Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از دو پروژه آزادراهی و ریلی استان لرستان، این استان را از معدود استان‌هایی دانست که دو پروژه مهم ریلی و آزادراهی به صورت همزمان در آن در حال اجرا است. بزرگترین تونل ریلی ایران در مسیر راه‌آهن دورود-خرم‌آباد قرار گرفته و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور نیز در مسیر آزادراه خرم‌آباد-اراک واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، امروز معاون وزیر راه وشهرسازی با سفر به استان لرستان از پروژه‌های این استان بازدید کرد.

خیرالله خادمی در بازدید از راه@آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک این پروژه را یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث در کشور عنوان کرد و گفت: این خط ریلی به طول 367 کیلومتر با افزایش ظرفیت خط سراسری جنوب کشور نقش عمده‌ای را در توسعه ترانزیت کالا و خدمات ایفا خواهد کرد و موجبات افزایش مبادلات بین‌المللی از طریق خط آهن خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طراحی این راه‌آهن 160 کیلومتر برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر برای قطارهای باری است، افزود: عملیات اجرایی این خط ریلی با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد در حال انجام است که برای تکمیل اتصال آن به جنوب کشور به بودجه‌ای معادل 5 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

خادمی در ادامه از انجام مطالعات فاز یک راه آهن دورود-اندیمشک خبر داد و اظهار داشت: این پروژه دارای بزرگترین تونل ریلی کشور به طول 6/4 کیلومتر است که در سال گذشته 5 هزار متر حفاری تونل در آن صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: اتصال خرم آباد به شبکه سراسری راه‌آهن، رفع تنگناهای خط سراسری موجود اندیمشک-دورود، افزایش ظرفیت خط سراسری جنوب برای جابجایی مسافر و بار و کاهش نیاز به ناوگان جاده‌ای و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و سوانح جاده‌ای از جمله مزایایی است که احداث این خط ریلی به همراه دارد.

42 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در آزادراه اراک-خرم‌آباد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از عملیات اجرایی آزادراه ارک-خرم‌آباد بازدید کرد و با اشاره به حجم عملیات خاکی این پروژه اظهار داشت: آزادراه اراک-خرم‌آباد با 42 میلیون متر مکعب عملیات خاکی دومین پروژه بعد از آزادراه تهران-شمال در این حجم عملیات است.

خادمی خاطرنشان کرد: این آزادراه حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب کشور است که موجب اتصال دو استان لرستان و مرکزی به یکدیگر می‌شود. 56 کیلومتر این آزادراه در استان مرکزی و 78 کیلومتر دیگر استان لرستان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طول تونل‌های این آزادراه را 8/5 کیلومتر دانست و افزود: لایه‌های زمین‌شناسی متنوع در تونل‌ها وجود دارد که هرکدام طراحی، مطالعات و نحوه اجرای متفاوتی دارد.

وی با اشاره به تونل 6 کیلومتری رفت و برگشت این آزادراه افزود: این تونل بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی کوتاه شدن 55 دقیقه‌ای سفر، کاهش حدود 7 میلیون تن مصرف سوخت و افزایش سرعت طرح از 80 به 110 کیلومتر را از جمله مزایای بهره‌برداری از این آزادراه ذکر کرد.

خادمی همچنین در پاسخ به درخواست استاندار لرستان جهت اتصال آزارداه اراک-خرم‌آباد به آزادراه خرم‌آباد- پل زال گفت: برنامه این است تا تمام حلقه‌های مفقوده کریدور شمال-جنوب تکمیل شود و این اتصال نیز از طریق احداث کمربندی خرم آباد به طول 40 کیلومتر برقرار خواهد شد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان

شجاع ذیلابی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهار داشت: جاده شهرکرد، شلمزار و ناغان که در سال‌های گذشته تلفات مرگباری را داشت در سال گذشته ۲۰ کیلومتر از این جاده از سمت شهرکرد به ناغان افتتاح شد و از مسئولین مربوطه انتظار داریم که تا پایان سال بقیه جاده افتتاح گردد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی در خصوص تونل زره، بیان کرد: با تاکید استاندار محترم حفاری و خاکبرداری این تونل هزار و ۴۷۰ متری انجام شد و پل ها‌ی تونل زده شد.

ذیلابی با بیان اینکه در حال حاضر تونل زره به مرحله کفبرداری و لاینینگ رسیده است، اضافه کرد: با برای ادامه کار به اعتبارات نقدی نیاز است و انتظار می‌رود پیمانکار این طرح از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرد چرا که تونل زره از مطالبه‌های به حق مردم ناغان است.

بیشتر بخوانید

کاهش ۷۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به روکش آسفالت از سه راهی جوزستان به سمت معدن، گفت: جهت انجام روکش آسفالت این مسیر اتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال صرف شده و تنها پنج تا ۶ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده است که کار به اتمام رسد.

ذیلابی افتتاح جاده آب‌گلور، اجرای بیش از ۴۵ کیلومتر فیبر نوری و فراهم شدن بستر اینترنت، فعالیت مجتمع‌های دام و طیور، کشت ۵۰ هکتار بذر بادام دیم در روستای چهارطاق و تکمیل مجتمع مسکونی ۶۲ واحدی روستای دورک، را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش عنوان نمود.

وی با اشاره به خدمات خوب شرکت گاز استان، یادآور شد: در بخش ناغان عملیات گاز رسانی به روستا‌ها انجام شده است و تنها چهار تا پنج روستای این بخش از نعمت گاز محروم بودند که عملیات گازرسانی به روستای کهن دژ انجام و آماده افتتاح است.

ذیلابی افزود: با همت شرکت آب منطقه‌ای پمپاژ آب ناغان بعد از ۲۵ سال لوله‌گذاری شد و با انجام این طرح ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی از نعمت آب برخوردار می‌شوند.
فرماندار کیار با اشاره به بهره‌برداری از طرح پمپاژ گل سفید اضافه کرد: بخش ناغان ۱۰ پمپاژ آب دارد که تاکنون چهار پمپاژ افتتاح شد و بیش از یک هزار هکتار از زمین‌های شیب دار از این آب برخوردار شده است.

وی با اشاره به تاثیر اجرای پمپاژ آب در ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی گفت: ۶ پمپاژ دیگر نیز در این بخش وجود دارد که امسال تا سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ذیلابی بیان کرد: بخش ناغان قابلیت آبزی‌پروری را دارد و در حال حاضر در این بخش بیش از ۱۲۰ پرورش آبزیان وجود دارد و تاکنون ۸۰ پرورش آبزی ساماندهی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی