Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌کمیل نظافتی فعال محیط‌زیستی است که در مراسم ملی جایزه ملی محیط‌زیست از وی تقدیر شد. نظافتی روحانی است که به دلیل تیمار سگ‌های شهر آمل و ایجاد نقاهتگاه و پناهگاه برای آن‌ها موردتقدیر قرارگرفته است و همچنین با اهدای کلیه‌اش به سجاد 8 ساله نامش بر سر زبان‌ها افتاد؛ حال این بار وی با کمک اعضای کانون یاس بندرعباس با حضور در این شهر و اعلام حمایت از سمیه صدیقی، دختر هرمزگانی مبتلا به بیماری‌های نادر بار دیگر خبرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌به گزارش ایسنا، ‌حجت‌الاسلام کمیل نظافتی متولد سوم اسفندماه سال 62 است که سال 80 وارد حوزه شد و اکنون در سطح دو حوزه علمیه تحصیلات خود را گذرانده و اکنون دانشجوی رشته موسیقی است.

تصمیم گرفتم رفاقتی بین هنرمندان و حوزه علمیه ایجاد کنم

وی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پس از تحصیل در حوزه تصمیم گرفتم رفاقتی بین هنرمندان و حوزه علمیه ایجاد کنم و بهترین نگاه در این بین را در نگاه هنری دریافتم و از این باب که بسیاری از خوانندگان موسیقی کشور از دوستان صمیمی بنده هستند، رشته تخصصی موسیقی در دانشگاه فرهنگ و هنر آمل انتخاب و بهمن سال گذشته تحصیلم را آغاز کردم.

از کودکی از سگ می‌ترسیدم

حجت‌الاسلام نظافتی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام درباره نحوه رفتار با حیوانات به پیروان خود بسیار سفارش کرده است. در احکام دین ما آمده است که اگر ظرف آبی برای وضو دارید و حیوانی نیز تشنه است آن ظرف آب را به حیوان تشنه دهید و به‌جای وضو تیمم کنید، تصریح کرد: برای انجام کاری به اسلامشهر رفته بودم. در بخش «واوان» دریکی از خیابان‌ها با توله‌سگی مواجه شدم که حال و روز بسیار آزاردهنده‌ای داشت. مشخص بود که از گرسنگی قدرت ایستادن روی پاهای خود را ندارد. اطراف را که نگاه کردم متوجه شدم این توله‌سگ رهاشده است. در آن لحظه خاطرات کودکی برایم زنده شد. باید اقرار کنم که من از کودکی از سگ می‌ترسیدم و هیچ‌گاه به این حیوان نزدیک نمی‌شدم.همیشه در جاده ته‌مانده غذاها را از شیشه برای سگ‌های ولگرد پرتاب می‌کردم و جرئت نزدیک شدن به آن‌ها را نداشتم اما در آن لحظه سعی کردم بر ترسم غلبه کنم. نمی‌دانستم چه کنم و حتی چطور به این توله‌سگ غذا بدهم. بلافاصله به مغازه‌ای که در آن نزدیکی بود رفتم و یک پاکت شیر خریدم. شیر را داخل ظرفی ریختم و حیوان که به‌شدت گرسنه بود، مشغول خوردن شیر شد.

طعنه‌ها کوچک‌ترین تأثیری روی من نداشتند

این روحانی اضافه کرد: شماری از رهگذران که شاهد این صحنه بودند با طعنه حرف‌هایی به من زدند اما توجهی نکردم؛ در آن لحظه تنها این حس وظیفه را داشتم که این سگ را نجات بدهم و به همین خاطر طعنه‌ها کوچک‌ترین تأثیری روی من نداشتند.این حیوان بعد از خوردن شیر شروع به پارس کرد و دم تکان داد. حس خوبی پیدا کردم و با گرفتن عکسی از این حیوان آن را در اینستاگرام قرار دادم و کمتر از ۲۴ ساعت سیل پیام‌های تشکر و قدردانی مردم از این حرکت مرا شگفت‌زده کرد. وقتی به خانه پدری‌ام رفتم موضوع را برای او تعریف کردم. پدر سال‌هاست که به خاطر عذاب وجدانی که از نوجوانی خودش دارد از چند گربه در خانه نگهداری می‌کند.او در نوجوانی گربه‌ای را داخل رودخانه انداخته و شاهد مرگ این گربه بوده است. این صحنه همیشه مقابل چشمان پدرم قرار داد و به همین دلیل دچار عذاب وجدانی دائمی است. از این روست که سال‌هاست در خانه از چند گربه نگهداری می‌کند. حرف‌های پدر و تشویق‌های او انگیزه زیادی به من داد و تصمیم گرفتم همراه با گروهی از جوانان در قالب گروهی به نام «مهر» برای حمایت از حیوانات فعالیت کنم.

وی ادامه داد: نزدیک به یک سال است که گروهی تحت عنوان «گروه مهر» را با هدف حمایت از حیوانات در شهر آمل تشکیل داده‌ایم و سگ‌های بیمار و یا تصادف کرده را از سطح شهر جمع‌آوری و آن‌ها را برای درمان به کلینیکی که با آن قرارداد بسته‌ایم، منتقل می‌کنیم، همچنین نقاهتگاهی را برای ادامه مراحل درمان این حیوانات آسیب‌دیده ساخته‌ایم تا از سگ‌های آسیب‌دیده در این مکان مراقبت کنیم.

این روحانی فعال در حوزه محیط‌زیست با اشاره به اینکه با همکاری گروه مهر هر شب به ۱۰۰ قلاده سگ در شهر آمل غذا رسانی می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت نقاهتگاه‌ مناسب برای نگهداری۲۰ تا ۴۰ قلاده سگ است که در حال حاضر ظرفیت آن تکمیل است و سیر مراحل درمان سگ‌ها طی می‌شود. تمامی هزینه‌های این کار از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود. گاهی اگر پرندگان و یا گربه‌های بیمار را ببینیم از آن‌ها نیز مراقبت می‌کنیم.

دین اسلام به ما اجازه حیوان آزاری نداده است

وی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر رویکرد دین اسلام به حیوانات، خاطرنشان کرد: طبق روایات ائمه ما رفتار بسیار مناسبی با حیوانات داشته و به‌کرات مردم را به مهربانی با حیوانات توصیه کرده‌اند. دین اسلام نه‌تنها به ما اجازه حیوان آزاری نداده بلکه به رفتار مناسب با حیوانات و طبیعت سفارش کرده است.

این فعال محیط‌زیست که این روزها فعالیت‌هایش در حوزه حیوانات را در صفحه شخصی اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارد و مخاطبان زیادی نیز دارد درباره واکنش‌های مردم نسبت به فعالیت‌هایش اظهار کرد: گاهی اوقات برخی افراد واکنش‌های نامناسبی نشان می‌دهند، ولی کلیت موضوع بسیار موردحمایت قرارگرفته است.

نظافتی از سازمان حفاظت محیط‌زیست خواست به افرادی که در زمینه حفظ محیط‌زیست ایده‌های مناسبی دارند، فرصت دهد که ایده‌های خود را بیان کنند و در صورت پذیرفته شدن از آن‌ها حمایت کنند. شاید یک نفر تحصیلات محیط‌زیستی نداشته باشد، ولی عمل زیست‌محیطی داشته و بتواند به حل مشکلات این حوزه کمک کند.

نجس بودن حیوان نمی‌تواند مانعی در کمک و نجات او از مرگ شود

وی با بیان اینکه اکنون همراه با اعضای گروه، شب‌ها به بیش از ۱۰۰ قلاده سگ و ۱۵۰ گربه که در شهر و اطراف رها هستند، غذا می‌دهیم و با همکاری دامپزشک‌ها حیواناتی را که در نقاط مختلف در تصادف مجروح می‌شوند، یا به‌نوعی بیمار هستند، به کلینیک می‌بریم و آن‌ها را درمان می‌کنیم، اضافه کرد: در ابتدای کار گروهمان سه‌نفره بود که اکنون 30 نفر در حال این اقدام خیرخواهانه هستند و حتی شنیده شد در برخی نقاط کشور سگ‌ها را زنده به گور می‌کردند که فاصله 800 تا یک هزار کیلومتری را طی کردم تا افراد متقاعد کنم به این امر نپردازند که موفق شدم و باید این حس در تمامی مردم کشور به وجود آید.

حجت‌الاسلام نظافتی با اشاره به اینکه نجس بودن حیوان نمی‌تواند مانعی در کمک و نجات او از مرگ شود. در اسلام تأکید زیادی بر محبت کردن به حیوانات شده است، افزود: نجات یک حیوان از مرگ، کمتر از عبادت نیست و بحث نجس بودن سگ یا گربه یک بحث فقهی است اما نکته مهم این است که با لباسی که به بدن یک سگ خیس برخورد کرده باشد نمی‌توان نماز خواند. در اسلام تأکید شده است که با بهترین و پاکیزه‌ترین لباس نماز خوانده شود. اما آیا نجس بودن می‌تواند دلیلی بر حرام بودن باشد؟ آیا اگر با سگ گرسنه‌ای مواجه شدیم که از شدت گرسنگی در حال مرگ است نباید کمکش کرد و به او غذا داد؟ نباید این حیوان را درمان کرد؟ اسلام دین مهربانی است و ائمه معصومین(ع) بارها به مهربانی کردن با حیوانات تأکید کرده‌اند و حتی آن‌ها لقمه غذای خودشان را به حیوانات می‌دادند. در حالی گفته می‌شود سگ نجس است که بر اساس فتوای علما خریدوفروش و نگهداری سگ نگهبان، سگ شکاری و سگ گله اشکالی ندارد.

می‌توان از پدیده بی‌رحمانه کشتن این حیوانات جلوگیری کرد

این روحانی فعالی محیط‌زیست ادامه داد: سگ‌هایی ولگرد هستند که پناهی ندارند و اگر این حیوان مدت طولانی گرسنه یا بیمار باشد پرخاشگر می‌شود. ذات حیوان پرخاشگری است ولی اگر به او محبت کنیم و غذا بدهیم این حیوان برخلاف ذاتی که دارد رفتار می‌کند. اگر شهرداری فضایی را در اختیار حامیان حیوانات قرار دهد تا آن‌ها با جمع‌آوری سگ‌ها و گربه‌ها و عقیم‌سازی آن‌ها در زمینه درمان بیماری‌شان و تغذیه‌شان فعالیت کنند می‌توان از پدیده بی‌رحمانه کشتن این حیوانات جلوگیری کرد. ما انسان‌ها نیاز به طبیعت داریم و این حیوانات نیز بخشی از طبیعت هستند. من به‌عنوان یک روحانی اگر می‌خواهم مردم را به مهربانی و محبت و ایثار و فداکاری دعوت کنم باید خودم در این زمینه پیش‌قدم باشم.

از اهدای کلیه تا فروختن ماشین

حجت‌الاسلام نظافتی، روحانی که واسطه اهدای کلیه‌اش به سجاد در سال 92 خبرساز شد، در این خصوص گفت: وقتی دیدم پسربچه‌ای 8 ساله، کلیه‌هایش را ازدست‌داده و ناگزیر از دیالیز است، بی‌آنکه مسئولیتی در قبال او داشته باشد، داوطلب شدم که یکی از کلیه‌هایش را به او هدیه کنم.

وی نه‌تنها کلیه‌اش را داد تا زندگی را به کودکی معصوم بازگرداند، بلکه خودروی خود را نیز فروخت تا هزینه‌های عمل جراحی انتقال کلیه را نیز تأمین کند. این ایثار مادی و معنوی خداپسندانه و انسان دوستانه، کمیل را در میان چهره‌های سال 92 قرار داد.عمل پیوند 26 بهمن‌ماه سال 92 در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بابل انجام شد.

این روحانی در این خصوص گفت: من طلبه و کارم تبلیغ دین است. چیزی که آن لحظه به مادر آقا سجاد گفتم این بود که من به دنبال بهشت نیستم و اصلاً هم به ذهنم خطور نکرده بود که ممکن است این مسئله روزی رسانه‌ای شود و حتی در این اقدام به‌هیچ‌عنوان در پی مطرح‌شدن هم نبودم. مادر سجاد به من گفت که من پولی ندارم بابت کلیه به شما بدهم و من به ایشان گفتم من پولی نمی‌خواهم که در جواب من گفت: خدا اجرتان دهد. پس چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ گفتم می‌خواهم روزی خنده را روی لب‌های سجاد ببینم.

بالا بردن معنویت در بیماران تأثیر زیادی در درمان آن‌ها دارد

وی با بیان اینکه این روزها که بیماری‌های صعب‌العلاج جان بسیاری از مردم را تهدید می‌کند، بررسی‌ها نشان داده است که بالا بردن روحیه این بیماران و آمادگی آن‌ها برای شروع یا ادامه درمان عامل مهمی در علاج این بیماری‌هاست، اضافه کرد: از مدتی قبل در چند بیمارستان قم بحث معنوی‌ درمانی به شکل جدی پیگیری می‌شود و در کنار متخصص‌ها و فوق تخصص‌ها، یک روحانی نیز حضور دارد و مراقبت‌ها و مشاوره‌های معنوی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام نظافتی با اشاره به اینکه اگر روحیه بیمار به دلایلی پایین آمد یا حاضر به شروع درمان نشد، افراد روحانی او را از لحاظ روحی آماده می‌کنند؛ زیرا بیمار برای ادامه درمان نیاز به روحیه دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است بالا بردن معنویت در بیماران تأثیر زیادی در درمان آن‌ها دارد، بیماران خاص معمولاً برای شروع درمان بیماری از روحیه خوبی برخوردار نیستند و همین امر باعث تحلیل رفتن نیروی آن‌ها و در نتیجه مغلوب شدن در برابر بیماری است. تاکنون با بیماران بسیاری هم‌کلام شده‌ام و سعی کردم تا روحیه آن‌ها را بالا ببرم. خوشبختانه تاکنون نیز موفق بودم و لبخند بیمار پس از بهبودی بهترین پاداشی است که از آن‌ها می‌گیرم.

به‌نوعی رابط بین خیرین و بیماران شدم

نظافتی نیز درباره زندگی خود بعد از اهدای کلیه اظهار کرد: بعدازاین اتفاق من به‌نوعی رابط بین خیرین و بیماران شدم و جراحی‌های مختلف کلیه و مغز و استخوان و ریه برای نیازمندان صورت گرفت. خوشبختانه مردم به ما اعتماد کرده‌اند و پای‌کار آمده‌اند و از این به بعد خبرهای خوبی خواهید شنید.

وی یادآور شد: کلیه دادن اتفاق مهمی نیست، ائمه ما علاوه بر جان و مال از آبرویشان هم می‌گذشتند و ما هم باید این‌چنین باشیم.

از سفر به کربلا تا حمایت از سمیه

حجت‌الاسلام نظافتی در خصوص سفرش به بندرعباس و حمایت از سمیه صدیقی مبتلا به بیماری نادر، افزود: سالی یک‌بار از آمل پیاده به سمت کربلا می‌رویم که این سفر 45 روزه طی می‌شود که در این مسیر به قم رسیده بودیم که دوستانم در صفحه اینستاگرامم پیامی مشترک فرستادند که خبرگزاری ایسنا در هرمزگان اعلام کرده است که فردی مبتلا به بیماری است و هزینه‌های درمانش را ندارد و با درخواست مخاطبینم برای کمک و همراهی با سمیه مواجه شده و آن‌ها کربلای امروزم را بندرعباس قلمداد کردند و یک هزار و 141 کیلومتر از قم آمدم به بندرعباس و به دیدن سمیه رفتم.

وی با بیان اینکه موضوع سمیه به سه بخش تقسیم می‌شود، تصریح کرد: بحث پوست، بحث چشم‌هایش و بحث تومورها سه‌بخشی است که باید کمک کنیم تا این دغدغه این فرزند هرمزگانی برطرف شود که بنده و دوستانم تمرکز خود را بر روی چشمانش قرار داده‌ایم که در کمتر از 24 ساعت 25 میلیون ریال جمع‌آوری‌شده و امیدوارم در طول این مدت بتوانیم مبلغ قابل‌توجهی را جمع‌آوری کنیم تا شاهد باشیم بینایی سمیه از بین نرود.

این روحانی در پایان گفت: مردم ایران اسلامی همواره نشان داده‌اند در نوع‌دوستی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند و امیدوارم در این موضوع هم‌بار دیگر این همت خود را نشان دهند.

گفت‌وگو از: امیرحسین طالبی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم

دمای هوا در شهر مانیل پایتخت فیلیپین به ۳۷ درجه سانتیگراد رسیده و مقامات باغ وحش شهر به ببر‌ها خوراکی‌های منجمد تهیه شده از خون حیوانات را می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی
  • اعلام فهرست کاندیداهای مورد حمایت «خانه انقلاب» برای دور دوم انتخابات
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم