Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت از استقرار هیات ۱۰ نفره کنسولی در عربستان برای رفع نگرانی و پیگیری امور حجاج ایران خبر داد.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، حمید محمدیدر گفت‌وگو باخانه ملتبا اعلام اینکه در سال جاری 86 هزار و 300 نفر از هموطنانمان به حج مشرف خواهند شد، گفت: باید اذعان کرد که این تعداد شامل زائران، عوامل اجرایی، کادر پزشکی، روحانیون و غیره است که مجموعا در 590 کاروان دسته بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه300 کاروان مدینه‌قبل و 290 کاروان مدینه‌بعد هستند، اظهار کرد: عموما کاروان‌ها به صورت 85 الی 160 نفره ساماندهی شده اند؛ در این میان 5/51 درصد از زائران را آقایان و 5/48 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

استقرار هیات 10 نفره کنسولی در عربستان برای رفع نگرانی و پیگیری امور حجاج ایران

وی در خصوصابراز نگرانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به برگزاری حجامسال و اقدامات سازمان حج برای رفع این مهم، تصریح کرد: تصمیم‌گیری درخصوص اعزام حجاج فراتر از سازمان حج گرفته شده و تدبیر و تصمیم نظام است از این رو راهکارهایی برای تامین امنیت و آرامش زائران ایرانی اندیشیده شده است.

محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان حج به منظور رفع نگرانی‌های موجود، ادامه داد: عموما در سال‌های مختلف مشکلاتی مانند برخوردهای امر به معروف با حجاج، بازداشت‌های موقت، فوت زائران به دلیل کهولت سن و بیماری و غیره وجود داشت از این رو سفارت و کنسولگری کشورمان در این سال‌ها وجود داشت که امور را پیگیری می‌کرد اما در شرایط کنونی و طبق توافق صورت گرفته مقرر شد کههیات 10 نفره کنسولی در عربستان مستقر شوندکه این مهم از جمله اقدامات قابل توجه است.

قیمت فیش حج به دلیل عدم تمایل اعزام برخی از افراد کاهش یافت

رییس سازمان حج و زیارت در خصوصکاهش قیمت فیش حج، افزود: قمیت فیش حج مبتنی به تقاضا است و همیشه متغیر است؛ البته امسال دامنه زمان و افراد برای ثبت نام بیش از گذشته درنظر گرفته شد لذا افراد زیادی در این مدت می‌توانستند در صورت عدم تمایل به اعزام، فیش خود را واگذار کنند به همین دلیل چنین موضوعی بر کاهش قیمت فیش حج تاثیر مستقیم گذاشت.

جایگاه بدرقه حجاج در فرودگاه‌های کشور ایجاد شده است

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای بدرقه حجاج و تامین امنیت فرودگاه‌ها به دلیل ازدحام افراد، اظهار کرد: همه فرودگاه‌ها نسبت به افزایش عزیمت حجاج اقدام مناسبی کرده‌اند و جایگاه‌هایی را برای بدرقه حجاج درنظر گرفته اند؛ در تهران نیز به دلیل اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) محل اعزام حجاج 9 استان درنظر گرفته شده بسیاری از افراد در استان‌های محل خود بدرقه می‌شوند که امور پرواز را تسهیل‌تر می‌کند.

برگزاری حج عمره منوط به انجام تعهدات توافق‌نامه توسط عربستان است

رییس سازمان حج و زیارت در واکنش به احتمال برگزاری حج عمره نیز خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص مبتنی به انجام تعهدات توافق‌نامه توسط عربستان است از این رو باید صبر کرد تا ابتدا حج تمتع برگزار شود و بعد تصمیم در این عرصه گرفته شود.

سایر رسانه‌ها


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزشی زایران حج تمتع در کرمانشاه

همایش آموزشی زائران حج تمتع با حضور حجاج کرمانشاهی با ارائه توصیه‌هایی به حجاج و تشریح ویژگی‌های سفر معنوی حج، مراسم‌ها و آیین‌های مناسک حج به‌صورت نمادین برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079264 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم 
  • همایش آموزشی زایران حج تمتع در کرمانشاه
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور