Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده از دولت میانمار خواسته است تا به کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اجازه دهد درباره جنایات احتمالی علیه مسلمانان روهینگیا تحقیقاتی را انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که دولت میانمار مخالفت خود را با هرگونه تحقیق بازرسان سازمان ملل درباره اتهامات مربوط به کشتار، تجاوز و شکنجه نیروهای امنیتی این کشور علیه مسلمانان روهینگیا مخالفت کرده است، دولت آمریکا از این تحقیقات حمایت کرده و از دولت میانمار خواسته است تا به بازرسان سازمان ملل اجازه دهد تا این تحقیقات را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در ماه مارس تشکیل شده ولی آنگ سان سوچی رهبر میانمار و وزیر خارجه این کشور این اتهامات را رد کرده و با آغاز تحقیقات بین المللی مخالفت نموده‌اند.

یک مقام میانماری 30 ژوئن تاکید کرد که این کشور اجازه ورود به بازرسان سازمان ملل نخواهد داد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد: این برای دولت میانمار مهم است که اجازه دهد کمیته حقیقت یاب کارش را انجام دهد. جامعه بین المللی نمی تواند نسبت به اتفاقاتی که در میانمار می افتد، نظارت نداشته باشد، ما باید در کنار هم باشیم و از دولت این کشور بخواهیم تا با این کمیته حقیقت یاب به طور کامل همکاری کند.

اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار بدون کشور و تابعیت هستند و درگیری های فرقه‌ای از سال 2012 میلادی تاکنون موجب آواره شدن ده ها هزار نفر شده است.

میانمار حدود یک میلیون مسلمان رهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87,92,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است