Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:27:59 GMT

دوره میثاق طلبگی در بوشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۷۱۹۵

دوره میثاق طلبگی در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر - معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: دوره میثاق طلبگی در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی آذرشب در جلسه با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری دوره میثاق طلبگی با حضور داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر تعداد افراد شرکت کننده در این دوره را ۱۵۰ نفر از داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان عنوان کرد و اظهار داشت: این دوره در اردوگاه الغدیر در شهر خان زنیان استان فارس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدت زمان برگزاری این دوره را هفت روز عنوان کرد و ابراز داشت: ۲۵ نفر از اساتید و کادر مدیریتی حوزه علمیه استان در این دوره حضور دارند و روزانه ۱۲ کلاس آموزشی برای چهار گروه برگزار و موضوعاتی همچون رسم طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه در آن آموزش داده می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر به برخی برنامه های جانبی این دوره اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ایام دهه کرامت، زیارت حضرت احمد بن موسی(ع)، جلسات درس اخلاق با حضور اساتید اخلاق، برپایی غرفه فروش لباس طلبگی(عبا و پیراهن)، جلسات پرسش و پاسخ، دعا خوانی، برپایی نمازهای جماعت، شبی با شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی، جلسات بصیرت سیاسی، نرمش صبحگاهی و و پخش فیلم سینمایی با موضوع طلبگی از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده برای این دوره است.

حجت الاسلام آذرشب با بیان اینکه مجموعاً ۱۰ حلقه معرفتی در این دوره به صورت روزانه نکات تهذیبی و آموزشی را به داوطلبان ورود به حوزه انتقال می دهند خاطرنشان کرد: افراط و تفریط در امور آموزشی و تهذیبی در حوزه، نظم در حوزه، اولویت دادن به دغدغه های ورودی های جدید و اصلاح بینش نسبت به حوزه را از جمله موضوعات حلقه های معرفتی این دوره است.

وی اضافه کرد: به منظور ارزیابی دوره، سه فرم در زمینه های حلقه های معرفتی، کلاس های آموزشی، و فعالیت های فوق برنامه بین داوطلبان ورود به حوزه توزیع می شود که در پایان دوره از آنها تحویل گرفته خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)

مراسم ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام از امشب در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام از امشب(پنجشنبه 13 اردیبهشت) و به مدت سه شب(تا شنبه 18 اردیبهشت) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

 

در شب اول این مراسم به کلام حجت الاسلام و المسلمین طحان آل یاسین و حجت الاسلام و المسلمین زمانیان برگزار می‌شود.

محل برگزاری هیئت در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق (ع) است.

 

دیگر خبرها

  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)