Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی فرماندار اراک با تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان مرکزی گفت: اجتماع بزرگ صیانت از حریم خانواده در اراک برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا زارعی ظهر امروز در نشستی در رابطه با عفاف و حجاب با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: با فرا رسیدن سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و حمله رژیم سفاک رضاخانی به معترضین کشف حجاب در 21 تیر سال یک هزار و 315 به جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا فاجعه مسجد گوهرشادو همه شهدا مسیر عفاف و پاکدامنی این ایام را هفته (عفاف و حجاب) نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای گرامیداشت این واقعه بزرگ هر روز این هفته را با نام‌ ویژه و برنامه‌هایی ترتیب داده اند، دشمنان ما به دنبال توطئه برای برهم زدن خانواده‌ها بوده مانند ده‌ها شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای که به دنبال آسیب رساندن به کیان خانواده هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تصریح کرد: به دنبال همین آسیب خانواده طلاق افزایش یافته که طلاق در قرآن نکوهش شده و همه ما مکلفیم در راستای حفظ کیان خانواده به مسائل مهمی بپردازیم یکی از راه‌های آن بحث عفاف و حجاب در خانواده است.

زارعی بیان کرد: عناوین هفته عفاف و حجاب به شرح شنبه عفاف و حجاب گرایش انسانی، انتخاب ایرانی، یکشنبه عفاف و حجاب، آزادی، کرامت انسانی، حقوق شهروندی، دوشنبه عفاف و حجاب، تجلی مشارکت اجتماعی، سه‌شنبه تولید و اشتغال، نه به پوشاک خارجی، چهارشنبه مردان غیور زنان عفیف، خانواده متعالی، پنج‌شنبه عفاف و حجاب، نشاط اجتماعی، امنیت اخلاقی، جمعه جامعه عفیف زمینه ساز ظهور است.

وی عنوان کرد: برنامه‌ها باید در دوبخش صورت گیرد یک بخش عمومی که همه نهاد‌ها باید باهم کارها را انجام دهند مانند نصب بنر یا پوسترهایی در رابطه با عفاف و حجاب، ترویج این فرهنگ از راه شبکه‌های اجتماعی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عرضه کتاب، برگزاری مشاوره دینی و بخش خصوصی که هر دستگاه باید به‌صورت اختصاصی کار ویژه‌ای انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ادامه داد: برنامه اختصاصی برای وزارت کشور در نظر گرفته شده که می‌توان به پیگیری، هماهنگی و نظارت بر اجرای برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی، ادارات استانی و ستاد صیانت استان‌های سراسر کشور اشاره کرد.

زارعی اضافه کرد: دیگر نهادهای استان هم برنامه اختصاصی دارند مانند شهرداری در برگزاری برنامه‌های هماهنگ ترویجی و اقناعی در فرهنگسراها،خانه‌های فرهنگ، سرا محلات ویژه عفاف و حجاب، وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیگیری ساماندهی استفاده از مانکن‌ها و ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی کنترل و مدیریت وضعیت نامناسب پوشش و رفتار برخی از هنرمندانو فضاهای مجازی و محیط‌های هنری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تولید محتوای اقناعی-ترویجی درباره واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد و موضوع کشف حجاب و نشر آن در نشریات داخلی و فضاهای حقیقی و مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از دیگر نهادها و برنامه این روز می‌توان به وزارت راه و شهرسازی در برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و ارائه کتاب، بروشور و پیامک‌های تبلیغی، وزارت ورزش و جوانان در برپایی برنامه‌های ورزش همگانی با محوریت خانواده با تکیه بر ترویج عفاف و حجاب، سازمان تبلیغات اسلامی در تولید محتوا در ترویج عفاف و حجاب و هدایت آنها در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سازمان صدا و سیما در پوشش خبری مناسب از فعالیت‌های فرهنگی هفته عفاف و حجاب، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در فعال کردن گروه‌های مختلف آمران به معروف به‌ویژه حضور اثرگذار گروه‌های طلایه‌داران در اماکن عمومی گردشگری، مراکز خرید، پایانه‌های مسافربری وغیره با رویکرد ایجابی و اقناعی اشاره کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاطر نشان کرد: برخی دیگر از نهادها و برنامه‌ها نیروی انتظامی در ارائه تذکر به افراد بد پوشش و تشویق بانوان دارای حجاب برتر در معابر عمومی، سازمان بسیج مستضعفین در تولید محتوا و انتشار و هدایت آنها در شبکه‌های اجتماعی، سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مشاوره‎‌های دینی در حوزه عفاف و حجاب و خانواده در بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی، مرکز امور زنانو خانواده ریاست جمهوری در پیگیری تقدیر و تجلیل از موسسات مردم نهادفعال در حوزه ترویج عفاف و حجاب، شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه در دعوت از نمازگزاران محترم جهت شرکت در اجتماع بزرگ صیانت از حریم خانواده در روز 21 تیرماه، مرکز رسیدگی به امور مساجد در دعوت از نمازگزاران متحرم جهت شرکت در اجتماع بزرگ صیانت از حریم خانواده در روز 21 تیر ماه هستند.

زارعی بیان کرد: ما به عنوان سربازان وطن باید بیشتر در راستای حفظ و ارزش‌های دینی خود بکوشیم تا بنیان خانواده مستحکم و برقرار باشد.

انتهای پیام/

R41371/P4001/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نخستین برنامه پیاده‌روی خانوادگی ویژه کادر سپاه و بسیج و سپس همایش حکمت مطهر در راستای آشنایی با مبادی فکری شهید مطهری به شکل استانی و در همه شهرستان‌ها است.

وی تأکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، ۱۹ مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان و بسیجیان از دیگر برنامه‌ها است و بسیج جامعه زنان نیز مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عفاف و حجاب شهید مطهری ویژه بانوان بسیجی برگزار خواهد کرد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری ده لیگ ورزشی، حضور دانش‌آموزان و معلمان در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و حلقات میانی ویژه صالحین، تجلیل از خانواده شهدا و راویان پیشکسوت، دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه برنامه‌های دیگری است که در این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091308

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است