Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:35:44 GMT

ترک اعتیاد مهمترین معضل اصلی جوامع است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۴۴۱۸

روانشناس مرکز ترک اعتیاد جمشیدیه گفت: اعتیاد به مواد مخدر و ترک آن از معضل های اصلی جوامع است، متاسفانه بسیاری از افراد با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند که درمان آن ضرورت ایجاد مراکز ترک اعتیاد را دوچندان می سازد.روانشناس مرکز ترک اعتیاد جمشیدیه در گفت و گو با جمهوریت با اشاره به این که اعتیاد به مصرف مواد مخدر و محرک محدود نمی شود بیان داشت: اعتیاد یک بیماری چند بعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری اعتیاد یک بیماری جسمی، عاطفی، ذهنی، رفتاری و معنوی بوده و یکی از علائم بارز و مشخص در آن، عدم توانایی معتاد در کنترل و مصرف مواد است. سال ها پیش معتادان خیابانی لباس های کهنه و ژنده داشتند اما اکنون با معتادانی مواجه هستیم که لباس های خوب می پوشند و گاهی خوش تیپ هستند.
وی افزود: امروزه مواد مخدر شوک هزاره سوم است. ترویج مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی از طریق فضای مجازی از اقدامات در این زمینه می باشد, همچنین بیش از ۵۰ درصد انحرافات جامعه ناشی از مصرف موادمخدر بوده و چهارمین عامل مرگ ومیر ناشی از این امر است.وی با تاکید بر اینکه اعتیاد به مواد مخدر و ترک آن از معضل های اصلی جوامع است، تصریح کرد: متاسفانه در سر تا سر دنیا افرادی وجود دارند که با این بیماری به طور خواسته یا ناخواسته دست و پنجه نرم می کنند. ایجاد مراکز ترک اعتیاد برای درمان این افراد بسیار مهم و ضروری است.این مددکار اجتماعی در ادامه در خصوص نحوه نگهداری مددجویان در مراکز ترک اعتیاد اظهار داشت : افراد آسیب دیده از اعتیاد با رضایت خود و خانواده و بدون هیچ اجباری به مراکز اقامتی مراجعه کرده و در دوره هایی که مرکز برای آن ها در نظر گرفته تحت درمان قرار می گیرند و از امکانات رفاهی مدرن و ورزشی چون سالن بدنسازی مجهز، سالن بیلیارد و فوتبال دستی و همچنین اردوهای تفریحی خارج از مرکز برخوردار خواهند شد. روانشناس مركز ترک اعتیاد جمشیدیه با اشاره به این که بیماران در این مرکز از مشاوره با پزشکان زبده بهره خواهند گرفت بیان کرد، روش درمانی در این مرکز یک برنامه مشارکتی گروهی بر پایه روان درمانی است و اظهار داشت: در این روش به درمان اعتیاد و عوارض روانی، معنوی، عاطفی و فکری آن، با استفاده از گروههای همتا، به کار گیری فلسفه 12 قدمی، بهره گیری از مکانیزم گروه شبه خانواد به بازسازی ساختار شخصیت کاذب فرد معتاد از طریق آموزش اصول و مهارت های زندگی فردی و اجتماعی می پردازد. این روش به عنوان الگویی بومی در طبقه بندی روش های درمانی غیر دارویی قرار دارد که به شکل پرهیز از مصرف هرگونه ماده مخدر صورت می گیرد.وي در پايان با تاکید مجدد بر امکانات ویژه این مرکز و همچنین برپایی جشنهای مناسبتی و هفتگی که باعث احساس راحتی بیماران شده است، گفت: مركز و كلينيك ترك اعتياد جمشيديه با سالها تجربه موفق در امر درمان بيماران اين حوزه و نيز بهره گيري از مشاورين زبده و تجهيزات پيشرفته و به روز آماده ارائه مشاوره و خدمات درماني به بيماران اين بخش و خانواده محترم آنان مي باشد. متقاضيان ميتوانند از طريق مراجعه به وب سايت www.campejamshidieh.ir علاوه بر شناخت اين بيماري با امكانات اين مركز آشنا شده و از مشاوره روانشناسان طرف قرارداد کلینیک جمشیدیه بهره مند گردند. برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر ، ترک اعتیاد

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی

تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع، آسم در ۱۳ درصد ایرانی‌ها، ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و وجود ۷۴۴ هزار شرکت صوری و غیرفعال در کشور از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع، آسم در 13 درصد ایرانی‌ها، ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و وجود 744 هزار شرکت صوری و غیرفعال در کشور از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی: عمره ادامه خواهد داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع خبر داد و گفت: تقاضای مسئولان بخش خصوصی عربستان نیز فعال بودن ایرانی‌ها در عمره است، به این دلیل که به بخش وسیعی از اقتصادشان کمک می‌شود.

آسم در 13 درصد ایرانی‌ها/ بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهرها

دکتر مریم محلوجی‌راد، عضو انجمن آسم و آلرژی ایران با بیان اینکه 9 تا 13 درصد گروه‌های سنی مختلف در کشور به بیماری آسم مبتلا هستند، گفت: از آنجا که آسم یک بیماری التهابی است، آلودگی هوا می‌تواند میزان بروز و شدت این بیماری را افزایش دهد؛ بر همین اساس در کلان‌شهرها که آلودگی هوای بیش‌تری دارند، میزان ابتلا به این بیماری نیز افزایش می‌یابد.

ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان

در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان؛ در اولین آزمون رانندگی قبول شوید، با خرید سوالات آئین نامه رانندگی با آخرین تغییرات شما دیگر نیازی به خواندن کتاب آئین نامه نخواهید داشت. فروش مدرک معتبر، فروش گواهینامه رانندگی، فروش مدرک تحصیلی استعلامی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری و.... مشاهده می‌کنیم.کلاهبرداران به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند و شهروندان را به دام خودشان می‌اندازند و برخی از این کلاهبرداران هم پس از دریافت وجه متواری می‌شوند و دیگر پاسخگو نیستند.

تاکید سازمان حفاظت محیط زیست بر جابجایی آرادکوه

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه به بحث پساب جنوب تهران که شاید منشا بوی نامطبوع نیز باشد ورود کرده‌ایم، تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی و شهرداری تهران، ساماندهی پسماندها در جنوب تهران را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال حاضر رودخانه پسماند در این منطقه در حال تخلیه است چرا که منابع آب و خاک را با مشکل مواجه می‌کند.

یک میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن پشت در بسته بانک‌ها

از 1.8 میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از 0.8 میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.به معنای دیگر این آمار آن است که 55 درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

744 هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود

ابوالفضل نصیری، مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از وجود 744 هزار شرکت صوری و کاغذی (غیرفعال) در کشور خبر داد و گفت: فعالیت شرکت‌های صوری متوقف خواهد شد.اکنون نیز از ادامه فعالیت شرکت‌هایی که بدهی‌های مالیاتی دارند، جلوگیری می‌شود همچنین اگر شرکت یا موسسه غیرتجاری به مدت پنج سال هیچگونه فعالیتی نداشته باشد، به ظن کاغذی و صوری بودن با اطلاعات اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری توسط سازمان امور مالیاتی کشور غیرفعال می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد