Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۱۹۷۸ با این­که عباس نوجوانی بیش نبود، تشخیص داد سیستم سازمان آزادی بخش؛ یعنی جنبش فتح، موفق نخواهد شد. استدلال عباس این بود که، اول به دلیل وابستگی شان به کشورهای دیگر از جمله؛ عربستان.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سیدمقداد حاج‌قاسمی از جمله تخریب‌چیان دوران دفاع مقدس است که پیش از آغاز جنگ تحمیلی به طور خودجوش به سوریه رفته است تا در گروه‌های جهادی باشد و علیه رژیم غاصب صهیونیستی مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رابطه با چگونگی حضورش در این گروه‌ها روایت می‌کند: «تصمیم گرفتم برای مبارزه به سوریه سفر کنم. اصلاً به زبان عربی تسلط نداشتم. شب اولی که رفتم سوریه، وقتی در فرودگاه از هواپیما پیاده شدم، همین­طور مستأصل مانده بودم که چه کنم؟! بلد نبودم حتی بگویم آب می­‌خواهم یا گرسنه هستم.

خیلی سختم بود با ایما و اشاره چیزهایی به شهروندان آنجا بفهمانم. بعد از چند روز با یکی، دو نفر از سوری‌ه­ا آشنا شدم. یکی از آن­ها به نام «ابوجهاد»، مرا با تشکیلات «فتح» آشنا کرد. وارد این تشکیلات شدم و در «حموریه­» سوریه آموزش دیدم. در آن­جا بود که با «عباس شفیعی هنجنی» آشنا شدم. به همراه عباس رفتیم لبنان و در اردوگاهی در جنوب لبنان، نزدیک بیروت مستقر شدیم. افرادی از کشورهای مختلف آن­جا جمع بودند. از نیکاراگوئه و السالوادور، سیاه­پوست­‌های آفریقای جنوبی و سرخپوست­‌ها. آن­جا با هم تمرین داشتیم و کار می­‌کردیم. تقریباً روزی پنج، ۶ ساعت کلاس ورزش داشتیم و آموزش­‌های مختلفی می­‌دیدیم.

سه، چهار نفر از سیاه­پوست­‌ها هیکل­‌های گنده‌­ای داشتند و جزو ورزشکاران نامی به ­حساب می­‌آمدند. از نظر بدنی بسیار تنومند بودند. من و عباس هم تقریباً ریز نقش بودیم و در مقابل آن­ها بسیار ضعیف به ­نظر می­‌رسیدیم. دیگر ما زبان عربی­‌مان خوب بود و آن­ها به انگلیسی تسلط داشتند. جنگ در لبنان با جنگ ما خیلی فرق می­‌کرد. چون داخل شهر بود و حالت چریکی داشت، باید آموزش می­‌دیدیم که مواد منفجره را کجا ببندیم. چاشنی­‌ها را کجا پنهان کرده و چطور با سرعت از دیوار بالا برویم.

من و عباس سحرها بیدار می­‌شدیم و تمرینات بدنی انجام می‌­دادیم. «راپل» کار­ می­‌کردیم و از میله صاف بالا می­‌رفتیم. این سیاه­پوست‌­ها هم می­‌آمدند و نگاه می­‌کردند.یک­ روز یکی از این سیاه­پوست‌­ها دستش را گرفت جلوی عباس و گفت: «بازوهای منو می­‌بینی! شما هرچه ­قدر هم که کار کنید، حریف آدم­‌هایی مثل ما نمی­شین.»

قطر بازوهایش بالای ۴۵ سانتیمتر بود. او به انگلیسی صحبت می­‌کرد و ما به عربی. زیاد متوجه حرف همدیگر نمی­‌شدیم و بیشتر با ایما و اشاره منظورمان را می­‌رساندیم.

به عباس گفتم: «حالش را بگیریم؟» گفت: «نمی­دونم» جواب دادم: «هر اتفاقی می­‌خواد بیفته.» به آن سیاهپوست گفتم: «مبارزه می­‌کنی؟» پرسید: «با شما؟» گفتم: «بله.» کمی به ما نگاه کرد. وزن من و عباس روی هم به ­زور به ۱۰۰ کیلو می‌­رسید. رفت دو جفت دستکش بوکس آورد. دستکش­‌ها خیلی بزرگ بود. من نتوانستم دستم کنم. عباس گفت: «بذار من دست کنم.»

محوطه‌ای بود و بچه‌­ها دورمان حلقه زدند. بیشتر سرخ­پوست­، سیاه­پوست­ و عرب­ بودند. فیل و فنجان هم وسط میدان. یک سیاه­پوست غول­ پیکر با لب­‌های بزرگ و آویزان، دستکش هم دستش کرده بود، مثل «جو فریزر». عباس گفت: «زیاد عجله نکن. بذار من کمی خسته‌­اش ­کنم.» گفتم: «باشه.»

عباس از شاگردان درجه یک میرزایی کونگ فو کار مشهور کشور بود و خیلی فرز بود. حریف سیاه­پوست را تحریک و او حمله می­‌کرد. عباس می­‌چرخید و جا خالی می­‌داد. حریفش حسابی خسته شده بود و عرق می­‌ریخت. به عباس گفتم: «فکر ­کنم دیگه از نفس افتاده. حالا وقتشه.»

کسانی که بوکس کار کردن می‌­دانند، وقتی ضربه به گیجگاه می­‌خورد، قوای فکری فرد مختل می­‌شود و می­‌افتد زمین.عباس یک­دفعه حمله کرد و سه، چهار ضربه کاری به گیجگاهش زد و حریف ولو شد روی زمین و دیگر بلند نشد. برانکارد آوردند و او را بردند. سرخ­پوست‌­ها و سیاه­پوست­‌ها تعجب کردند و می­‌گفتند: «با این هیکل ریز چه جوری این رو زدید ناکار کردید؟!»

سال ۱۹۷۸ با این­که عباس نوجوانی بیش نبود، تشخیص داد سیستم سازمان آزادی بخش؛ یعنی جنبش فتح، موفق نخواهد شد. استدلال عباس این بود که، اول به دلیل وابستگی شان به کشورهای دیگر از جمله عربستان. دوم نفوذ سیستم­‌های جاسوسی موساد درون سازمان­‌های فلسطینی. او ارزیابی کرده بود که حدود ۸۵ درصد اعضای سازمان موساد از عرب­‌های خود منطقه هستند. موساد خیلی گسترده است و تمامی اعضای آن یهودی نیستند.

آن­ زمان حرف او را قبول نمی­‌کردند، ولی بعدها خودشان به همین نتیجه رسیده و توانستند کمی این نقاط ضعف را پوشش بدهند. سیستم­‌های حفاظتی­‌شان را قوی کرده و سازمان موساد را محدود کردند.

سید مقداد حاج قاسمی نفر سمت راست تصویر

ما شب‌­ها در مسجد امام رضا(ع) درجنوب لبنان جلسه می­‌گذاشتیم و راجع به این مسائل بحث می­‌کردیم. آن­ها اجازه نمی‌­دادند که زن­‌ها در مبارزه شرکت کنند. ما می­‌گفتیم: «آقا چرا زن­ ها رو تو مبارزه دخیل نمی­‌کنید؟!» می­‌گفتند: «زن­‌ها نباید بیان.» می­‌گفتیم: «از حضرت امام یاد بگیرین. مگه تو انقلاب اسلامی ایران، همه­ زن­‌ا در صحنه مبارزه نبودند؟! حضرت امام در هیچ­ جا خانم‌­ها را مستثنی نمی­‌کرد. فقط در جنگ آن هم به خاطر شرایط خاصش محدودیت قائل شد که آن­‌ هم باز زن­‌ها در پشت صحنه و در تدارکات قدم‌­های بزرگی برداشتند.»عباس در مورد مسائل گوناگون با آنان بحث می­‌کرد. دید وسیعی داشت و مسائل را بسیار دقیق موشکافی می­‌کرد.

جنگ تحمیلی که شروع شد، سیداکبر طباطبایی، حسن آقایی، بنده و عباس، به ایران آمدیم و به غرب کشور رفتیم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «دلال عباس»، استاد دانشگاه لبنان در وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی، معمار تمدن‌ساز» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شیخ بهایی، عالمی چندبعدی، حکیم، فقیه، مفسر، دانشمند علوم ریاضی و هندسه، ادیب و شاعر و دارای دیدگاهی متمایز بود.


وی با بیان این که آثار شیخ بهایی در ایران و جهان اسلام همچنان باقی است، اظهار داشت: آثار شعر و نثر شیخ بهایی، تصویری واضح از تضاد موجود میان واقعیت محیط زندگی شیخ بهایی و موضعی که همگان را به آن دعوت می‌کرد، به ما نشان می‌دهد.

دلال عباس با اشاره به اشعار فارسی شیخ بهایی تصریح کردک اشعار فارسی وی که دارای پیشینه عرفانی بود، نشان دهنده تاثیر  پذیرفتن وی از شعرای فارسی بزرگ است و در اشعار وی برخی از ابیات برخواسته از اشعار منسوب به مولوی از شعرای عارف فارسی یافت می‌شود.



 

 

دیگر خبرها

  • عکس‌| واکنش عباس عبدی به رای کمیته انضباطی برای تماشاگران زن
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد