Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-03@04:27:33 GMT

سالانه 300 هزار گردشگر به بردسیر سفر می کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۰۷۳۷

سالانه 300 هزار گردشگر به بردسیر سفر می کنند

به گزارش بولتن نیوز، مجید نجف پور در نشست کمیسیون گردشگری استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان افزود: وجود پتانسیل های بالقوه کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این منطقه می تواند این شهرستان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند.
وی اظهار کرد: حدود سه هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان بردسیر وجود دارد و بخش لاله زار به عنوان دومین تولیدکننده گل در کشور هر سال در ماه های اردیبهشت و خرداد پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور بخصوص استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجف پور، برگزاری 11 دوره جشنواره گل محمدی را عامل مهمی در معرفی پتانسیل های شهرستان بردسیر و جذب توریسم دانست و افزود: یازدهمین دوره جشنواره گل محمدی این شهرستان متفاوت از سال های گذشته برگزار شد و استقبال از خانه های بوم گردی نقطه عطف این جشنواره بود.
وی عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری با فراهم آوردن زیرساخت ها ممکن است و این مهم نیازمند توجه ویژه دولت به منظور اعطای تسهیلات به بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: مسیر و هدف گردشگری در شهرستان بردسیر باید تعریف و برنامه ریزی های لازم برای ورود تورهای گردشگری و استفاده از توان آژانس ها انجام شود.
نجف پور، آمادگی فرمانداری بردسیر را به منظور همکاری با بخش خصوصی در زمینه گردشگری اعلام و خواستار تهیه بسته گردشگری ویژه این شهرستان توسط کمیسیون گردشگری استان کرمان و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل زیرساخت ها و امکانات رفاهی گردشگری توسط بخش خصوصی شد.
رئیس کمیسیون گردشگری استان کرمان نیز توجه به ظرفیت های بالقوه شهرستان بردسیر در بخش عشایر را ضروری دانست و از برگزاری جشنواره های شهر زیبا و نمایشگاه های شهرستانی در استان کرمان خبر داد و گفت: وجود دشت های ریواس از دیگر پتانسیل های این شهرستان در راستای جذب توریسم است.
سیاوشی اجرای طرح گردشگری سلامت در زمینه گل محمدی و گیاهان دارویی را در شهرستان بردسیر ضروری دانست.
رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور ضمن تقدیر از فرماندار بردسیر به دلیل برگزاری یازدهمین جشنواره گل محمدی و معرفی پتانسیل های بردسیر به تشریح صنعت گردشگری و جذب توریسم پرداخت و گفت: بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام شرایط کشور به دلیل ورود سرمایه گزاران و گردشگران کاملا متحول شده است و ما شاهد حضور فعالان اقتصادی از اقصی نقاط جهان در کشور هستیم.
محسن جلال پور افزود: نگاه هر فعال اقتصادی تنها نمی تواند به حوزه گردشگری معطوف شود و این مهم به طور قطع بخش های دیگر مثل صنعت و کشاورزی را نیز درگیر خواهد کرد.
جلال پور ضمن اعلام رتبه نخست استان کرمان در بخش خانه های بوم گردی با اشاره به محدودیت های آبی و کشاورزی و ناتوانی در رقابت با غول های صنعتی جهان خواستار توسعه استان کرمان از طریق صنعت گردشگری شد.
وی به نقش بی بدیل صنعت گردشگری در توسعه و اشتغال اشاره کرد و افزود: با فراهم آوردن زیرساخت ها و امکانات رفاهی می توان تحول عظیمی را در توسعه شهرهای کوچکی مانند بردسیر به وجود آورد.
رئیس سابق اتاق بازرگانی کشور ضمن اشاره به قابلیت های فراوان شهرستان بردسیر در زمینه کشاورزی و تولید انواع محصولات، رشد و توسعه صنایع فولاد این شهرستان را نقطه عطفی در راستای توسعه پایدار منطقه و استان دانست.
جلال پور ضمن اشاره به سطح بالای زیرکشت گل محمدی شهرستان بردسیر و سایر محصولات، بر فراهم آوردن زیرساخت های رفاهی و جذب توریسم به منظور بازدیدهای دوره ای گردشگران از برداشت تا فرآوری محصولات استراتژیک این منطقه تاکید کرد.
وی بردسیر را تنها شهرستان با ویژگی آب و هوایی خاص و منحصر بفرد برای بازدید تورهای گردشگری 24 و 48 ساعته دانست و اظهار کرد: این مهم با افزایش خانه های بوم گردی امکان پذیر است.
وی در ادامه خواستار استفاده بهینه از فضاهای مجازی و گردشگری آنلاین و گسترش این رویکرد در کشور شد.
این نشست با محوریت توسعه صنعت گردشگری بردسیر در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: حرکت بزرگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در بالادست صنعت نفت در تاریخ ثبت می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد مهدوی‌ابهری امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید با بیان اینکه امروز شاهد حرکتی سازنده و اقتصادی برای کشور در اوضاع جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم؛ اظهار کرد: باید از منابع غنی هیدروکربوری ایران به‌شکلی مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آن‌ها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حرکت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده است؛ ازجمله توسعه فازهای پارس جنوبی، به‌ویژه فاز ۱۴ که شاهکاری برای کشور بود و بدون حضور خارجی‌ها به سرانجام رسید، گفت: پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس و پتروشیمی کاویان، بدون حضور خارجی‌ها، از سوی صنعت پتروشیمی اجرا شده‌اند، بنابراین صنعت پتروشیمی توانایی فنی لازم برای اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور را نیز دارد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با قدردانی از دولت سیزدهم برای ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بالادست نفت که در این دولت کلید خورد، اظهار کرد: با توجه به ناترازی گاز در کشور، پتروشیمی‌ها برای هر دو راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

مهدوی با اشاره به اختیاراتی که رئیس‌جمهوری در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی به وزیر نفت برای اخذ مجوزهای لازم از دولت، به‌منظور تسریع توسعه میدان‌ها داد، اظهار کرد: در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌ کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم.

وی با بیان اینکه این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد، گفت: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است، تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها حرکتی همسو با شعار سال است، گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد. تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند افزون بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

به گفته مهدوی معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها