Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:23:40 GMT

ساماندهی ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۸۷۲۵

ساماندهی ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان گلستان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: ۲ هزار و ۲۶۲ سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان ساماندهی و شناسنامه دار شده و فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عبدالرضا چراغعلی، ظهر امروز در نخستین نشست منطقه‌ای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 2 هزار و 262 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان گلستان فعالیت می‌کنند، البته سمن‌های زیادی هم هستند که فعالیت می‌کنند اما شناسنامه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: از این تعداد بیش از 100 سمن در حوزه وزارت کشور، فرمانداری‎ها و استانداری است.

وی تصریح کرد: فصل مشترک همه سمن‎ها این است که همه خیریه هستند زیرا همه فعالیت‎های سمن‎ها در راستای ارتقاء شاخص‎های ورزشی، دینی، فرهنگی، محیط زیست و غیره است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان یادآور شد: همه فرمانداران موظفند تا جلسات منظم تقویم شده با تشکل‌‎های مردمی داشته باشند و سازمان‎های مردم نهاد نیز نباید موضوعات و برنامه‎های خود را منوط به حمایت مالی کنند.

چراغعلی افزود: درست است که مسائل مالی یک اصل است اما شما تشکل‎ها باید در راستای فعالیت‎های خود بتوانید از امکانات و ظرفیت‎های دستگاه‎های اجرایی در جهت آموزش مردم برای کاهش آسیب اجتماعی استفاده کنید.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: بهره‎‌گیری و برخورداری دستگاه‎های اجرایی و سازمان‎های مردم‌نهاد از ظرفیت یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف سازمانی مشترک یک اصل مهم است.

وی گفت: تشکل‎ها می‎توانند شبکه‎سازی کنند اما از آنجایی که شبکه‎ها دارای قوانین خاص هستند می‎توانند با انتخاب نماینده‎ای از بین خود و ارتباط با فرمانداران مشکلات مربوطه را بررسی و مرتفع کنند.

چراغعلی گفت: متاسفانه برخی از تشکل‎ها در استان وضعیت خوبی ندارند و ما به دنبال کمیت نیستیم بلکه هدف ما ارتقاء کیفیت کار تشکل‎ها است.

وی یاداور شد: شما خط مقدم مسائل و مشکلات مردم هستید و ما برای برون رفت از مشکلات کشور نیاز به شما داریم، زیرا دولتی‎ها به تنهایی قادر به پیشبرد مسائل کشور و استان نیستند.

چراغعلی تصریح کرد: تجربیات موفق دنیا نشان می‎دهد که سازمان‎های مردم نهاد و مردم خط مقدم پیشرفت‎ها و شاخص‎های مختلف در دنیا و کشور هستند و ما تمام قد پشتیبان این سازمان‎ها هستیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اظهار داشت: حمایت ادارات و تعامل بین دستگاه‎ها برای حمایت از سازمان‎های مردم نهاد توسط فرمانداری‎ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت