Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-04@00:12:44 GMT

کشف اسکلت غول‌پیکر ۵۰۰۰ ساله در چین

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۵۲۱۵

کشف اسکلت غول‌پیکر ۵۰۰۰ ساله در چین

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از ایندیپندنت، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته روی استخوان‌ها در داخل قبرهای یافت‌شده در استان «شاندونگ»، محققان اعلام کرده‌اند که شماری از این انسان‌ها ۱/۸ متر یا بیشتر قد داشته‌اند و میانگین قد آنها به ۱/۹ متر می‌رسد.

اگرچه از نظر استانداردهای غرب در قرن بیست و یکم، اندازه قد این اسکلت ها غیرمعمول نیست، اما قد آنها نسبت به بسیاری از معاصرانشان بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حالت به ساختار استخوانی آنها بستگی دارد. اگر آنها در زمان حال زندگی می کردند، قد آنها از ۱/۹ متر هم فراتر می‌رفت.

محلی‌های منطقه شاندونگ، از قد خود تعریف مشخصی ارائه می‌دهند. مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که میانگین قد مردان در این منطقه در مقایسه با متوسط قد مردم این کشور که ۱/۷۲ متر بوده، حدود ۱/۷۵۳ متر بوده است.

گفتنی است کنفسیوس در منطقه‌ای که اکنون به استان شاندونگ معروف است، متولد شده و به نقلی، ۱/۹ متر قد داشته است.

باستان‌شناسان با اکتشافات در منطقه روستای «جیاجیا» در نزدیکی شهر «جینان» موفق به کشف ۱۰۴ خانه، ۲۰۵ قبر و ۲۰ گودال مملو از اجساد قربانی‌ها شدند. آنها همچنین شماری از ظروف رنگارنگ و اقلام پشمی را در این منطقه پیدا کردند.

آنها سال گذشته صنایع دستی و استخوان‌هایی را از مردمان اخیر «نئولیتیک» پیدا کردند که بیشتر آنها با مصرف گوشت خوک و ارزن زندگی می‌گذراندند. دانشمندان بر این باورند مردمانی که قریب ۵۰۰۰ سال پیش در این منطقه زندگی می کردند زندگی نسبتا راحتی داشته‌اند؛ ردیفی از خانه‌هایی که در این اکتشافات به دست آمده، نشان‌دهنده آن است که خانه‌های مسکونی آنها اتاق خواب‌ها و آشپزخانه‌های جداگانه‌ای داشته است.

محققان بر این باورند که این منطقه مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ناحیه چین بوده است. آنها مردان قدبلندتر را در قبرهای بزرگ پیدا کردند که می‌تواند نشانه وضعیت برتر آنها و دسترسی آنها به غذاهای بهتر بوده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید محمدمهدی فانی در شهرستان طبس

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، پیکر این شهید تازه شناسایی شده ساعت ۹ صبح روز شنبه، در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از میدان امام خمینی (ره) به سمت حسینیه گلزار شهدا بشرویه برگزار می‌شود.


پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNAشناسایی شد. 


شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه استقبال شد
  • تشییع پیکر شهید محمدمهدی فانی در شهرستان طبس
  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب