Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام محبی رئیس جامعه دامپزشکان ایراندر گفت و گو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: هرگونه خرید گوشت به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی برای مردم ممنوع و خطرآفرین است.

وی بیان کرد: به طور کلی می‌توان کشتارگاه‌ها را به 2گروه اصلی صنعتی و سنتیتقسیم کرد، حدود 74 واحد صنعتی و 304 واحد سنتی در کشور فعالیت می‌کند که وظیفه کشتار و عرضه گوشت به بازار را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی افزود: عمده کشتار‌ها در حوزه صنعتی هستندانجام می شوند و شرایط بهداشتی مطلوبی دارند، اکنون ظرفیت کشتار در 380 واحد موجود در کشور، روزانه حدود 11 هزار رأس برای دام سنگین و 80 هزار رأس برای دام سبک است، با این حال 48 کشتارگاه جدید نیز به زودی به جمع آنها اضافه می‌شود که در مجموع طی سال آینده 122 کشتارگاه خواهیم داشت.

رئیس جامعه دامپزشکان گفت: با این حساب، ظرفیت واحدهای کشور بعد از بهره‌برداری از واحدهای جدید به‌صورت روزانه به 14 هزار رأس دام سنگین و 110 هزار رأس دام سبک در واحدهای صنعتی خواهد رسید، بنابراین سالانه 27 میلیون رأس دام سبک و سه میلیون و 300 هزار رأس دام سنگین، ظرفیتی است که می‌توان در سال آینده برای مجموع کشتارگاه‌های کشور متصور شد.

وی تصریح کرد: یکی از مکان‌هایی که این روزها بیشترین نقش را در بیماری تب کریمه کنگو دارد در کشتارگاه‌های غیرمجاز است.

محبی با بیان اینکه تمام کشتارگاه های تحت نظارت سازمان دامپزشکی دارای پروانه بهره برداری و تحت نظارت این سازمان هستند، افزود:ما موظف به اجرای دستورالعمل‌ها هستیم، باید اقدامات بهداشتی را بدون برگزاری جلسه انجام دهیم و هر جا خلاف قانون عمل شد، برخورد شود.

وی تاکید کرد: کشتارگاه های سنتی با وضعیت غیر بهداشتی، سلامت مردم جامعه را به خطر می اندازند، نبود کشتارگاه مناسب و بهداشتی خلأ جدی در بهبود زنجیره سلامت غذایی مردم است.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران یادآور شد: انتظار می رود با تشکیل کمیته امور ساماندهی کشتارگاه ها در استانداری های کشور و با تکیه بر این موضوع که کشتارگاه های صنعتی ما پاسخگوی نیاز کشور است، نسبت به تعطیلی کشتارگاه های سنتی که کمترین شرایط بهداشتی را دارند، اقدام شود.

انتهای پیام/

ضرورت تشکیل کمیته امور ساماندهی کشتارگاه ها در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه بوده و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد (شناسه) یکتا را دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد