Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:12:27 GMT

باید حمایت‌های اجتماعی را از دختران افزایش دهیم

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۵۰۴۷

باید حمایت‌های اجتماعی را از دختران افزایش دهیم

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: دختران نقش کلیدی در تغییرات اجتماعی دارند و برای تغییراتی که در آینده رخ می‌دهد باید از زمان حاضر اقدام به سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، زهرا اخوان نسب به مناسبت برگزاری دومین "همایش شهر فیروزه‌ای با دختران توانا" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته از این همایش استقبال بالایی شد، اظهار کرد: در نخستین همایش که در سال گذشته در شهر فیروزه‌ای برگزار شد 60 دختر توانا شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این تعداد 15 دختر در همایش برتر انتخاب شدند و به جمع فعالان اتاق بازرگانی پیوستند، افزود: این دختران در جلسات و همایش‌های مختلف شرکت کردند و در نهایت تغییر رویه‌ای در حوزه کسب و کار و برنامه‌های آتی آنها ایجاد می‌شود.

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه 43 درصد جمعیت دنیا را دختران تشکیل می‌دهند و 60 درصد جمعیت دختران جوان جزء کشورهای پیشرفته است، ادامه داد: پیش بینی افزایش نرخ دختران جوان در آینده می‌شود بنابراین دغدغه دنیا بحث دختران و سرمایه گذاری بر روی این قشر است.

اخوان نسب تصریح کرد: در تمام دنیا موضوع دختران مطرح است و سرمایه گذاری بر روی دختران نه تنها زندگی آنها بلکه شرایط اجتماعی و جامعه آنها را تغییر می‌دهد و اگر قرار است در آینده زنانی توانمند و پرسشگر داشته باشیم باید از امروز بر روی دختران سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه هدف از توانمند سازی این است که کمک کنیم دختران در آینده با اتکا و قدرت بیشتری به جامعه وارد شوند، گفت: توانمند کردن امروز دختران باعث می‌شود آنها در آینده درست تر تصمیم بگیرند و با پشتوانه محکم‌تری راه خود را انتخاب کنند.

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: ایجاد اعتماد به نفس در دختران و زنان، فردایی بهتر را برای اجتماع، خانواده‌ها و نسل‌های بعدی رقم می زند و اولین و مهم‌ترین گام برای تغییر شرایط دختران و زنان اجتماع، ارتقای آگاهی افراد جامعه به ویژه بانوان است.

اخوان نسب با بیان اینکه در تمام دنیا دختران در معرض آسیب پذیری بیشتری نسبت به پسران هستند، گفت: متاسفانه دختران از حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی برخوردار نیستند، بنابراین باید حمایت‌های اجتماعی را در دختران افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: راه رسیدن به توسعه پایدار با حضور توانمند، با قدرت و حداکثری دختران و زنان جامعه امکان‌پذیر است و برگزاری این همایش‌ها زمینه دستیابی به اهداف مورد نظر برای تقویت زنان جامعه را فراهم می‌کند.

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه هر چقدر دختران را توانمندتر کنیم فرصت‌های زندگی بیشتری را برای زندگی آینده آنها فراهم می‌کنیم، اضافه کرد: یکی از عواملی که در فردای زنان امروز منجر به آگاهی می شود این است که آنها از همین امروز نسبت به محیط خود اطلاع کافی و درستی داشته باشند.

اخوان نسب خاطرنشان کرد: دختران نقش کلیدی در تغییرات اجتماعی دارند و برای تغییراتی که در آینده رخ می‌دهد باید از زمان حاضر اقدام به سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این همایش با همکاری سایر نهادها در سال‌های آینده نیز ادامه یابد، اضافه کرد: برگزاری اولین دوره این همایش دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است و امسال به دنبال ارتقای سطح کمی و کیفی این همایش هستیم و حداقل سن لازم برای شرکت دختران در این همایش ۱۵ سال است.


به گزارش ایسنا؛ این همایش برای دومین بار با هدف فراهم سازی زمینه‌های توانمند سازی، کشف و شکوفایی استعدادهای دختران برای گسترش همیاری اقتصادی و اجتماعی آنها به منظور بهبود وضعیت دختران و بانوان با تاکید بر مولفه‌های نافع بودن، اقتدار آفرینی، عزت ملی و ثروت آفرینی در سوم مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر

آیت الله العظمی مظاهری مرجع عالیقدر شیعیان در پیامی به مناسبت برگزاری هجدهمین همایش حکمت مطهر، موضوع جوانان را اساسی‌ترین نقطه هدف گذاری مرحوم شهید مطهری دانستند.

متن پیام این مرجع عالیقدر به شرح زیر است:

باوجود گذشت چهل و چهار سال از شهادت اسفناک متفکّر عالی‌مقام و اندیشمند بزرگ مرحوم آیت الله شهید مطهری قدس سره الشریف، هم ثلمه و خلاً فقدان آن استادِ اسلام‌شناسِ برجسته، هنوز در جامعه اسلامی محسوس و ملموس است که «ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شیءٌ»؛ و هم به فضل خداوند متعال، آثار بنان و بیان آن دانشمند پرتلاش، همچنان مورد استفادۀ فرهیخنگان و حق‌جویان است که: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا».

همایش با سابقه «حکمت مطهر» که با هدف زنده نگاه داشتن یاد و نام و آثار علمی این شهید والامقام برگزار می‌شود و از این جهت باید به اهتمام نیکوی متصدّیان و دست‌اندرکاران آن آفرین گفت، اینک و در هجدهمین دورۀ خود، موضوع بسیار با اهمیّت «جوانان» را مطمح نظر قرار داده است، موضوعی که یکی از مهم‌ترین و بلکه باید گفت اساسی‌ترین نقطه هدف گذاری مرحوم شهید مطهری رضوان الله تعالی علیه در عموم تلاش‌های علمی و فکری ایشان بوده است.

در ادامه این پیام آمده، در این فرصت کوتاه و به مناسبت طرح مسئله مهم «جوانان» لازم می‌دانم بر دو نکته اساسی در این محفل فکری و فرهنگی تأکید کنم:

نکته اول اینکه همان‌گونه که مرحوم شهید مطهری طاب ثراه به خوبی دریافته بود برخورد و مخاطبه با نسل جوان، بسیار خطیر و حسّاس است و باید براساس منطق و استدلال و واقع‌بینی در همه ابعاد مسائل نظری و مشکلات عملی جوانان، تنظیم و ساماندهی شود، زیرا اگر به سؤالات نظری و پرسش‌های نسل جوان که چه بسا، بسیار اندیشه سوز و ذهن آزار نیز باشد، و همچنین به احساسات و عواطف این نسل پرتکاپو و نیز به خواسته‌های به حق و به جای آنان، پاسخ منطقی و صحیح داده نشود، قطعاً موجب سرخوردگی و ناامیدی و بی‌اعتمادی و در نهایت طغیان‌گری این نسل مطالبه‌گر خواهد شد و زیان آن برای جامعه انسانی، بسیار وسیع و عمیق خواهد بود.

روش مخاطبه و مواجهه با جوانان، روش دهن‌کجی و انتقاد و سرزنش و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست، و با چنین روشی محال است که بتوانیم جلوی انحرافات دینی و کجروی‌های اخلاقی را در نسل جوان بگیریم. اگر خواهان هدایت و رشد نسل جوان هستیم، تنها راه متین و صحیح آن این است که اولاً: باید از نزدیک با درد و رنج جوانان آشنا شد و ثانیاً با زبان منطق و عطوفت و مهربانی با آنان، تعامل سازنده برقرار کرد، چنانکه در آن بیانِ بلندِ رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق سلام الله علیه که این روزها در آستانه سالروز شهادت آن امام به حق ناطق، قرار داریم، آمده است که به بعضی از اصحاب خود که درباره مخالفان عقیدتی در آن روزگار از آن امام همام پرسیده بود، فرمودند: «فَلاَ تَخْرَقُوا بِهِمْ. أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ إِمَارَةَ بَنِی أُمَیَّةَ کَانَتْ بِالسَّیْفِ وَالْعَسْفِ وَالْجَوْرِ، وَ إِنَّ إِمَارَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلَّفِ وَ الْوَقَارِ وَالتَّقِیَّةِ وَ حُسْنِ الْخَلْطَةِ وَ الْوَرَعِ وَ الاِجْتِهَادِ؛ فَرَغِّبُوا النَّاسَ فِی دِینِکُمْ وَ فِیمَا أَنْتُمْ فِیهِ».

و، امّا نکته دوم که آن نیز برخوردار از اهمیّت جدی است این است که: خواسته‌های به حق نسل جوان برای برخورداری از یک زندگی سرافراز و آبرومند، باید در رأس توجّه مسئولان و کارگزاران کشور قرار گیرد و همگان باید به این آسیب اساسی، توجّه کنیم که اگر این مطالبات و انتظارات، به درستی پاسخ داده نشود و جوانان ما با معضلات بزرگی نظیر فشار بیکاری و افسانه مسکن و بحرانِ افزایش سنّ ازدواج و فقر و تبعیض و فساد و اعتیاد و سایر آسیب‌های شکننده اجتماعی مواجه بوده و خود را در مقابله با این مشکلات خانمان سوز، بی پناه ببینند، قطعاً ما با بحران سرمایه اجتماعی بزرگی مواجه خواهیم شد که کمترین نتیجه خسارت‌بار آن کاهش مشارکت‌های ملّی و اجتماعی است.

هر دو نکته‌ای که به اجمال بیان شد، چه نکته اول که مربوط به ساخت اندیشه و فکر و نظر بود، و چه نکته دوم که مربوط به عرصه اجرا و عمل می‌شود، مطمح نظر همۀ متفکّران دینی و مصلحان اجتماعی از جمله مرحوم آیت الله شهید مطهری اعلی الله مقامه بوده و امید است همه اندیشه‌ورزان و نیز همه مجریان و سیاست‌مداران، بدان توجّه بیش از پیش نمایند. ان شاء الله.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • نقد کتاب مویه های آمو