Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@20:25:15 GMT

ریسک بالای سپرده‌گذاری در موسسات غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۵۱۷۴

ریسک بالای سپرده‌گذاری در موسسات غیرمجاز

تین‌نیوز |

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز را پر ریسک دانست و عنوان کرد، بعضا پیش آمده که مردم نتوانند منابع خود را از این موسسات دریافت کنند.

کامران ندری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلاتی که نظام بانکی در حال حاضر با آن مواجه است، موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز است، گفت: این موسسات دو مشکل اساسی را برای نظام پولی کشور ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی آنکه چون تحت نظارت نیستند و مقررات احتیاطی بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند، باعث شده تا ریسک سپرده‌گذاری در این موسسات افزایش پیدا کند. این مقام مسوول در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی تاکید کرد:‌ مشکل دومی که این موسسات ایجاد کرده‌اند رقابت ناسالم در سود سپرده‌ها است و رقابتی که برای جذب منابع مردم داشته‌اند باعث شده نرخ سود سپرده در نظام پولی کشور افزایش یابد و این رشد نرخ سود سپرده‌ها سبب شده تقاضای کل در اقتصاد لطمه ببیند و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود

وی ادامه داد: در مواردی اتفاق افتاده هموطنانی که در این موسسات سپرده‌گذاری کرده‌اند با مشکل مواجه شده و نتوانند منابع خودشان را که نزد این موسسات گذاشته‌اند دریافت کنند. کامران ندری تصریح کرد: همچنین این مشکلات سبب شده بنگاه‌ها و تولیدکنندگان نتوانند با وجود نرخ‌های سود بالا سرمایه‌گذاری داشته باشند و خانواده‌ها نیز برای خرید کالاهای بادوام مورد نیاز به سختی می‌توانند از منابع بانکی استفاده کنند.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزود:‌ اساسا امکان استفاده از تسهیلات بلندمدت با این نرخ‌های سود تقریبا در اقتصاد ایران از بین رفته و این مشکل سبب شده که اقتصاد ایران که در سال‌های گذشته در رکود قرار داشته نتواند با سرعت قابل توجهی وضعیت خود را بهبود ببخشد و از رکود خارج شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • قطع ارتباط موسسات آموزش عالی بلژیک با دانشگاه‌های اسرائیل
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس‌جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • تعیین نام شرکت‌ها هوشمند می‌شود/ حذف فیزیکی دفاتر قانونی از ۳۱ اردیبهشت
  • محرک‌های درد نقرس را بشناسید
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • دلیل خشم آلگری: در این وضعیت ریسک نکنید
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج