Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ساحل راست ناحیه دوم رامهرمز با حضور وزیر نیرو در شهرستان رامهرمز افتتاح شد.
حمید چیت چیان پیش از ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان خوزستان وارد شهرستان رامهرمز شد و پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ساحل راست ناحیه دوم در شهرستان رامهرمز را افتتاح کرد.
کارفرمای این پروژه سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار آن نیز شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه آبیاری و زهکشی رامهرمز به مساحت حدود ۲۷ هزار و ۵۶۹ هکتار در جنوب غرب استان خوزستان و حاشیه شهرستان رامهرمز واقع شده و رودخانه الله (اعلا) منبع اصلی تأمین کننده آب آن است.
این شبکه شامل پنج ناحیه عمرانی است که دو ناحیه در سمت چپ و سه ناحیه در سمت راست رودخانه واقع شده و به صورت ثقلی و با استفاده از سد انحرافی که در حدود۷۲ کیلومتر پائین دست سد مخزنی جره و در نزدیکی روستای زیرزرد بر روی رودخانه فوق احداث و تأمین آب می شود.
تأمین آب مورد نیاز حدود ۴۰۵۰ هکتار از اراضی غرب شهرستان رامهرمز، استفاده بهینه از پتانسیل آب و خاک و مکانیزه کردن کشاورزی، زهکشی اراضی منطقه، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی در منطقه پروژه و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از اهداف اجرایی این پروژه به شمار می رود.
در این پروژه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون و ۵۱۰ هزار خاکریزی، یک میلیون و ۲۶۰ هزار مترمکعب کانال کنی، ۶۳۵ هزار کیلوگرم آرماتوربندی، ۲۲ هزار مترمربع قالب بندی، هفت هزار و ۱۰۰ مترمکعب بتن ابنیه، ۲۰ هزار مترمکعب بتن لاینینگ، ۱۲۵ هزار مترمربع ایزوگام، ۵۵ هزار کیلوگرم کارهای فولادی سنگین و چهار هزار و ۵۰۰ متر طول لوله گذاری انهار سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.
مبلغ اولیه پیمان افزون بر ۹۰ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان است.
۸۸ سازه آبگیر، ۹۴ سازه پارشال فوم، ۲۸ سازه چک، ۲۶ سازه چک دراپ، ۱۲ سازه دراپ، ۱۵ سازه کالورت، ۶ سازه سیفون، ۱۷ سازه سرریز، ۱۱ سازه پل ماشین رو و یک سازه کالورت دراپ در این پروژه وجود دارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سعادت فر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مهار سیلاب و پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی در بارش‌های بی‌سابقه اخیر در استان خوزستان گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد باران در بالادست سد دز و ورود حجم زیادی آب گل آلود به مخزن سد، به منظور پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی طرح غدیر، انتقال منبع تغذیه این طرح از دز به کرخه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کاهش تدریجی آب از منبع تغذیه دز به منبع تغذیه کرخه با هماهنگی معاونت‌های شبکه‌های آبیاری و مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفت و با این اقدام جلوی کاهش کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی خوزستان گرفته شد.

سعادت فر ادامه داد: انتقال روان آب‌های ناشی از بارندگی حوضه دز به رودخانه کرخه به منظور کنترل سیلاب در پایین دست سد دز به عنوان اقدامی فوری عملیاتی و در این مدت بخش قابل توجهی از سیلاب از طریق سه نقطه ارتباطی دز و کرخه در منطقه غرب شبکه آبیاری دز تخلیه و مهار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به آماده‌باش کامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: بارش‌های سنگین و حجم زیاد روان آب بالا دست شهر آزادی اندیمشک موجب تخریب سیل بند کرخه شد که این سیل بند با اقدام فوری و جهادی ترمیم شده است.

کد خبر 6099683

دیگر خبرها

  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • پیش‌بینی ۱۱۱ شعبه اخذ رای در رامهرمز و رامشیر
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد