Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حضور احتمالي برخي اصولگرايان در کابينه روحاني؛ اصلاحات ابراز رضايت نکند چه کند؟!

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم. 7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



***

قاليباف تهران را به 100 سال قبل برد
قاليباف‌کُشي عمو و برادرزاده!

محمد و محسن هاشمي، برادر و پسر مرحوم هاشمي رفسنجاني، روز گذشته بصورت همزمان نقدهاي تند و عجيبي را عليه عملکرد 12 ساله محمدباقر قاليباف در شهرداري تهران مطرح کردند.
محمد هاشمي در مصاحبه با نامه‌نيوز با بيان اينکه قاليباف تهران را به 100 سال قبل برد اظهار کرده است: اگر شهردار آينده بخواهد بر سبک و سياق آقاي قاليباف عمل کند، تهران تا دو سال آينده ديگر قابل سکونت نخواهد بود.
او همچنين مي‌افزايد: مديريت تهران در حضور 12 ساله آقاي قاليباف جنبه سياسي داشته است. در 12 سال گذشته دلال‌ها نقش مهمي را در اين مديريت داشتند. مردم براي گرفتن‌ جوازهاي کوچک ماه‌ها و حتي سال‌ها در نوبت بودند. اين وضع شهرداري قطعا نمي‌تواند براي تهران ادامه دار باشد.[1]
همزمان با او، محسن هاشمي، فرزند ارشد مرحوم هاشمي و نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان در شوراي شهر پنجم تهران نيز طي اظهاراتي در خبرگزاري ايلنا از پيشرفت نمايشي و تبليغاتي مترو در دوران قاليباف بدون افزايش ظرفيت مسافر صحبت کرده! و نيز گفته است: بخش قابل توجهي از معابر و بزرگراه‌ها، به سيستم بي آر تي اختصاص يافت، اين درحالي است که مسافر قابل توجهي در اين خطوط جابجا نمي‌شوند و فقط بار ترافيکي را در ساعت پيک تشديد کرده‌اند.
او همچنين با کنايه به قاليباف مي‌گويد: اگر ميزان منابع مالي که مثلا به پروژه اتوبان صدر تخصيص داده شده را با کل اعتبارات مترو در طول دهه گذشته مقايسه کنيم، مشخص ‌مي‌شود، مترو چقدر در اولويت شهرداري قرار داشته است![2]

*اصلاح‌طلبان از 2 سال قبل تأکيد داشته‌اند که قاليباف تهران را 100 سال به عقب برده است!
غلامرضا انصاري، قائم مقام حزب اتحاد ملت و عضو شوراي شهر تهران، حوالي 2 سال پيش در بخشي از مصاحبه خود با شماره 91 نشريه صدا با بيان اينکه تراکم‌فروشي در دوره قاليباف اوج گرفته است تصريح کرده بود: واقعيت اين است که فاجعه‌اي که در اين 10 سال (دوره مديريت قاليباف و در تهران) روي داده تا 100 سال آينده هم قابل جبران نيست.‌
اظهارات محسن هاشمي درباره بحث مترو نيز در حالي است که مترو تهران از سال 64 وارد فاز اجرايي شده و تا سال 84 (يعني طي 20 سال) نيز عمده دولت‌ها و شهرداراني که مسئوليتي در اجراي آن داشته‌اند اصلاح‌طلب بوده‌اند.
مع‌الوصف دوست و دشمن مي‌دانند که وضعيت توسعه متروي تهران طي 12 سال اخير و در دوران شهرداري قاليباف، تحوّلي چشمگير يافته و ميزان پيشرفت آن چند ده برابر تمام سال‌هاي قبل از آن و در دوران منصب‌داري شهرداران اصلاح‌طلب بوده است.

درباره اولويت داشتن مترو يا پل صدر براي شهرداري تهران نيز لازم به اشاره است که اولاً پيشرفت متروي تهران در دوران مديريت اصولگرايان در حدي بوده است که ناظران دچار حيرت شده‌اند و بحث اولويت داشتن يا نداشتن آن (که اساساً قابل کشف هم -بويژه با نگاه به ميزان اعتبارات- نيست) يک بحث انحرافي محسوب مي‌شود.
ثانيا اصلاح‌طلبان از صدر تا ذيل اقدامات قاليباف و حتي از «کاشت گل‌هاي لاله در تهران توسط شهرداري» هم انتقاد کرده‌اند و لذا طرح مسئله پل صدر که انتقادات اصلاح‌طلبان در قبال آن هيچگاه اثبات نشده است! صرفا يک بهانه‌گيري سياسي به نظر مي‌رسد.
بهانه‌گيري سياسي براي عملکردي که بخش‌هايي از آن در حدي از مطلوبيت قرار داشته که حتي رکوردهاي جهاني و گينس را هم جابه‌جا کرده است.
لازم به اشاره است که برخي معتقدند جريان سياسي خاص از آنجا که فکر مي‌کند کسي را در حد توانايي‌هاي قاليباف براي معرفي به عنوان شهردار ندارد، قصد کرده تا از راهبرد «موازنه منفي» استفاده کند.
به اين معني که تلاش مي‌کند تا با سياه‌نمايي از عملکرد قاليباف و تخريب کارنامه جهادي هشتمين شهردار برتر جهان، هر گونه عملکرد شهردار اصلاح‌طلبي که قرار است با شوراي شهر پنجم تهران به جاي قاليباف بيايد را توجيه‌پذير جلوه دهد.

***

حضور احتمالي برخي اصولگرايان در کابينه روحاني؛ اصلاحات ابراز رضايت نکند چه کند؟

«محمد کيانوش‌راد» از فعالان اصلاح‌طلب و از نمايندگان مستعفي مجلس ششم به تازگي در يادداشتي در روزنامه آرمان امروز ضمن تعريف و تمجيد از «بخشي از اصولگرايان» و بيان اينکه اصولگرايي يکي از جريانات اصيل کشور بوده و بخشي از اصولگرايان همواره براي اعتلاي ايران تلاش کرده‌اند! گفته است:
«اين بخش از اصولگرايان در ميان اصلاح‌طلبان از احترام زيادي برخوردار هستند. کارنامه و کابينه دولت روحاني در چهار سال گذشته نيز اين موضوع را به‌خوبي نشان داد که دولت در به‌کارگيري اصولگرايان توانمند و خردورز کوتاهي نخواهد کرد و از حضور آنها استقبال مي‌کند.»[3]

*بايد اشاره کرد که الحق و الانصاف آقاي روحاني در مهار کردن اصلاح‌طلبان و مجبور کردن آنها به رضايتمندي از تمام قيام و قعود خود يک پديده محسوب مي‌شود...
اظهارات يا به عبارت بهتر اعترافات رضايتمندانه کيانوش‌راد مبني بر احتمال حضور اصولگرايان در کابينه دوم آقاي روحاني در حالي است که اصلاح‌طلبان طي هفته‌هاي گذشته با هجمه به برخي وزراي رئيس‌جمهور روحاني صراحتاً تأکيد کردند کارآمدي صرفاً در نزد اصلاح‌طلبان است و آقاي روحاني هم بايد به دنبال اصلاح‌طلبان باشد.[4]
آنها همچنين دائما و با اين کنايه که برخي وزرا با رئيس‌جمهور همسو نبوده‌اند نيز انتقادات خود را از حضور برخي چهره‌هاي اصولگرا در دور و اطراف آقاي روحاني مطرح کردند اما گويا مجبورند عدم تغيير برخي وزراي شاخص و يا وارد شدن عدد ديگري از اصولگرايان به کابينه آقاي روحاني را رضايتمندانه شاهد باشند.
لازم به ذکر است که اصلاح‌طلبان طي 4 سال گذشته دائما بر تغيير در ستاد رسانه‌اي رئيس‌جمهور و ترميم کابينه اصرار کردند اما آقاي روحاني وقعي به اين اصرارها نگذاشت.
تحليلگران از اين مي‌گويند که ستاد جريان سياسي خاص تمام اين رفتارها را به حساب آقاي روحاني سياهه کرده و در يک يوم‌الحساب که وقتش خواهد رسيد، مذمت رئيس‌جمهور را آغاز خواهد کرد.

***

فتنه‌گران 88 عزيز شدند؛ دوباره کرباسچي...

غلامحسين کرباسچي، دبير کل حزب کارگزاران سازندگي به تازگي در همايشي با عنوان «شهر مردم» در مشهد، اظهاراتي را درباره چيستي مديريت شهري مطرح کرده است.
به گزارش ايسنا، او در بخشي پاياني اظهاراتش گفته است:
«عمل يک مجموعه‌اي در مديريت شهري واقعا بايد اين احساس را در مردم ايجاد کند که آنها به شورا و مديريت شهري ايمان آورده‌اند، رمز اين موضوع اين است که بتوانيم سرمايه اساسي و اعتماد را برگردانيم، در اين زمينه زحمت‌هاي زيادي کشيده شده و هزينه‌هاي زيادي داده شده است، از سال 88 به بعد بسياري از عزيزان براي اين موضوع هزينه دادند و امروز اگر مردم (به اصلاح‌طلبان مشهد و تهران) راي مي‌دهند به دليل آن هزينه‌ها است، ما ميراث‌خوار آن هزينه‌ها هستيم، بايد اين اميد، ايمان و باور به ياس تبديل نشود. البته اين موضوع کار سختي است».[5]
لازم به ذکر است که اصلاح‌طلبان در شهر مشهد حائز اکثريت شوراي شهر دوره پنجم شده‌اند.

*کرباسچي طي هفته‌هاي گذشته با انتقاد از عملکرد مدافعان حرم و با طرح مسئله نقش وي پيرامون درخواست 2 ميليارد توماني از يک عضو شوراي شهر فعلي براي حضور در فهرست انتخاباتي اصلاح‌طلبان، مورد انتقادات گسترده‌اي قرار گرفته است.
اشاره کرباسچي به «بسياري از عزيزان هزينه‌داده» نيز حکماً اشاره به اصلاح‌طلباني است که پس از فتنه سال 88 و به دليل ايفاي نقش در آن يا به زندان افتادند و يا منزوي شدند.
و اين رخدادها گويا به زعم آقاي کرباسچي ايجاد دِين کرده و بايستي با اميد، ايمان و باور کاري کرد که آن مجاهدت‌ها و تلاش‌ها در حين و بعد از فتنه 88، از بين نرود!
قضاوت درباره سخنان کرباسچي را به مخاطبان محترم واگذار مي‌کنيم...

***
1_ http://namehnews.ir/fa/news/415853
2_ http://tnews.ir/news/856489524571.html
3_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/190942
4_ mshrgh.ir/737054
5_http://www.isna.ir/news/96041910496

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم

در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان