Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیستمین شبآواز ایرانی روز شنبه ۳۱ تیر‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت كه همچون گذشته یك گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شكل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران كه از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان هر برنامه نیز یك گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌شد.

در بیستمین شب‌آواز ایرانی سید محمود موسوی به همراه مهدی احمد پور (نوازنده ‌تار) یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای آوازی در مایه افشاری با استفاده از غزل‌های حافظ می پردازند.

سید محمود موسوی متولد 1367(شهرستان قزوین) ردیف آوازی را نزد استاد چنگیز کاکاوند و سید مسعود موسوی فراگرفت و هم‌چنین دوره‌های صداسازی را نزد علی سعیدی آموزش دیده است. موسوی نوازندگی سه تار را نزد استاد جلیلوند و میلانی آموخته است و هم‌چنین تلفیق شعر و موسیقی آوازی را در سال 1395 در محضر استاد علی جهاندار فراگرفته است. از جمله فعالیت‌های هنری موسوی می توان به اجرای کنسرت به همراه گروه رهاب در تعدادی از دانشگاه‌های کشور، شرکت در جشنواره موسیقی جوان سال 1395، همکاری و اجرا در گروه جامه دران در سال 1395 اشاره کرد.

همچنین مهدی احمد پور متولد ۱۳76 شهر منجیل است. وی دانشجوی رشته موسیقی در دانشگاه هنر و معماری گیلان است و در جشنواره استانی نیایش سال 1395 مقام اول را کسب کرده است. فراگیری ساز سه تار را از سال 1387 نزد استاد وحید کاکاوند آغاز کرد. وی در گروه موسیقی مهر‌آوا به سرپرستی سعید بهرامی عضویت دارد. همراهی گروه تنبور نوازان طرز به سرپرستی استاد فرشید کاکاوند از سال ۱۳۹۳، همکاری در گروه‌های یادگار و داد در سال‌های اخیر از جمله فعالیت های هنری مهدی احمد پور است.

از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای مهرداد جعفری به همراه مصطفی فارغی(نوازنده سنتور) و بهروز رزازیان( نوازنده تنبک) اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه بیات زند با استفاده از شعرهای علی نصری و هم‌چنین قطعه ضربی در دستگاه شور با استفاده از شعرهای حافظ می‌پردازد.
مهرداد جعفری متولد 1370 (متولد قزوین) نزد اساتیدی چون سیف الله شکری، علیرضا قربانی و محمد معتمدی آموخته های خود را تکمیل کرده است. وی در شهرهایی چون تهران، کرج، کرمان، قزوین به همراه گروه‌های مختلف موسیقی چون «بانگ»، «رهاب»، «چکامه»، «پایکوبان»، «سپهر»، «سارنگ» به اجرای آواز پرداخته است.
هم‌چنین مصطفی فارغی (نوازنده سنتور) متولد 1370 دوره‌های آموزش سنتور را نزد اساتیدی چون دکتر پویا سرایی، دکتر میثمی و آقای سلیمی گذرانده است. دوره ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد مجید کیانی فرا گرفته است و هم‌چنین دوره عالی آواز را نزد استاد سیامک آقایی گذرانده است. برگزاری کنسرت های مختلف به همراه گروه نجوا، مهرگان، رهاب، ونداد، آلبوم تصویری کهن بوم و بر، اجراهای مختلف در دانشگاه‌های استان قزوین و تهران، تدریس سنتور از سال 1392 در اداره فرهنگ و ارشاد قزوین و همچنین آموزشگاه موسیقی نیستان در تهران از جمله فعالیت های هنری مصطفی فارغی به شمار می آید. بهروز رزازیان( نوازنده تنبک) نیز متولد 1366 قزوین است و نزد اساتیدی چون بهمن رجبی و فربد یداللهی آموخته‌های خود را تکمیل کرده است. وی کنسرت‌های مختلفی را به همراه گروه های چکاوک، چکاد، جامه دران، بیداد و پایکوبان در سراسر کشور اجرا کرده است.

در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از پیش‌كسوتان آواز ایرانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت كه علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی www.musicenter.ir مراجعه كنند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط بیستمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه كنند.

بیستمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه 31 تیر‌ماه ساعت 18 در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید علی موسوی گفت: این جشنواره با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر  منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه سالجاری تعیین شده  است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی گفت: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم