Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@09:59:02 GMT

قطب تولید ماهیان زینتی کشور در تور وعده‌های تزئینی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۵۹۶۶

قطب تولید ماهیان زینتی کشور در تور وعده‌های تزئینی

قطب تولید، تکثیر و صادرات ماهیان زینتی کشور برای احداث مهمترین پروژه حوزه پرورش ماهیان زینتی در پیچ و خم وعده‌های مسئولین گرفتار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبریصبح محلات،شهرستان محلات، در سالهای اخیر با استفاده از تکنولوژی و علم روز توانست رتبه نخست تنوع تولید گونه‌های ماهیان زینتی کشور را به خود اختصاص دهد، عنوانی که در کنار کسب جایگاه نخست صادرات ماهیان زینتی کشور، یعنی صادرات ۹۰ درصد از ماهیان زینتی کشور از این شهرستان، محلات را به عنوان اصلی ترین قطب تولید، تکثیر، پرورش و صادرات ماهیان زینتی کشور تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید و پرورش ماهیان زینتی اما، نیازمند زیرساخت‌هایی ست که قطعا دولتی ها در ایجاد و گسترش آنها نقشی اساسی دارند.

توجه بازارهای جهانی به تولیدات علمی/نقش اساسی ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی در تکثیر و پرورش علمی ماهی زینتی

در دنیای کنونی، علاوه بر تجربه، تخصص و توان علمی نقش بسزایی در فعالیت‌های اقتصادی و حتی سیاسی و اجتماعی بازی می‌کند.

بازار امروز دنیا در اختیار محصولاتی ست که علاوه بر قیمت مناسب از پیشینه علمی و تحقیقاتی نیز برخوردار باشند و قطعا این پیشینه علمی نقش بسزایی نیز در تولید کیفی خواهد داشت.

صادرات ۹۰ درصد ماهیان زینتی کشور از محلات

آبان ماه ۱۳۹۲، عباسعلی مطلبی رییس وقت موسسه تحقیقات شیلات کشور در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور در محلات گفت: ۹۰ درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات انجام می شود و وجود این پتانسیل راه اندازی ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور را در محلات با اهمیت کرده است.

وی افزود: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در آب های شیرین تاکنون مورد توجه نبوده، که با راه اندازی ایستگاه تحقیقات تلاش می‌شود میزان تولید و صادرات این محصول در آب های شیرین افزایش و توسعه یابد.

اقدامی که با وجود مشکلات فراوان، قطعا آثار و برکات زیادی برای توسعه این صنعت تقریبا نوپا و البته ارز آور در شهرستان محلات داشته است.

اطلاعات تخصصی در زمینه پرورش ماهیان زینتی در سطح کشور صفر است

مهدی رضایی مسئول ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات، آبان ماه ۹۲ در گفتگو با ایرنا گفته بود: اطلاعات تخصصی در زمینه پرورش ماهیان زینتی در سطح کشور صفر است و با این فقر اطلاعاتی امکان رقابت با سایر رقبا وجود ندارد و با کارهای تحقیقاتی که در این مرکز انجام خواهد گرفت زمینه افزایش کیفیت ماهیان زینتی در رنگ، اندازه و ظاهر، افزایش تولید در واحد سطح و تزریق هورمون به برخی گونه‌ها محقق خواهد شد.

ارتقاء ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات به مرکز

تنها دو سال بعد یعنی در آبان ماه سال ۹۴، با مصوبه موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور، ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات به مرکز ارتقاء یافت، اقدامی اساسی برای رفع نیازهای واقعی بخش خصوصی فعال در زمینه تولید و تکثیر ماهیان زینتی البته با استفاده از توان مالی بخش خصوصی.

احداث اولین و بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات

فروردین ۹۳، حسن اکبری مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفته بود: به منظور ساماندهی حمایت از فعالین و توسعه بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان محلات، مطالعات مربوط به احداث اولین و بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی آب شیرین و ایجاد اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در سال ۸۸ در شهر محلات آغاز شده است.

توقف اجرای پروژه شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات

وی در ادامه با اشاره به عدم تخصیص اعتبار برای تهیه نقشه‌های اجرایی، از توقف اجرای این پروژه در شهرستان محلات خبر داده بود.

اکبری، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد ریال ارزیابی کرد و افزود: در صورت مساعدت استانداری مرکزی به منظور تهیه نقشه‌های اجرایی آن، می‌توان عملیات قطعه‌بندی زمین ۱۳ هکتاری این مجموعه در کنار دهکده گل و گیاهان زینتی محلات را آغاز کرد.

اردیبهشت ماه ۹۴، حسین عبدالحی معاون وقت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور در دیدار با فرماندار شهرستان محلات، تاسیس شهرک ماهیان زینتی شهرستان محلات را جز اولویت های کاری این نهاد در همان سال عنوان و استفاده از ظرفیت شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی را دو راهکار موجود برای تصریح در احداث این پروژه معرفی می‌کند.

سید احمد سجادی فرماندار وقت محلات در این دیدار با اشاره به اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی مورد نیاز برای این پروژه می‌افزاید: در صورت اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان شیلات این شهرک ظرف مدت ۶ ماه قطعه بندی و با توجه به آماده بودن اقدامات و تاسیسات زیربنایی شهرک به افراد متقاضی واگذار خواهد شد.

تخصیص اعتبار، همچنان در پیچ و خم وعده‌های مسئولین

بهمن ماه ۹۴، در خلال حضور زمانی قمی استاندار مرکزی در شهرستان محلات، کلنگ احداث شهرک ماهیان زینتی محلات به زمین زده شد.

مسئولین شیلات و جهاد کشاورزی استان و همچنین مسئولین شهرستان محلات در حاشیه کلنگ زنی این پروژه مهم از برآورد اعتبار ۴۴ میلیارد ریالی برای ساخت این شهرک خبر داده و از تخصیص چهار میلیارد ریالی از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و شش میلیارد ریالی اعتبارات ملی شیلات کشور برای این پروژه خبر می‌دهند.

شهرکی که قرار بود تا پایان سال ۹۵ آماده سازی، و بهره برداری از واحدهای تولیدی آن از پایان سال ۹۶ آغاز شود.

وعده تخصیص اعتبار پروژه

زمانی قمی استاندار مرکزی مهر ماه ۹۵ و در آستانه سفر هیئت دولت به استان مرکزی از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات برای پروژه های دارای ردیف اعتباری استان خبر داد و تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان تخصیص صددرصدی برای پروژه های دارای ردیف اعتباری، کانون توجه قرار گرفته و برای تحقق این سیاست پیگیری های لازم در سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

آبان ماه ۹۵، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی همزمان با سفر هیئت دولت به استان مرکزی در بخشی از گزارشی که از طریق ویدئو کنفرانس به رئیس جمهوری ارائه شد، اظهار کرد: همزمان با سفر ریاست جمهور به استان مرکزی عملیات اجرایی احداث مجتمع ماهیان زینتی محلات در سطح ۱۳ هکتار و اعتباری معادل ۶ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۰۰نفر و تولید ۱۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی آغاز می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی:

۱۵هکتار زمین برای احداث شهرک تولید ماهیان زینتی محلات اختصاص یافت

در حالی که موضوع احداث شهرک ماهیان زینتی به گفته مسئولین از سال ۸۸ در دستور کار بوده و از زمان استقرار دولت یازدهم، به عنوان یکی از پروژه‌های دارای اولویت سازمان شیلات و مسئولین استان از آن یاد شده و وزیر جهاد کشاورزی از آعاز عملیات اجرایی احداث مجتمع ماهیان زینتی محلات در سفر ریاست جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس به رئیس جمهوری خبرداده بود، ظفر افشون فروردین ماه ۹۶ در جلسه بررسی مشکلات احداث شهرک ماهیان زینتی شهرستان محلات، این پروژه را طرحی فی البداهه و نیازمند طی مراحل قانونی خواند.

خبرگزاری مهر، در پوشش اظهارات افشون در جلسه بررسی مشکلات احداث شهرک ماهیان زینتی محلات می‌نویسد: ظفر افشون در حاشیه جلسه بررسی مشکلات احداث شهرک ماهیان زینتی شهرستان محلات اظهار داشت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی مقرر شد ۶۰ میلیارد ریال برای احداث شهرک ماهیان زینتی شهرستان محلات اختصاص داده شود.

وی افزود: به سبب اینکه طرح به طور فی البداهه مطرح شده و نیازمند طی کردن مراحل قانونی بود، برخی از اقدامات مرتبط با آن از جمله تهیه طرح و جانمایی طی مدت اخیر انجام و موافقت اولیه مسکن و شهرسازی هم در این رابطه اخذ شده، اما لازم است با دستگاه های خدماتی همچون امور برق و آب و... رایزنی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: ۱۵ هکتار زمین مورد نیاز احداث این شهرک است و با توجه به اینکه مکان جانمایی شده برای آن، در محدوده شهر محلات قرار گرفته، باید در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دستگاه های مسئول و مرتبط با کاربری آن موافقت شود.

افشون تصریح کرد: همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی موظف شده اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی این طرح را که در سفر رئیس جمهور مصوب شده بود، پیگیری کند تا هر چه سریع‌تر تخصیص یابد که البته در ماه‌های ابتدایی سال، اعطای اعتبار با تاخیر انجام می‌شود اما در هر صورت به دلیل آن که اختصاص این بودجه قطعی شده، عملی خواهد شد.

۵۳ طرح عمرانی نیمه تمام استان مرکزی درانتظار تامین اعتبار است

اردیبهشت ماه ۹۶، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی از انتظار ۵۳ طرح عمرانی تامین اعتبار شده در سفر رئیس جمهور به استان خبرداد و گفت: مقرر بود در سال ۹۵، ۴۲۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی تخصیص یابد اما به دلایلی محقق نشد و بخشی از اعتبار این طرح ها در قالب اسناد خزانه اسلامی ابلاغ شده که پیگیر تحقق آن هستیم.

وی تاکید کرد: پیگیر آن هستیم که تا پایان سال جاری مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها که مقرر بوده تا پایان سال جاری تخصیص یابد، محقق شود و طرح ها را به اتمام برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد:در قانون بودجه سال های ۹۵ و ۹۶، موضوع تخصیص اعتبار پروژه‌ها در قالب اسناد خزانه اسلامی تعریف شده که یک فرایند اجرایی جدید است و دستگاه ها با آن آشنایی چندانی ندارند که آگاهی بخشی در این زمینه از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری شده است.

مسئولین در حال پیگیری اعتبارات شهرک ماهیان زینتی

حسین اکبری، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح محلات گفت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه از طریق استانداری و شخص وزیر در حال پیگیری است و امیدواریم در تیرماه بتوانیم تخصیص مورد نیاز را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: به محض دریافت تخصیص با توجه به آماده بودن نقشه‌های اجرایی، کار برگزاری مناقصه برای ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی انجام خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: مجموع مسئولین شهرستان، استان و وزارت خانه جهاد کشاورزی در حال پیگیری این تخصیص هستند و در صورت تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان، به زودی شاهد اجرای این طرح در شهرستان خواهیم بود.

شهرک ماهیان زینتی محلات، بزرگترین یا اولین شهرک ماهیان زینتی کشور

اسفند ماه۹۵، خبرگزاری ایرنا در خبری از کلنگ زنی شهرک ماهیان زینتی راوند کاشان در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار با حضور رئیس سازمان شیلات کشور خبر داد.

در این خبر به نقل از مدیر جهاد کشاورزی کاشان آمده است: شهرک ماهیان زینتی راوند کاشان به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهار مرحله به بهره برداری می رسد که وسعت مرحله نخست این طرح ۵۷ هکتار است و برای اجرای این بخش از طرح ۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حسین اکبری مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خرداد ماه ۹۶ با تاکید بر برنامه ریزی برای احداث بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری صبح محلات مبنی بر کلنگ زنی احداث شهرک ماهیان زینتی راوند کاشان در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار گفت: در خصوص مقدار مساحت مورد سوال اطلاع دقیقی ندارم اما با توجه به اجرایی شدن موارد قانونی برای اجرای شهرک ماهیان زینتی محلات، قطعا شهرک ماهیان زینتی محلات اولین شهرک ماهیان زینتی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان

استاندار کردستان، گفت: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج  ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، اظهار داشت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آنها نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان دارد. 

وی با بیان اینکه مطالبات مطرح شده این نشست را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کرده و در یک جلسه کاری در شورای شهر براساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت، افزود: امیدواریم با پیگیری این مسائل، شاهد تحولات خوبی در توسعه عمران شهری در مرکز استان باشیم. 

استاندار کردستان گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. 

وی بیان کرد: مردم کردستان خصوصیات خاصی دارند که منحصر به فرد و اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. کردستانی‌ها حتی قدر کوچکترین قدم‌هایی که برایشان برداشته می‌شود می‌دانند و این نشان از بزرگی آنها است. 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده، ولی مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. 

وی بیان کرد: موضوع بیکاری در استان آنقدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد.  همچنین رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای 31 استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توییتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد 1400 جزو سه یا چهار استانی بوده که 68 درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، در دی ماه سال گذشته، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان بوده با 6دهم درصد منفی و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. 

وی افزود: نتایج این پژوهش معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. این وضعیت در شرایطی بوجود آمده که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. 

احداث پارکینگ طبقاتی جدید در سنندج

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه کار کردن در شهرداری با توجه به گستردگی فعالیت و وظایف‌ آن بی‌نهایت سخت است، اظهار کرد: 400 وظیفه از سوی وزارت کشور برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، کمبود منابع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، فضای اجتماعی و سیاسی همه و همه به نحوی موجب شده که کار در این مجموعه طاقت‌فرسا باشد. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و 560 هزار متر مربع آسفالت و بیش از 180 هزار مترمربع پیاده راه سازی در شهر سنندج انجام شد، گفت: در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری کمپ ماده 16 را که تقریباً 14 سال قانون آن بر زمین مانده بود، راه‌اندازی شد.

شهردار سنندج افزود: در سال گذشته شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی و افتتاح چندین پروژه متعدد از پارک‌های بزرگ مقیاس تا پروژه‌های مرتبط با رفع مشکل ترافیکی در شهر سنندج بودیم که این روند در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت. 

وی از برنامه‌ریزی برای افتتاح فاز اول پارک 36 هکتاری پیرچنار در فصل عمران امسال خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته چندین پارک بزرگ مقیاس در سطح سنندج بهر‌ه‌برداری شد و در کنار آن در قالب پویش سنه سبز نیز اتفاقات خوبی در حوزه توسعه سرانه فضای سبز در شهر صورت گرفت. 

رشیدی رونمایی از 6 هزار میلیارد پروژه‌ها سرمایه‌گذاری، مجتمع فرهنگی شهدا و شهرداری الکترونیک را از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج در سال جاری ذکر و اعلام کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی برای عید سعید فطر، هفته سنه، 22 گولان و غیره تعریف شده که زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر خلاق موسیقی جهان تحقق می‌بخشد. 

وی بیان کرد: شهرداری سنندج 800 میلیارد تومان از ادارات طلب دارد که 240 میلیارد آن در کمیسیون ماده 77 تائید و قطعی شده است که بازگشت این میزان سرمایه در قالب تهاتر و اوراق و غیره مطمئناً در کنار سایر منابع می‌تواند تأثیر بیشتری در عمران شهری داشته باشد. 

شهردار سنندج با اشاره به اینکه کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در مساحت 3 هزار مترمربع روبه‌روی پارک شهدا به زودی انجام می‌شود، افزود: ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در رفع مشکل ترافیک به ویژه در هسته مرکز شهر سنندج دارد در این راستا نیازمند اعتبارات ملی و جهشی هستیم. 

راه برای کار کردن در سنندج زیاد است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: خدمات دولت در استان چشم‌گیر بوده و یکی از ویژگی‌های اصلی دولت سیزدهم مردمی بودن است هر کس به مردم تکیه کند پیروز خواهد بود. 

عزت الله رضایی با بیان اینکه در خدمت مردم بودن برای همه ما افتخار است، گفت: شورای شهر با رویکرد جدید آمده که بتواند خدمات دولت را بیشتر نشان و مردم تغییرات را احساس کنند که خوشبختانه تا حدودی توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم اما راه برای کار زیاد است. 

تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • سفری به چشمه‌های شفابخش آبگرم محلات
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • واکنش مخبر به انتقادها از «وعده ناممکن دولت» / تولید ۴ میلیون مسکن، مصوبه مجلس بود / کاهش تورم زمان بر است
  • ظرفیت مغفول مانده سنگ‌های تزئینی در کشور
  • پزشکیان: تورم چند صد برابر شده است