Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:29:38 GMT

حق اسلامشهر از کانال آب محمدیه تخصیص یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۹۹۲۷

حق اسلامشهر از کانال آب محمدیه تخصیص یابد

اسلامشهر- فرماندار اسلامشهر بر لزوم تخصیص حق اسلامشهر از کانال آب محمدیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیراله حقیقی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد بحران اسلامشهر با محوریت بررسی آخرین وضعیت آب شرب این شهرستان در سخنانی با بیان اینکه با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر در کشور باید بحران کم آبی را جدی گرفت، گفت: در شهرستان اسلامشهر نیز باید از همه ظرفیت ها جهت فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر گلایه و نارضایتی شهروندان اسلامشهر از کاهش فشار و در برخی ساعات قطع آب شرب افزایش یافته است، اظهار داشت: آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران و شهرستان اسلامشهر وظیفه دارند، تا آب شرب مورد نیاز و مصرفی شهروندان ساکن در شهرهای اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی و همچنین در سطح روستاهای شهرستان را تامین کنند و هیچ عذر و کوتاهی در این باره پذیرفتنی نیست.

حقیقی با بیان اینکه همه ادارات و ارگان ها ضمن مصرف بهینه آب شرب آماده هرگونه همکاری با آب و فاضلاب شهرستان هستند، افزود: شهرداری ها نیز باید از هرگونه استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز پرهیز کنند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از سیستم های نوین آبیاری در آبیاری فضای سبز اشاره کرد و اظهار داشت: از گونه هائی در کاشت فضای سبز استفاده شود که از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و به آب کم نیاز داشته باشند.

فرماندار اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر برخی مزارع و باغات با استفاده از آب کانال محمدیه آبیاری شده اند، افزود: حق شهرستان اسلامشهر از این کانال نیز باید همچون گذشته تخصیص یابد و جهاد کشاورزی و سایر ادارات ذیربط نیز باید پیگیری های لازم در این خصوص داشته باشند.

حقیقی همچنین بر لزوم رفع مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر آبفای روستایی، پروژه ای جهت اجرا در روستاهای فاقد دهیاری داشته باشد حمایت لازم از سوی فرمانداری از این پروژه ها صورت خواهد گرفت.

وی در پایان بر لزوم شستشوی مستمر باکس های زباله توسط شهرداری ها که در این ماه های گرم سال مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال داشته تاکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان، گفت: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث رونق منطقه خواهد شد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمیرم، اظهار کرد: در جریان این سفر روند تکمیل برخی از پروژه‌های زیرساختی شهرستان که از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری و سفر شهرستانی استاندار اصفهان هستند، مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: روند اجرای یکی از پروژه‌های تأمین آب استان و شهر اصفهان نیز بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه تأمین کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان است، عنوان کرد: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و بر این باور هستیم که به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث توسعه گردشگری شهرستان سمیرم نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت استفاده از نیروی مورد نیاز این طرح‌ها با مردم شهرستان سمیرم است که همین امر منجر به اشتغالزایی و رونق خدمت‌رسانی در شهرستان خواهد شد.

زینلیان با اشاره به اینکه امیدوار هستیم این پروژه بتواند فتح باب مناسبی برای توسعه شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: در مطالعات انجام شده برای اجرای این پروژه، مطالبات مردم شهرستان نیز در نظر گرفته شده است که از سنوات گذشته به دلیل محدودیت منابع نادیده گرفته شده بود.

وی تأکید کرد: پایدار شدن جریان آب که به واسطه این پروژه اتفاق خواهد افتاد این امکان را می‌دهد که در حقوق مردم و محیط زیست منطقه اتفاقات مناسبی بیفتد و برای کشاورزانی که تخصیص خودشان را از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی گرفته‌اند کمک می‌کند که حقوق مردم به نحو شایسته تأمین شود.

کد خبر 751241

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود