Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، به همراه طهمورث الیاسی بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حجت‌الاسلام رحیم جعفری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی از پروژه نیمه‌کاره «کتابخانه مرکزی» استان کرمانشاه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، در این بازدید با اشاره به ضرورت و نیاز استان به احداث کتابخانه مرکزی، اظهار کرد: طبق مصوبه سال ۹۰، ۴۰ درصد اعتبارات این پروژه استانی و ۶۰ درصد آن از اعتبارات ملی(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) است، روند ساخت این کتابخانه از سال ۹۱ به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده است، لذا مکاتبات بسیاری را با استانداری، تمایندگان مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا انجام شده است، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.
وی در ادامه افزود: پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۵۰۰۰ مترمربع در دست احداث است، که تا کنون بیش از ۲.۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شده، متاسفانه اقدامات اجرایی آن از سال ۹۱ متوقف شده است.
دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در ادامه ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازدیدی که داشتیم ملاحظه کردیم این ساختمان طراحی نسبتا خوبی دارد، اجرای بتن، سقف، ستونها و بخشهای آن خوب بوده و در مکانی مناسب قرار دارد.
وی در ادامه افزود: امیدواریم با هماهنگی در اعتبارات استانی و ملی بتوانیم، اقدامات مناسبی را مربوط به پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه انجام دهیم و خروج آنرا از توقف اجرای پروژه در دستور کار قرار داده تا زمینه های تزریق و حرکت به سمت بهره برداری از آن را فراهم سازیم.
گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۵۰۰۰ متر مربع زیربنا، دارای بخش‌های مختلفی از قبیل: دو طبقه پارکینگ، رستوران، مخزن کتاب، سالن اجتماعت ۳۰۰ نفری، قرائت خانه خانم‌ها و آقایان و ... است، که کار ساخت و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ شروع و در حال حاضر جهت تکمیل آن نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.
افتتاح پایگاه فراغتی «ایستگاه معرفت» در کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه
پایگاه فراغتی با عنوان «ایستگاه معرفت» ویژه بانوان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تربیت افراد کتاب‌خوان، روز شنبه ۱۷ تیرماه ۹۶ با حضور رضا کریمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و دکتر زنجانی مسئول موسسه نسیم حکمت و اندیشه در محل کتابخانه امیرکبیر افتتاح شد.
رضا کریمی‌، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ابتدا ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور استفاده هر چه بهتر کودکان، نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت تابستان برنامه‌های متنوع فرهنگی با موضوع و هدف ترویج کتاب و کتابخوانی را در کتابخانه‌های عمومی سطح کشور پیش بینی کرده است، لذا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و مؤسسه نسیم حکمت و اندیشه اقدام به برگزاری طرح فراغتی با عنوان «ایستگاه معرفت» کرده است.
کریمی در ادامه هدف از این طرح شناخت شهید مطهری و آثار ایشان را اعلام کرد و گفت: در این طرح کلاس‌هایی از قبیل کارگاه روش مطالعه و کتابخانه گردی، دوره آشنایی با منشور اندیشه شهید مطهری(کتاب «حاصل عمر»)، کلاس اصول تدبر در قرآن، آموزش طب و تغذیه اسلامی، نقد کتاب «مردی در تبعید ابدی»، دوره آموزش نویسندگی و کارگاه سبک زندگی برگزار خواهد شد.
وی همچنین در خصوص اهمیت آثار شهید مطهری گفت: آن شهید خود را مسئول پاسخگویی به سؤالات معاصر می‌دانست و در همین راه هم توسط افراد متحجر به شهادت رسید. آثار شهید مطهری دسته بندی‌های متفاوتی دارند و در این میان آثار قلمی مهم‌ترین آثار نسبت به سخنرانی‌هایی هستند که بعد از شهادت او منتشر می‌شوند.
در ادامه دکتر زنجانی، مسئول مؤسسه نسیم حکمت و اندیشه، در ابتدا از اداره کل کتابخانه‌های عمومی و ورزش و جوانان استان کرمانشاه که با ایجاد فضاهای مفید و امن برای نوجوانان و جوانان کمال تشکر و قدردانی کرد و گفت: طرح «ایستگاه معرفت» با هدف ایجاد پایگاه الگو فراغتی تشکیل شده است و به منظور تربیت افراد کتاب‌خوان و با کلاس‌های متنوع در دو بخش کتاب و کتاب‌خوانی و هنری ویژه بانوان که کلاس‌های در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی در محل کتابخانه امیرکبیر و کلاس‌های هنری و تجسمی در مؤسسه نسیم حکمت و اندیشه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این چنین طرح هایی موجب بالا بردن آگاهی و شناخت جامعه نسبت به تفکرات انقلابی بزرگانی چون شهید مطهری خواهد شد، گفت: امیدواریم که طرح «ایستگاه معرفت» به عنوان طرح و ایستگاهی الگو در سال‌های آینده شود و موجب افزایش عضو و تداوم بیشتر شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

اداره کل هواشناسی استان کرمان با ارائه گزارشی از میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: بیشترین بارندگی در سیرجان به میزان ۳۲.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان آمده است: طی ۲۴ ساعت گذشته در اکثر ایستگاه‌های هواشناسی کرمان بارندگی ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه سیرجان به میزان ۳۲.۲ میلی‌متر و پس از آن جیرفت با ۳۱ میلی‌متر بود.

هم‌چنین در ایستگاه‌های کهنوج ۳۰.۰ میلی‌متر، فیض آباد راور ۲۷.۰ میلی‌متر، رودبار جنوب ۲۵.۰ میلی‌متر، بم ۱۹.۶ میلی‌متر، فهرج ۱۷.۶ میلی‌متر، انار ۱۷.۲ میلی‌متر، شهربابک ۱۳.۶ میلی‌متر، لاله‌زار ۱۲.۵ میلی‌متر و راین ۱۲.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی کرمان، ایستگاه‌های راور ۱۱.۶ میلی‌متر، بافت ۱۰.۶ میلی‌متر، رفسنجان ۹.۳ میلی‌متر، رابر ۸.۶ میلی‌متر، بردسیر ۸.۳ میلی‌متر، ارزوییه ۸.۲ میلی‌متر و زرند ۷.۷ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده‌اند.

کد خبر 745340

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • ارزیابی حدود ۲۱ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود