Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمار سایت وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد حمل‌ونقل دریایی در بخش واردات و صادرات حاکی از آن است که در چهار ماهه اول سال 96 بیشترین واردات خودرو و پارچه را به کشور داشته ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بررسی آمار سایت وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد حمل‌ونقل دریایی در بخش واردات و صادرات حاکی از آن است که در چهار ماهه اول سال 96 بیشترین واردات خودرو و پارچه را به کشور داشته ایم ؛ بر اساس نظر کارشناسان و آمارهای رسمی ارئه شده در خصوص آمار واردات و صادرات به کشور 30 درصد افزایش واردات از سال گذشته تا کنون به کشور داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار ارائه شده از سوی انجمن واردکنندگان خودرو، طی سال گذشته ۷۶ هزار و ۵۹ دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار به کشور وارد شد؛ واردات خودرو از سال گذشته تا کنون بنا بر آمار ارائه شده از سوی انجمن واردکنندگان خودرورشد ۴۹درصدی داشته است.

بر اساسآماری که از سوی انجمن واردکنندگان خودرو منتشر شده ۷۶ هزار و ۵۹ دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار به کشور وارد در سال گذشته وارد شده است.

رئیس جمهور کشور در سال گذشته طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی به ارائه گزارش های آماری و اظهاراتی در خصوص آمار واردات و صادرات موجود در کشور پرداخت و گفت: صادرات ما بر واردات پیشی گرفته است، البته بدین معنا نیست که همیشه واردات بد است. اگر واردات کالای اولیه و مواد اولیه کارخانجات و قطعات باشد، خوب است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: خوشبختانه در سال گذشته در کل سال صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفت و امسال نیز در چهار ماهه اول رشد داشتیم. سال گذشته صادرات ما ۱۱ میلیارد دلار و امسال ۱۳.۴ میلیارد دلار است.افزایش صادرات علامتی است که نشان می‌دهد امسال مسیر حرکت ما به سمت حرکت مثبت اقتصادی است.

این در شرایطی است که طبق آمار ارائه شده در سایت وزارت راه و شهر سازی در خصوص تخلیه و بارگیری جنس های وارداتی در بنادر کشور و بسیاری دیگر از آمارهایی که از مراجع رسمی در کشور ارائه شده است شاهد پیشی گرفتن آمار واردات بر صادرات در کشور هستیم.

برخی از کارشناسان معتقداند که با افزایش واردات درآمد دولت نیز افزایش می یابد و محل درآمد دولت را از محل تعرفه های گمرکی ، شماره گذاری خودرو ها و ... می دانند ؛ در صورتی که این میزان درآمد از طریق واردات کالاهای غیر نفتی به کشور است اگر دولت همین امر را به صورت برعکس انجام دهد سود و درآمد بیشتری را کسب می کند.

در همین رابطه حجت الله عبدالملکی ، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: اگر دولت بجای افزایش صادرات نفتی ، صادرات غیر نفتی را افزایش دهد چندین برابر بیشتر از این میزانی که از طریق واردات درآمد کسب می کند ، درآمد و سود خواهد برد.

وی افزود: باید برای افزایش درآمد دولت و اشتغال زایی در کشور صادرات محصولات غیرنفتی و فراوری شده را به سایر کشور ها افزایش دهیم و در مقابل از واردات بی رویه کالاهای لوکس و غیر ضروری که نیازی به انها در کشور وجود ندارد و مشابه داخلی آن وجود دارد جلوگیری کنیم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در نشست ایمنی راه‌های استان با گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه روز حمل و نقل و ایمنی اظهار کرد: در کنار اعمال جرایم رانندگی، علائم رانندگی و نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند در کاهش آمار تصادفات مؤثر و بازدارنده باشد.

استاندار گیلان خط‌کشی راه‌ها و تقویت روشنایی جاده‌ها را نیز برای افزایش ایمنی رانندگی لازم و ضروری دانست و افزود: از آنجا که پلیس راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند در همه جا مستقر باشد باید نسبت به نصب دوربین‌های نظارتی اقدام شود تا قبل از وقوع هر حادثه جاده‌ای و تصادف، با متخلفان اعمال قانون شوند.

عباسی هدایت عابران برای استفاده از پل‌های عابر پیاده را هم موضوعی ضروری خواند و تصریح کرد: نصب سرعت گیر نمی‌تواند به تنهایی در کاهش حوادث جاده‌ای کمک کننده باشد چه بسا همین افزایش تعداد سرعت گیرها به عاملی در جهت حوادث رانندگی تبدیل شوند.

وی بیان داشت: آمار ورود خودروها به استان گیلان بسیار بالاست بنابراین طبیعی است که در چنین وضعیتی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای زیاد باشد که البته باید برای کاهش آن همه دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند.

عباسی با بیان اینکه کنار گذر کوچصفهان قادر به هدایت ترافیک نیست، گفت: باید از تغییر کاربری و احداث ابنیه در مجاورت جاده‌ها جلوگیری به عمل آید زیرا چنین سازه‌هایی اهمیت بزرگراه‌ها که اعتبارات زیادی برای احداث آن صرف می‌شود را زیر سوال می‌برد.

استاندار گیلان عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور باید متناسب با شرایط استان‌ها در مورد آنها تصمیم گیری کند زیرا در بعضی استان‌ها تعداد زیادی کنارگذر و پل احداث شده اما در برخی استان‌ها مانند گیلان و شهر رشت این کار صورت نگرفته است.

عباسی بیان داشت: در کنار نصب دوربین‌های هوشمند، اداره کل راهداری و پلیس راهور باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم آمار تصادفات در جاده‌های گیلان به خصوص در محور سراوان به سمت امامزاده هاشم و ورودی سنگر به سمت سیاهکل را کاهش دهیم.

کد خبر 6090242

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد