Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور نخست وزیری سوریه تاکید کرد:سیاست دوستان ایرانی و روسی ما در خصوص مهار خطر ترکیه در شمال سوریه، یک گام مثبت به شمار می‌رود و بیانگر توازن میان حکمت و شجاعت است.

به گزارش گروه دفاتر خارجی خبرگزاری تسنیم، «عبدالقادر عزوز» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره ارزیابی دولت سوریه از نتایج نشست آستانه 5 و امکان تکیه کردن بر این نتایج برای دوره آتی گفت : شکی نیست که با وجود تلاش‌های حامیان ائتلاف تروریستی برای به شکست کشاندن نشست‌ آستانه،‌ این میدان نبرد بود که به نفع ارتش سوریه و محور مقاومت حرف آخر را زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزوز خاطر نشان کرد : در نشست آستانه 4، نقشه‌های جغرافیایی برای منزوی کردن جبهه النصره به عنوان مقدمه‌ای برای ضربه زدن به آن و سرکوب آن ارائه شد، ولی ما دیدیم که از زمان نشست آستانه 4 تا نشست آستانه 5، ائتلاف تروریستی و طرف‌های مرتبط با آن، این نقشه‌ها را تحویل ندادند، چرا که آنها خیلی راحت با جبهه النصره مرتبط هستند و نمی‌توانند از این گروه تروریستی جدا شوند.

وی افزود: از نظر اصولی در نشست آستانه 5، توافقی درباره تعیین دو منطقه برای کاهش تنش به دست آمد، می‌توانیم بگوییم که مناطق کاهش تنش بهترین راه حل نیست، ولی حداقل ضرر را دارد، چرا که اولا با این راهکار از غیرنظامیان حمایت می‌شود و ثانیا هدف دولت از این مناطق، دادن فرصت به آن دسته از افراد مسلحی است که تمایل به انجام آشتی با دولت و تحویل سلاح دارند، همانطور که در مناطق دیگر هم چنین وضعی رخ داد.

مشاور نخست وزیری سوریه اظهار داشت : شکی نیست که برخی از این گروه‌های مسلح نیت صادقانه‌ای ندارند، آنها معتقدند که نشست‌های آستانه امکانی برای بهره بردن از فرصت آرامش و آتش‌بس می‌دهد تا بتوانند از حمایت‌های لجستیکی اعم از سلاح و پول و مزدور بهره‌مند شوند و در نتیجه بار دیگر این توافق را نقض کنند.

وی درباره احتمال اینکه توافق کاهش تنش و ترسیم مرزهای این مناطق زمینه دخالت خارجی را به روی برخی کشورها در سوریه فراهم کند، به تسنیم گفت : هرگز، توافق کاهش تنش از آنچه مناطق امن خوانده می‌شود،‌متفاوت است به طوری که مناطق کاهش تنش،‌حاکمیت هوایی بر اراضی را به دولت می‌دهد و آزادی و ابتکار عمل را هم در صورتی که طرف‌های دیگر از این توافق برای اشغال مناطق جدید یا بازسازی خودسوء‌ استفاده کنند، به دولت می‌دهد بر عکس مناطق امنی که برخی می‌خواهند با گمراه‌سازی رسانه‌ای و سیاسی، این مسئله و مناطق کاهش تنش را یکی کنند و تفاوتی بین آن قائل نشوند.

عزوز خاطر نشان کرد : مناطق امن بر اساس قطعنامه شورای امنیت ایجاد می‌شود و نیروهای بین المللی در آن مستقر می‌شوند و دولت را از اعمال حاکمیت هوایی بر خاک خود محروم می‌کند.

وی درباره جدی بودن کشورهای ضامن گروه‌های تروریستی همچون ترکیه، قطر و عربستان سعودی برای حفظ توافقات مربوط به کاهش تنش در سوریه اظهار داشت : تا کنون می‌توانیم بگوییم که تلاش‌های دولت سوریه و دوستان روسی و ایرانی از طریق تلاش برای مهار خطر ترکیه به سمت منطق حل و فصل از طریق نشست آستانه پیش می‌رود.

مشاور نخست وزیری سوریه در پایان به تسنیم گفت : تمایل دوستان ما بدون شک،‌گام مثبتی به شمار می‌رود و بیانگر حکمت و شجاعت است، اما در آن سو شاهد نفاق و دورویی در ترکیه،‌قطر و دیگر حامیان تروریسم هستیم، آنها تا کنون نیازهای نشست آستانه را از نظر ارائه نقشه‌های جغرافیایی وخطوط جداکننده و ترسیم مناطق میان گروه‌های مسلح حاضر در نشست آستانه و میان گروه‌های داعش و جبهه النصره تکمیل نکرده‌اند.
انتهای پیام/

R36355/P36461/S8,90,94/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست