Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ‌محدودیتی در منابع مالی برای ‌اجرای طرح‌های پژوهشی کشاورزی نداریم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم ازاراک،کاظم خاوازی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های مهم وزارت جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: اشتغال‌زایی تحقیقات‌محور درمناطق روستایی با تکیه بر شیوه‎‌های نوین و علمی در کسب و کار حوزه کشاورزی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتقال این یافته‌ها به مزارع و زمینه‌های کشاورزی تاثیر زیادی در افزایش و پایداری تولید و اشتغال در مناطق روستایی دارد که این فعالیت به عنوان طرح نوین در سطح کشور در حال بررسی و اجراست.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به انتقال یافته‌های کشاورزی گفت: به منظور دسترسی آسان کارشناسان و مروجان این سازمان تالار ترویج دانش کشاورزی ایجاد شده و تمام این یافته ها به صورت رایگان در اختیار کارشناسان و مروجان قرار می‌گیرد، به منظور انتقال یافته‌های کشاورزی به مزارع، کار‌های تحقیقاتی از حالت حضوری در مرکز پژوهشی کشاورزی خارج شده و دامنه تحقیق به مزارع، ابعاد علمی و تولید گسترش پیدا کرده و امید داریم به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

خاوازی بیان کرد: سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی هیچ‌گونه محدودیتی در منابع مالی به منظور اجرای طرح‌های پژوهشی مورد نظر بهره‌برداران ندارد و این منابع در راستای بر طرف کردن مشکلات این بخش در اختیار استان‌ها و ستاد‌ها قرار گرفته تا بر اساس آن اقدامات موثر پیشنهاد شود و در قالب این طرح‌ها اعتبار مورد نظر اختصاص یابد.

ضرورتتوجه به طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در بخش کشاورزی

معاون هماهنگی وتوسعه منابع استانداری مرکزی هم در این مراسم با اشاره به نام‌گذاری سال جدید گفت: با توجه به نامگذاری امسال و اهمیت اجرا شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، توجه به بخش کشاورزی به عنوان پایه و اساس اقتصاد نقش مهمی در تحقق اهداف مقام معظم رهبری و توسعه اقتصادی استان و کشور دارد.

ظفر‌ افشون بیان کرد: اجرا و توجه بیشتر به طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در بخش کشاورزی، اجرای سیاست‌های مورد نظر مقام معظم انقلاب در مدت طولانی و وجود تعداد زیادی از تولیدات بخش کشاورزی در بازار‌‌های داخلی و جهانی را به دنبال دارد.

اقدام‌های مناسبی به منظور افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی انجام شده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به کمبود آب کشاورزی در استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به کمبود آب کشاورزی و موقعیت جغرافیایی این استان اقدام‌های مناسبی به منظور افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی انجام شده و امید داریم به منظور بر‌طرف کردن این مشکلاتتصمیمات شایسته‌ای اتخاذ شود.

علی باباییاضافه کرد: از برنامه‌های مهم جهادکشارزی آموزش و ترویج کشاورزان است در این راستا افزایش سطح آگاهی و آموزش کشاورزان نقش مهمی در افزایش و تولید محصولات با کیفیت و صادرات این محصولات به خارج از کشور دارد.

ارتباط تحقیقات و اجرا در استان مرکزی تقویت می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی در راستای انجام اهداف سازمان و بر‌طرف کردن نیا‌ز‌ها و مشکلات استان از برنامه های این مرکز است.

غلامرضا گودرزی افزود: تقویت ارتباط تحقیقات، اجرا و تدوین از دیگر برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی است و تلاش می‌شود این اقدام با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی با این مرکز انجام شود.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه