Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>مرکزی - کلیه مهدهای کودک و مراکز فعال نگهداری کودکان تا پایان 6 سالگی در استان مرکزی باید شناسایی شوند .

به گزارش خبرآنلاین ، در کارگروه تخصصی که در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تشکیل شد موضوع نظارت و بازرسی از مهدهای کودک پس از شناسایی واحدهای فعال به تصویب رسید .
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی در این نشست با اشاره به تدوین برش استانی سند حقوق کودک برای اولین بار در کشور در استان مرکزی گفت : با توجه به شکل گیری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سطح وزارت ‏دادگستری در تهران در سال گذشته و واگذاری وظایف و مسئولیت‌های آن به کارگروه‌های بانوان و خانواده در سطح ‏استان ها دفتر امور بانوان و خانواده استانداری رسیدگی به این مقوله را برعهده گرفت و در همین زمینه با استفاده از‏سند ملی حقوق کودک که توسط کنوانسیون حقوق کودک در سطح کشور تهیه شده بود ، برش استانی آن تهیه شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زهرا فرجی با بیان این که استان مرکزی نخستین استانی است که این سند را تنظیم ‏کرده و 25 دستگاهی که به طور مستقیم در ارتباط با کودک و نوجوان هستند متعهد شدند تکالیفی را در ‏این حوزه اجرایی و عملیاتی کنند افزود : یکی از مواردی که دفتر امور بانوان با همکاری دستگاه های مرتبط با کودک و خانه سازمان های مردم نهاد در مقام نظارت و پایش در برنامه دارد بازرسی از اماکنی است که به کودکان خدمات حمایتی و آموزشی و نگهداری ارائه می کنند .
وی برنامه ریزی برای بازرسی از مهدهای کودک به منظور رفع اشکالات و ساماندهی این اماکن را دستور کار این جلسه عنوان کرد و گفت : آخرین آمار اعلام شده از مهدهای کودک استان که بهزیستی اعلام کرده یک صد مهد فعال است که حدود 4هزار کودک زیر 6 سال را نگهداری می کند .
فرجی شناسایی مهدهای کودک و مراکز نگهداری کودکان تا پایان 6 سال را اولین اقدام در بحث بازرسی از این اماکن برشمرد و افزود : به منظور دست یابی به اطلاعات صحیح آماری در این موضوع لازم است که بهزیستی لیستی از دستگا ه هایی که اقدام به صدور مجوز برای نگهداری کودک می نمایند را به این دفتر اعلام کند تا پس از شناسایی به منظور یکپارچه سازی آموزش و رعایت استانداردهای مکانی تیم های بازرسی متشکل از نماینده ای از دفتر امور بانوان استانداری و دستگاه های مرتبط با کودک مثل بهزیستی ، دادگستری ، آموزش و پرورش همچنین نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد برای نظارت و پایش از این مراکز بازرسی به عمل آورند.
وی تصریح کرد : این اقدام با هدف ساماندهی مهدهای کودک و مراکز نگهداری کودکان انجام می شود تا نقائص احتمالی در رابطه با مکان و نیروهای آموزش دهنده و شرایط نگهداری برطرف شود .
در این نشست که باحضور نمایندگانی از بهزیستی ، دانشگاه علوم پزشکی ، دادگستری ، نیروی انتظامی ، اداره کار، تامین اجتماعی ، شورای بانوان خانه سازمان های مردم نهاد تشکیل شد ، آتش نشانی به عنوان عضو جدید در بحث بررسی ایمنی مهدهای کودک به طور انحصاری درشهرستان اراک معرفی گردید .
براساس گزارشی که نماینده بهزیستی ارائه کرد تعداد مهدهای دارای مجوز از این نهاد حمایتی 100مهد با جمعیت حدود 4 هزار کودک تا پایان 6 سالگی است ، اما آن چه بحث نظارت به این اماکن را دشوار می کند مکان های نگهداری کودکی است که از سایر دستگاه و نهادها مجوز کسب کرده و به موازات بهزیستی فعالیت دارند . مکان هایی تحت نام مهدهای قرآنی که با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند ، پیش دبستانی های تحت پوشش آموزش و پرورش ، خانه اسباب بازی ، مرکز خلاقیت که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز می گیرند و مهدهایی که با مجوز سپاه دایر شده است .
به گزارش خبر آنلاین ، این کارگروه با سه مصوبه بررسی برای شناسایی تعداد مراکزی که به موازات مهدکودک های بهزیستی فعالیت دارند ، ارسال چک لیست های بازرسی هر دستگاه به دفتر امور بانوان استانداری به منظور تهیه یک چک لیست واحد به عنوان چک لیست نهایی برای بازرسی از مهدهای کودک ، و تشکیل تیم بازرسی از بین دستگاه های دولتی که همکاری داوطلبانه خود را با نمایندگان خانه سازمان های مردم نهاد برای نظارت و پایش اعلام می کنند ، به پایان رسید.

46

کلید واژه‌ها : استان مرکزی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آن فعال است.

مهرداد غظیمی گفت: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش توسط این مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته‌ای برای معرفی شدن است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم ۴ هزار و ۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقای توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش بیش از ۸ هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبرد‌های جدی سازمان فنی و حرفه‌ای در سالجاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی حاظر نشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی وجود دارد که در دل این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در با وجود ۱۳ هزار همکار متخصص و متعهد در سطح کشور فعالیت دارند.

کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یقینا نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار موید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

عظیمی خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصریت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: یکی از افتخارات قابل توجه که این سازمان می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال آن را الگوی خود قرار داده و به سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها عرضه کند واگذاری امور و رسالت و وظایف ذاتی سازمان به مردم است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: اغلب افراد ماهر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال بازنشستگی هستند، بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چراکه نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این دیدار اظهار کرد: در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد و تمرکز دشمن نیز همواره بر استان‌هایی مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است، توجه ویژه ای به این استان‌ها باعث به ثمر نشستن زحمات دولت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند