Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@14:07:25 GMT

آمادگی ایران براي همکاری در حل پرونده آمیا

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۲۰۶۸

معاون وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل اینترپل، آمادگی ایران را برای همکاری با اینترپل و آرژانتین جهت حل و فصل مناسب پرونده «آمیا» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یورگن اشتاک دبیرکل اینترپل که برای شرکت در اجلاس کشورهای عضو کالکان در ایران حضور دارد، روز دوشنبه ۱۹ تير با سيدعباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه كشورمان در محل وزارت امور خارجه دیدار كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اشتاک در اين ديدار با اشاره به همکاری‌های خوب و نزدیک با اینترپل ایران در زمینه‌های تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر بر نقش مهم كشورمان در مبارزه با جرایم بین‌المللی مذکور تاکید و استفاده از تجربیات ارزشمند ایران در موضوعات مورد اشاره توسط اینترپل را ارزشمند ارزیابی کرد.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های نزدیک پلیس ایران و سازمان اینترپل، از آمادگی وزارت امور خارجه براي کمک به توسعه همکاری‌های دو طرف در این زمینه خبر داد.

وی با بیان اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با دو معضل جهانی قاچاق مواد مخدر و تروریسم قرار دارد، افزود: این دو مشکل تهدیدات بزرگی نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه و کلیه کشورها بوده و مبارزه با این تهدیدات نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های اینترپل است.

وی با اشاره به سیاسی‌شدن برخی از موضوعات از جمله پرونده اعلان‌های قرمز علیه چند نفر از مقامات ایرانی، عدم حل و فصل اين پرونده (آمیا) را به دليل ورود دست‌های آشکار و پنهانی که دارای اغراض و منافع سیاسی خاص بوده‌اند دانست و با اشاره به حسن نیت طرف ایرانی و آمادگی براي همکاری‌های دوجانبه با اينترپل و طرف آرژانتینی، بر نقش سازنده اینترپل در این میان و در حل و فصل مناسب آن تاکید كرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا