Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:23:17 GMT

حل بحران آب گلستان نیازمند خرد جمعی است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۰۱۶۵

حل بحران آب گلستان نیازمند خرد جمعی است

گرگان - مسئول خانه کشاورز گلستان گفت: مشکل کم آبی در استان به خرد جمعی نیاز دارد و مصرف آب باید مدیریت شود.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وزارت نیرو، وزارت کشاورزی یا امور آب به تنهایی نمی تواند مشکل کم آبی را مدیریت کنند. خشکسالی گریبانگیر کشور است و برای حل این معضل، حرکت جمعی لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هنگامی که بارندگی افزایش می یابد همه مشکلات فراموش می شود و ما باید در همه شرایط به فکر بحران کم آبی باشیم.

وی ادامه داد: ایران کشوری که امروز دچار خشکسالی شده باشد، نیست، بلکه کشور خشک و نیمه خشک است و پدران ما هم با این مشکل روبرو بودند.

ایمانی بیان کرد: امنیت غذایی برای مردم از اهمیت بسیار برخودار است و باید از تولید داخلی حمایت کرد، بنابراین تولید را نمی توانیم تعطیل کنیم.

مسئول خانه کشاورز استان گلستان گفت: مسئولان و بهره برداران باید شرایط و بستری فراهم کنند که هم مصرف آب بهینه باشد و هم کشاورزان بتوانند به تولید ادامه دهند و ما اگر به کشاورز بگوییم از آب استفاده نکند، این راهکار نیست چون کشاورز کار اقتصادی می کند و حیات او به کشاورزی وصل است.

ایمانی اظهار کرد: بنابراین باید راهکاری ارائه شود تا مسیر کشاورز را تغییر داد که هم تولید و هم منابع آبی حفظ شوند تا از حد بحران فراتر نرویم.

وی تصریح کرد: در هیچ جای قانون نوشته نشده که شالی کاشته نشود یا فلان محصول را کاشت، بلکه باید منابع آب را مدیریت کرد، به کشاورز یک میزان آب تخصیص داده می شود که می تواند سویا یا پنبه یا شالی بکارد ولی از آن حد مجاز آب نمی تواند بیشتر استفاده کند.

ایمانی با بیان اینکه حمایت و هدایت کشاورز بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: برای انتقال آب قانون وجود دارد زیرا برای لوله گذاری کنده کاری وجود دارد و ممکن است برای زمین داران اطراف مشکل ایجاد کند.

وی یادآور شد: در زمان قدیم نسق های کشاورزان مشارکتی بود و امروز هم باید این مشکل به صورت مشارکتی مدیریت شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبرانقلاب دیدار می‌کنند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1229606 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • حماس: ۷ گور جمعی، شاهدی بر وحشیگری اشغالگران علیه ملت فلسطین است
  • کشف یک گور جمعی دیگر در محوطه بیمارستان «الشفا» غزه
  • افزایش تعداد گورهای دسته جمعی کشف شده در غزه/ کشف ۴۹ جسد دیگر
  • کشف گور جمعی دیگر در بیمارستان شفاء غزه
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از کارگزاران حج با رهبر انقلاب آغاز شد
  • کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبرانقلاب دیدار می‌کنند