حمله ضدانقلاب به یک آتش به اختیار فرهنگی/ چرا دوباره به مسعود ده نمکی هجمه شد؟
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۳۴۸۱
اين روزها انتشار تصويري از پشت صحنه فيلم اخراجيها دستاويزي براي حمله مجدد به اين سينماگر انقلابي شده است، تصويري كه البته ربطي به وقايع تلخ تير سال 78 ندارد ولي ضدانقلاب كه از هر دستاويزي براي دروغپراكني استفاده ميكند از آن براي تخريب چهره فيلمسازي انقلابي بهره برده است. گروه سیاسی جهان نيوز: درپی انتشار تصویری بریده از مسعود دهنمکی کارگردان کشورمان که ادعا شده بود وی را در غائله 88 نشان می دهد، وی با انتشار تصویر زیر نوشت:
وقتی شیطنت یک عکاس سر صحنه فیلم تیتر سایت ها ی مدعی روشنفکری و باعث قضاوت دیگران می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اینجا کوی دانشگاه است نه سر صحنه فیلم باور کنید!
اخلاق کیلویی چند؟
این شتر دروغ پردازی در خانه همه می خوابد دیر و زود دارد سوخت و سوز ندارد !
بعضی ها با سکوتشان آنروز توقع دفاع نداشته باشند. آسیاب به نوبت.
ان الله مع نا. در همین حال روزنامه جوان نیز طی گزارشی نوشت: دوگانه خشونتطلبان و اعتدالگرايان يكي از اصليترين راهبردهايي است كه يك جريان سياسي از نيمههاي دهه 70 آن را در فضاي اجتماعي كشور تئوريزه و اجرا ميكرد. «چماقداران» و «لباس شخصيها» اصطلاحاتي بود كه آن زمان به منظور دوقطبيسازي در فضاي جامعه از سوي روزنامههاي زنجيرهاي بسيار پر كاربرد بود.
اين رويكرد همچنان در فضاي سياسي كشور براي برخي جريانهاي سياسي كاربرد دارد و از اين طريق به دوقطبيسازيهاي كاذب براي سوءاستفادههاي سياسي دامن زده ميشود.
مسعود دهنمكي بيش از دو دهه است كه به عنوان يك فعال فرهنگي در عرصه كشور مطرح است. او پيش از ورود موفق و خيرهكنندهاش در سينما و فيلمسازي سالها در فضاي مطبوعاتي كشور به شكلي جدي حاضر بود و داستان سختي و مشكلات كار مطبوعاتي در آن دوران را نقل كرده است.
اينكه به تنهايي و در آپارتمان شخصياش اقدام به انتشار هفتهنامه ميكرده و امكانات كم باعث نشده دست به كار فرهنگي و مطبوعاتي نزند.
سالها بعد كه مسعود دهنمكي تصميم گرفت سينما را هم تجربه كند خيلي از روشنفكراني كه سينما را ملك پدري خود قلمداد ميكردند با حضور او در سينما مخالفت كردند و براي همين عدهاي تنها راه تخريب او را ترور شخصيت او تشخيص دادند.
بهترين كار هم اين بود كه به او برچسب چماقداري بزنند اما توفيقات سينمايي او در رقم زدن ركورد بيشترين مخاطب براي فيلم اخراجيها سبب شد تيغ ضد انقلاب و شبهه روشنفكران مقداري كند شود.
دهنمكي بيش از دو دهه با سري فيلمهاي اخراجيها و فيلم رسوايي در صدر فيلمسازاني قرار داشت كه آثارش به سينماي مرده و بيروح ايران رونق ميبخشيد.
هرچند سينماي او دقيقاً آن چيزي نبود كه متر و معياري براي سينماي انقلاب باشد اما از آنجا كه او نبض تماشاگر را شناخته بود و برخي مضامين و موضوعات كه مسئله جامعه بود را به شكلي عامهپسند و همه فهم در آثارش بيان ميكرد، اغلب مورد حمايت دوستداران سينماي انقلاب واقع ميشد.
اين روزها انتشار تصويري از پشت صحنه فيلم اخراجيها دستاويزي براي حمله مجدد به اين سينماگر انقلابي شده است، تصويري كه البته ربطي به وقايع تلخ تير سال 78 ندارد ولي ضدانقلاب كه از هر دستاويزي براي دروغپراكني استفاده ميكند از آن براي تخريب چهره فيلمسازي انقلابي بهره برده است.
دروغهاي سايتها و كانالهاي ضد انقلابي چون آمدنيوز كه با توسل به قلب واقعيت رخ ميدهد بيشك مخاطبان آزاديخواه اين مجموعههاي مرتبط با دشمنان ملت را از وزن صداقت و نيات آنها آگاه ميسازد.
مسعود دهنمكي را بايد يكي از معدود افرادي دانست كه بيش از دو دهه پيش متوجه اهميت فرهنگ در بسط و گسترش تفكر انقلاب اسلامي شد و همه بضاعت خود را به كار برد تا گوشهاي از خلأ فرهنگي گفتمان انقلاب را پر كند و الحق والانصاف كارنامه او نشان ميدهد كه در اين عرصه موفق عمل كرده است.
ديروز جهت آتش رسانهاي دشمن به سمت اين كهنه سرباز آتش به اختيار عرصه فرهنگ انقلاب نشانه رفت. تاريخ نشان داده تير ضد انقلاب معمولاً در چنين مواقعي با هوشياري جبهه خودي كمانه ميكند.
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»، فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» توسط بنیاد آیه های ایثار و تلاش، با هدف تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی مبتنی بر تبیین مولفههای فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت زنان در تاریخ انقلاب اسلامی الگوسازی از زنان فرهیخته ایثارگر تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به فعالیت موثر در زمینه ترویج این مولفه ها در مسیر فرهنگ ایرانی اسلامی و با موضوع نقش زنان ایثارگر و جایگاه حماسی آن ها در انقلاب و جبهه مقاومت منتشر شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه این رخداد فرهنگی هنری با هدف گذاری در ۷ زمینه؛
۱- پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابیگری زنان و پرچمداری آنها در نهضت اسلامی ایران
۲- شناسایی و معرفی ظرفیت ها، استعدادها و توانمندی های زنان در حوزه های فرهنگی و هنری به منظور اثر بخشی مضاعف آنان در پیشبرد فرهنگ ایثار و مقاومت
۳- توجه به نقش ارزنده زنان و معرفی ظرفیت های موجود جامعه هنری جهت کاهش آسیب های اجتماعی بهویژه مقابله با تهاجم نرم دشمن و آندلسی کردن ایران
۴- الگوسازی شخصیت های موفق علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایثارگر ایران و جبهه مقاومت برای نسل های آینده و جهان اسلام بعنوان الگوی سوم زنان در جهان
۵- تقویت فعالیت های جهادی، فرهنگی، هنری و رسانه ای در حوزه زنان
۶- تبیین و تحکیم بنیان خانواده و لزوم افزایش جمعیت در پیشرفت و تعالی کشور
۷- ایجاد بانک اطلاعاتی و مطرح کردن چهره های شاخص زنان نخبه کشور برای دسترسی جوانان
در دستور کار جشنواره قرار گرفته است.
جشنواره پنجم فیلم «کوثر» در چهار بخش سینمای ایران شامل فیلم های سینمایی، داستانی بلند (تله فیلم)، مستند کوتاه و نیمه بلند، مستند بلند و آثار کوتاه داستانی، پویا نمایی و نماهنگ است.
همچنین در بخش مسابقه سینمای ایران، عنوانی با نام مسابقه ویژه گنجانده شده که عبارت است:
نقش زنان و کودکان در مقاومت: این بخش ویژه آثار تولیده شده پیرامون موضوعات مرتبط با ایثارگری و نقش زنان و کودکان در کشورهای حوزه مقاومت و مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی و مظالمی که بر آنها رفته، است.
حجاب، عفاف: این بخش اختصاص دارد به آثار مرتبط با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و افشای ماهیت توطئه های دشمنان برای آندلسی کردن ایران.
بخش طرحها و ایده ها، بخش بین الملل و بخش غیررقابتی نیز سایر بخش های چهارگانه جشنواره را تشکیل می دهند؛ نمایش های ویژه، نشست های تخصصی، نکوداشت ها و بزرگداشت ها، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری همزمان جشنواره در استان ها و سایر مراکز فرهنگی هنری کشور از دیگر بخش های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» هستند.
بر پایه اعلام دبیرخانه جشنواره، متقاضایان شرکت در این رویداد می توانند با مطالعه فراخوان در هر بخش، لینک قابل دانلود فایل آثار خود را در فرمتهای مشخص شده در فراخوان به صندوق الکترونیکی دبیرخانه به آدرس، kovsarfestival@gmail.com ارسال کنند و در صورتی که حجم فایل اثر بیشتر از ۱۰ گیگ است و یا امکان ارسال ایمیل وجود ندارد صاحبان آثار می توانند اثر خود را بهصورت پستی و یا حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال آثار تا روز شنبه پنجم خرداد ماه سال جاری در نظر گرفته شده است.
نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران، میدان فردوسی، خیابان انقلاب، چهار راه کالج، خیابان حافظ، خیابان غزالی، پشت سفارت روسیه، پلاک ۱۱ مرکز تشکل های شاهد و ایثارگر - آقای صیادی (دبیرخانه جشنواره)
تلفن و دورنگار: ۰۲۱۶۶۷۵۷۴۰۶ – ۰۹۳۶۹۸۴۴۳۹۵
آدرس پست الکترونیکی: kosarfilmfestival۶۷@gmail.com
آدرس وبسایت: www.isartalash.ir
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تیر ۱۴۰۳ در تهران با دبیری ناصر باکیده و با همکاری شهرداری تهران، سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار میشود.
فایل PDF کامل فراخوان را از اینجا میشود.
کد خبر 6093985 سید امیر شایان حقیقی