Web Analytics Made Easy - Statcounter

دماوند- حجاب و عفاف، بانوان همواره تضمین کننده امنیت اخلاقی در جامعه و سدی در برابر توطئه های دشمنان فرهنگ و اعتقادات این ملت بوده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - لیلا ابراهیمی: بانوان ایرانی از مدت ها قبل و حتی قبل از روی کار آمدن اسلام دارای پوشش هایی آمیخته به شرم و حیاء خاص بانوان شرقی بوده اند و هیچ برگی از تاریخ این سرزمین از بی حیایی و بی حجابی زنان در ایران حکایت نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اسلام، نوع پوشش بانوان ایرانی تکامل یافت و حجاب آن ها با تاسی به حضرت زهرا(س) ، حضرت زینب(س) و دیگر بانوان بزرگ اسلامی، روند رو به رشد حجاب در زنان این سرزمین حفظ شد.

اما در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ و دوران حکومت رضاشاه پهلوی و نخست وزیری محمد علی فروغی، حکومت وقت، مردم معترض به کشف حجاب رضاخان که در مسجد گوهرشاد مشهد تجمع کرده بودند را به خاک و خون کشید، کشتار مردم در این مسجد به اندازه‌ای بود که به نقل از شاهدان عینی چند کامیون جنازه از صحنه کشتار خارج کردند. یک روز پس از این فاجعه عملیات دستگیری علما و روحانیون آغاز شد و تعداد کثیری از آنان بازداشت و روانه زندان شدند.

رضاشاه هرگز نتوانست در آن روز و با آن کشتار خدشه ای در پوشش زن ایرانی مسلمان ایجاد کند، اما دشمن مایوس نشد و اقدامات فرهنگی را در جهت تضعیف اعتقادات دینی بانوان آغاز کرد و بانوان را به عنوان هسته اصلی خانواده ایرانی اسلامی مورد هجوم تبلیغات مسموم و شبیخون فرهنگی قرار داد.

اکنون بیش از هر زمان به یادآوری فرهنگی توام با عفاف و حیاء بانوان ایرانی و نیز مرور ایستادگی در برابر موج ترویج بدحجابی در روز ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ نیازمند هستیم.

به همین دلیل روز ۲۱ تیرماه به عنوان روز «حجاب و عفاف» نام گذاری شده و در یک هفته شامل روز ۲۱ تیرماه مراسم مختلف در جهت تبیین اهمیت حجاب در جامعه و نیز روشنگری هایی در سطح کشور برگزار شده و در روز ۲۱ تیرماه تجمعات مردمی در این زمینه برگزار می شود.

دماوند نیز، شهرستانی مذهبی با پیشینه درخشان در زمینه ارزش های انقلابی و اسلامی بوده و خواهد بود، لذا در این ایام به بررسی نظرات مردم و مسئولین دماوند در زمینه حجاب و عفاف پرداختیم.

دشمن می خواهد عفت و حیا را از زنان ما بگیرد

فاطمه مکی، شهروند دماوندی که در اقدامی خودجوش، به اتفاق تعدادی از دوستان خود اقدام به هدیه گل به بانوان و ترغیب آن ها به حجاب می کرد، در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: حجاب بزرگترین سرمایه و دارایی های یک فرد به ویژه خواهران است که باید به ترویج آن در جامعه بپردازیم.

وی اضافه کرد: دشمن می خواهد عفت و حیا را از زنان ما بگیرد ولی موفق نخواهد شد و این اقدامات ضد فرهنگی در کشوری اصیل مانند ایران، محکوم به شکست است.

رعایت حجاب و عفاف بنیان خانواده را استحکام می بخشد

رییس شورای اسلامی شهر آبسرد، در حاشیه برنامه تریبون آزاد با موضوع خانواده و با حضور بانوان بسیجی شهر آبسرد در پارک الغدیر این شهر، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حجاب بانوان نقش عمده ای در جامعه خواهد داشت و این موضوع باید برای جوانان تبیین شود تا به سمت حجاب روی بیاورند.

بابک همایون فر اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف در سلامت جامعه اثر گذار است و بنیان خانواده را استحکام می بخشد.

وی بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب باید مورد توجه تمام مسوولان باشد و در راستای فرهنگ سازی در این زمینه نیز باید راهکارهای موثری ارائه شود.

تمام تلاش و تهاجم دشمنان به فضای مجازی و بی حجابی است

استاد دانشگاه امام حسین (ع) ، که در برنامه تریبون آزاد با موضوع خانواده و با حضور بانوان شهر آبسرد حضور یافته بود، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: منزلت زن در اسلام بسیار زیاد است و بانوان مسلمان باید در این مهم بکوشند.

غلام رضا یعقوبی اضافه کرد: تمام تلاش و تهاجم دشمنان به فضای مجازی و بی حجابی است و تا حدودی نیز موفق شده اند و توانسته اند جوانان را از حجاب و مساجد ما دور کنند و تفکرات غربی را رواج دهند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: مسئولان باید در راستای مقابله با دشمنان اقدامات فرهنگی همچون اردوهای ورزشی، تفریحی برای جوانان انجام دهند و در کنار این اقدامات، نکات تربیتی را با تدبیر همراه کرده تا جوانان را به سمت عفاف و حجاب تشویق کنند.

یعقوبی در پایان خاطر نشان کرد: والدین امروزه باید به روز باشند و مطالعه کنند، اگر خود را همراه فرزندانشان کنند، قطعا می توانند فرزندان را به درستی تربیت کنند و اگر این اقدامات را انجام ندهند و بسته بمانند، جا خواهند ماند.

حجاب و عفاف نسخه شفابخش فرهنگ جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: حجاب و عفاف فقط به دین اسلام اختصاص ندارد و همه ادیان الهی بر حجاب تاکید دارند، اما با توجه به همه‌جانبه بودن دین مبین اسلام و قطعیت آیات قرآن کریم، عقل حکم می‌کند که به پیام انسان‌ساز اسلام گوش فرا دهیم و آموزه‌های مطمئن و جهان‌شمول آن‌ها را مدنظر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تفکر رضاخان در مبارزه با حجاب و عفاف، تفکر نادرستی بوده است، رضاشاه پهلوی گمان می‌کرد بی‌حجابی باعث پیشرفت کشورهای غربی و اروپایی است درصورتی‌که این فکر غلط بوده و در واقع این تفکر نوعی حیله از سوی غربی ها و دشمنان اسلام بوده است.

امام جمعه دماوند گفت: حجاب و عفاف نسخه شفابخش فرهنگ جامعه و مصون بودن آن از توطئه های دشمنان و رشد همه جانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و امنیتی است.

به هرحال اهمیت آرامش اخلاقی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و وجود عفاف و حیاء در بین آحاد جامعه ایرانی- اسلامی از مدت ها پیش تضمین کننده این امنیت در سطح جامعه بوده است که برای حفظ روند رو به رشد و توسعه همه جانبه کشور، باید هم چنان، امنیت اخلاقی برقرار باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه حجاب و عفاف در ارومیه برپا می‌شود
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟