Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری اطلاعات>فناوری اطلاعات و ارتباطات - با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه دوشنبه 19 تیر 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات گفت: متاسفانه برخی رسانه ها به دنبال از بین بردن شیرینی خبرهای خوب در جامعه هستند. فرنقی زاد اظهار کرد: در حالی که وزیر ارتباطات در عید فطر در اینستاگرام خود اشاره کردند که تا پایان دولت یازدهم پیشنهاد توقف فروش حجمی اینترنت در حوزه اینترنت ثابتADSL به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه خواهد شد؛ متاسفانه برخی رسانه ها با اشاره به اجرای این مو ضوع از مردادماه این شایبه را در ذهن کاربران ایجاد کردند که از ابتدای مردادماه ، فروش حجمی اینترنت متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است محمود واعظی با اشاره به تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت دانلود حجمی گفت: این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.

شماره 2 - کارگاه تخصصی بین المللی اینترنت اشیا که توسط دانشکده پست و مخابرات و با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات در تهران برگزار شد؛ به کار خود پایان داد. همچنین نشست دوم نیز با عنوان IoT و شهرهای هوشمند، با هدف شناخت سیستم های IoT و شهرهای هوشمند پایدار و آشنایی با طراحی شبکه مرتبط با IOT در شهرهای هوشمند، توسط "جین هو"ا و "دکتر مظلوم زاده" استاد دانشگاه برگزار و پس از ارایه گروه های کاری ، آزمون نهایی گرفته شد.

شماره 3 - شرکت ارتباطات زیرساخت در گزارشی اعلام کرد : ایرانی ها در سه ماهه نخست سال جاری 298 میلیون دقیقه ارتباط بین الملل برقرار کردند. بر اساس این گزارش ، از این میزان مکالمات سهم ترافیک صادره از ایران به مقاصد بین الملل 195 میلیون دقیقه و ترافیک وارده به ایران 103 میلیون دقیقه است. همچنین کشورهای افغانستان ، امارات ، عراق ، پاکستان ترکیه ، آمریکا ، آلمان ، کانادا ، چین ، انگلستان در زمره پرترافیک ترین مقاصد ارتباطی بوده است.

شماره 4 - معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هدف تعرفه ترجیحی اینترنت، حمایت از سرویس و محتوای داخلی است، درباره لزوم تغییر روش اعمال تخفیف برای ترافیک داخلی اینترنت نسبت به بین‌الملل و افزایش سایت‌هایی با تعرفه ترجیحی توضیح داد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه بیان کرد: در نهایت تقریبا همه اعضاء معتقدند شیوه وایت‌لیست یا ۲۰۰ سایت برتر که در حال حاضر به بیش از ۵۰۰ سایت رسیده است، برای شروع خوب بوده اما کارایی لازم را ندارد.

شماره 5- سرویس‌های هوشمند مخابرات (IN) غیرفعال می‌شوند. معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: در پی درخواست‌های متعدد مشتریان در زمینه سرویس‌های هوشمند (IN)، برای استفاده بهتر و بهینه از این خدمت و جلوگیری از قطع این سرویس‌ها به دلیل کارکرد بی‌رویه، مشتریان با مراجعه به دفاتر این سرویس را فعال کنند. داوود زارعیان با اشاره به اینکه سرویس‌های هوشمند (IN) از ۲۰ تیر ماه برای تمام کاربران غیرفعال خواهد شد، اظهار کرد: مشتریانی که مایل به استفاده از این خدمت هستند (مالک یا مستاجر به شرط ارایه اجاره‌نامه) می‌توانند با درخواست کتبی با قید زمان معین برای فعال کردن این خدمت اقدام کنند.

شماره 6 - عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه در ۱۶ مرکز مخابراتی تهران در حال انجام است. با اجرای این طرح، ارتباط مشترکان به مدت ۳ روز مختل می شود. عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در ۹ مرکز مخابراتی شهید لطیفی، الغدیر، شهید یزدانپناه، شهدای چیتگر، شهید تندگویان، شهر قدس، جماران، مارلیک و اندیشه از روز گذشته، در مرکز مخابرات دکتر حسابی (مارلیک) از امروز ۱۹ تیرماه و در ۶ مرکز مخابراتی شهید لطیفی، شهید توکلی، پیام نور، شهید قندی، رباط کریم، گلستان از فردا ۲۰ تیرماه انجام می شود.

شماره 7- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات به عضویت آکادمیک اتحادیه جهانی مخابرات و ارتباطات راه دور (ITU ) درآمد.

شماره 8 -دانشگاه یزد و موسسه تحقیقاتی هوافضای روسیه تفاهم نامه همکاری منعقد کردند. براساس این تفاهم نامه طرح های مشترک پژوهشی در زمینه های مختلف از جمله ژئودرزی، کارتوگرافی، مدیریت بحران، و سنجش از راه دور انجام خواهد شد.

شماره 9 - شماره تلفن پشتیبانی از سرویس دیتای مشترکان تجاری مخابرات منطقه تهران تغییر کرد. مخابرات تهران اعلام کرد که در راستای یکپارچه سازی کدهای خدمات مخابراتی، شماره تلفن پشتیبانی مدیریت شبکه و مشتریان دیتای تجاری مخابرات منطقه تهران از ۱۸۹۹ به ۲۰۱۰ تغییر یافت.

شماره 10 - با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیتاسنتر ملی آسیاتک در ششمین برج بلند مخابراتی دنیا افتتاح می‌شود.

5656

کلید واژه‌ها : کسب و کار اینترنتی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - سرعت اینترنت - کاربران اینترنت - اینترنت - ارتباطات زیرساخت - دیتاسنتر - شبکه ملی اطلاعات -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز

عبدالله بیان با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی افزود: اکنون از مجموع مشترکان فیبر نوری بیش از ۱۱ هزار مشترک آنها با تلفن ثابت نیز از فیبر نوری استفاده می‌کنند و آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.

بیان گفت : تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزارو ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان البرز احداث شده است که برای همگامی با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تلاش هستیم تا نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در زمینه فیبر نوری در استان البرز به خوبی پیش ببریم.

بیان اضافه کرد: با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری ، ارتباط بیش از۹۵ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری برقرار شده است.

مدیرکل مخابرات البرز افزود: تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اندضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.

مدیرکل مخابرات البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.
بیان اظهار کرد: همچنین اکنون بیش از ۱۸۷هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۹۶۴ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند ؛ در زمان حاضر یک میلیون و ۸۶ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است .
وی در بخش دیگری ازسخنان خود از قرارداد بین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبرداد و گفت: مقرر شد حدود ۲۳۶هزار خانواده دراستان البرز تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۲/ رئالیسم نوین ایرانی
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت