Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ملازاده، جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود چنین ستادی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه رو به اضمحلال است و هر روز شاهد بروز صحنه‌های ناهنجار در این موضوع هستیم، گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 15 دستگاه وظیفه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را میان کارکنان ادارات خود با اجرای برنامه‌های ترویجی و اقناعی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 25 دستگاه که عمدتا فرهنگی و اجتماعی هستند نیز علاوه بر این مأموریت باید در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برای جامعه نیز اقداماتی داشته باشند؛ وزارت کشور نیز در این میان وظیفه هماهنگی و نظارت بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی را دارد.

وی از جمله این دستگاه‌ها را صدا و سیما خواند که نسبت به سایر دستگاه‌ها از وظایف بیشتری برخوردار است و اظهار کرد: این دستگاه‌ها باید برای تمام ادارات استانی و شهرستانی خود وظایف مصرح در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در حکم قانون است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لازم‌الاجرا است را عملیاتی کنند.

ملازاده با بیان اینکه طی سال‌های گذشته برخورد جدی‌تری با دستگاه‌های عضو به منظور اجرای وظایف، صورت گرفته است، گفت: امروز شاهد تحرک بیشتری در میان دستگاه‌ها به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستیم. مصوبه مربوط به سال 84 است و از سال 87 به وزارت کشور محول شد و ما نیز عملا از سال 89 تا 90 این کار را با جدیت دنبال کردیم. فعالیت دستگاه‌ها در ابتدای کار 30 درصد از مجموع وظایف را شامل می‌شد اما در حال حاضر بیش از 50 درصد را شامل می‌شود ولی فاصله جدی با نقطه مطلوب وجود دارد.

برنامه‌ریزی که دشمن دارد و ما نداریم

وی بروز ناهنجاری در زمینه عفاف و حجاب در جامعه را علاوه بر ضعف عملکرد دستگاه‌های متولی، هجمه‌های دشمن در فضای مجازی دانست و گفت: تهاجم فرهنگی به صورت منسجم، سازمان یافته و برنامه ریزی شده به پیش می‌رود اما این نظم و دقت در اجرای مسئولیت در عملکرد دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دیده نمی‌شود.

ملازاده به عنوان مثال به وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک در رابطه با جلوگیری از ورود و فروش البسه نامناسب در سطح شهر و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مبارزه با جلوه‌های بدحجابی در فیلم‌های سینمایی که روز به روز وضعیت بدتری پیدا می‌کنند اشاره و عنوان کرد: در جلسات ستاد مواردی که از سوی دستگاه‌ها نادیده گرفته شده و در واقع طبق قانون عمل نشده است، تذکر داده می‌شود و گاهی کار به دعوا نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیرخانه مد و لباس، اتحادیه و اصناف، دادگستری، نیروی انتظامی و گمرک در زمینه ورود البسه نامناسب به کشور مسئول هستند و این مهم همت همگانی را می‌طلبد؛ اما صرفا کم کاری این نهادها منجر به بروز بدحجابی و استفاده از البسه غیرمناسب در سطح شهر نشده است، بلکه ریشه این رویداد را می‌توان در تغییر ذائقه مردم بررسی کرد.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی تصریح کرد: فضای مجازی، برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی، برنامه‌های ماهواره‌ها و عملکرد برخی هنرمندان و بازیگران نیز در تغییر ذائقه مردم مؤثر هستند و به الگودهی غلط پرداخته‌ا‌ند.

وی تصریح کرد: نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود و معظم‌له در جلسات آسیب‌های اجتماعی به مسئولان این موضوع را متذکر می‌شوند؛ امید داریم که مطالبه عمومی مردم در هم افزایی این دستگاه‌ها و عمل به دستورات مؤثر باشد.

گزارش‌ها ارسال می‌شود؛ بازخواست‌ها ضعیف است

وی با بیان اینکه در جلساتی که با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داریم، به ارائه کارنامه عملکرد دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب می‌پردازیم، گفت: مطالبه ما برخورد جدی‌تر مجلس با دستگاه‌های خاطی است، همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با استناد به وظایف نظارتی خود به بازخواست دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند بپردازد. ما کار را رها نکرده‌ایم و گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به صورت مرتب به مسئولان ذیربط ارائه می‌دهیم و توقع داریم با جدیت بیشتری با این دستگاه‌ها برخورد شود.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی صدا و سیما را از جمله دستگاه‌هایی دانست که طی سال‌های گذشته عملکرد رو به قوتی داشته است و گفت: با این وجود هنوز اشکالاتی در کار این نهاد نیز وجود دارد که باید مرتفع شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

گفتنی است، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح «نور» قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر بود:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر در انجام مأموریت ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقاً تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می شویم:

۱- انتظار می رود مسوولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

۲ - انتظار می رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

۳ - مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟