد که هم اکنون 3 حلقه آن پس از جذب اعتبارات لازم در حال حفر است.

همتی در خصوص وضعیت احداث سدهای مصوب دولت نیز گفت: سدهای فینسک، کسیلیان و روزیه جزو مصوبات دولت هستند که برای تکمیل آنها از وزیر نیرو دعوت شده است تا با حضور در منطقه برای تامین اعتبار آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

انتقال آب خزر پروژه ای ملی است

وی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران اظهار کرد: انتقال آب خزر یک پروژه ملی است که می تواند بسیاری از معضلات مناطق مرکزی کشور را مرتفع کند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با یادآوری قول رئیس جمهور به مردم استان برای انتقال آب خزر گفت: این پروژه در انتظار اعلام نظر نهایی سازمان حفاظت محیط زیست است و بخش عمده این مطالعات انجام شده است.

همتی با تاکید بر اینکه موضوع انتقال آب خزر ادامه داد: در حال حاضر دو یا سه کشور حاشیه دریای خزر در حال بهره برداری از آب خزر هستند و چنانچه جمهوری اسلامی ایران از این دریا برداشت نکند حاکمیت خود را زیر سوال برده است.

نمایندگان استانهای شمالی قانع شدند

وی به تلاش برخی از نمایندگان برای جلوگیری از انتقال آب خزر اشاره کرد و افزود: این نمایندگان پس از آنکه استدلال های ما را در خصوص این مضوع شنیدند قانع شدند که جلوگیری از انتقال آب خزر با اصول قانون اساسی مبنی بر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران متعارض است.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه انتقال آب خزر هیچ گونه منع قانونی ندارد تصریح کرد: معتقدیم محیط زیست فقط یکی از سازمانهایی است که باید در این خصوص اظهار نظر کند و سایر دستگاهها نیز باید با درنظر گرفتن عوامل مختلف در این خصوص اظهار نظر کنند.

همتی خاطرنشان کرد: تامین آب استانهای مرکزی کشور در سالهای آینده ممکن است بحران های اجتماعی خاصی درپی داشته باشد که از امروز باید برای این موضوع اقدامات اساسی صورت گیرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم
  • فیلم/ گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • (ویدئو) گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سرخه
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر