Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@21:11:28 GMT

تصویری جالب از اولین هارد دیسک تجاری در سال 1956

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۲۴۶۱

تصویری جالب از اولین هارد دیسک تجاری در سال 1956

اولین هارد دیسک تجاری در سال 1956 میلادی به بازار آمد. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال 1954، رینولد جانسون با یک تیم در آزمایشگاه IBM R & D در کالیفرنیا متعهد شد تا سیستمهای ذخیره سازی سریع را برای جایگزینی کارت های بزرگ و نوار مغناطیسی در برنامه های حسابداری و مدیریت تدوین کند.

ایده ای که توسط رابینو در NBS مطرح شد و بر اساس آن IBM اولین هارد دیسک تجاری (HDD)، واحد ذخیره سازی دیسک مدل 350 را در ژوئن 1956 تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



HDD اطلاعات دیجیتال را در مواد مغناطیسی بر روی دیسک های چرخان محکم ذخیره می کرد، اطلاعات به وسیله دستگاه های خواندن و نوشتن متحرک بر دیسک ذخیره می شدند.

مدارهای الکترونیکی و نرم افزار حرکت موج سیگنال را کنترل کرده و عملکرد کلی سیستم را مدیریت می کردند.

مدل 350 RAMAC معادل 5 مگابایت داده را در 50 دیسک بزرگ ذخیره می کرد.

اولین هارد دیسک شرکت IBM در سال 1956 تنها قدرت ذخیره هشت عکس را داشت!.

تصویری از این هارد دیسک تجاری را ببینید.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس در تابستان گذشته دو بازیکن خود را که شاید می‌توانستند به این تیم در فصل جاری کمک کنند به تیم‌های دیگر قرض داد. در درون دروازه در حالی که احمد گوهری می‌توانست یک ذخیره مناسب برای علیرضا بیرانوند باشد به صورت قرضی راهی آلومینیوم اراک شد و در بازی حساس سرخپوشان مقابل این تیم در جام حذفی نیز یکی از ارکان اصلی پیروزی تیمش بود. این دروازه‌بان در تابستان پیش رو باید به پرسپولیس برگردد چون یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد. درمورد این دروازه‌بان باخبر شدیم که باشگاه آلومینیوم به دنبال جذب دائمی او برای فصل بعد است و در این زمینه قصد دارد مذاکراتی با پرسپولیس داشته باشد. همچنین در شرایطی که سرخپوشان در نیم‌فصل اول با کمبود مهاجم مواجه بودند و در حال حاضر هم ذخیره خوبی برای عیسی‌آل کثیر ندارند مهدی عبدی را به تراکتور قرض دادند. عبدی در تراکتور بد عمل نکرد و تا الان 6 گل برای این تیم در لیگ به ثمر رسانده است. در همین راستا باشگاه تبریزی خواستار انتقال دائمی این بازیکن است. البته عبدی هم یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و این باشگاه هیچ یک از دو بازیکن خود را نمی‌تواند برای یک فصل دیگر به تیمی قرض دهد مگر اینکه با آنها تمدید قرارداد کند.

به نظر می رسد اگر اوسمار همچنان سرمربی پرسپولیس باشد به هیچ یک از دو بازیکن برای فصل آینده نیاز نخواهد داشت.

کد خبر 848660 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • درگیری بین بازیکنان رم و بایرلورکوزن که با وساطت سردار آزمون و سایر بازیکنان ذخیره رم خاتمه یافت
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • قلم قرمز سرمربی پرسپولیس روی نام ۲ بازیکن
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد