Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@14:26:33 GMT

حسام الدین آشنا: «پول» در کار فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۶۲۰۶

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: بسیار طول کشید تا متوجه شویم پول در کار فرهنگی است همچنین بسیار طول کشید تا متوجه شویم مردم مصرف‌کننده محتوا هستند؛ باید بدانیم که فرهنگ هم مانند محصول به بسته‌بندی نیاز دارد.

به گزارش تسنیم؛ صبح امروز بزرگترین مرکز یکپارچه ارائه‌دهنده خدمات در صنعت انیمیشن بازی‌های یارانه‌ای و فضای مجازی چند‌بعدی با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور، مسئولان اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت مخابرات و حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسام‌الدین آشنا در مراسم افتتاح شرکت دانش‌بنیان رایمون مدیا با بیان اینکه سال آینده چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت، اظهار کرد: چهل سالگی همچنان که در ادبیات ما وجود دارد، سن کمال و پختگی است و آثار چهل سالگی فکری انقلاب اسلامی نیز در فعالیتهایی مانند آنچه امروز افتتاح کردیم بروز و ظهور یافته است.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر همدلی‌ها وجود نداشت هیچگاه شاهد چنین افتتاحی نبودیم، گفت: شاید اگر 20 سال گذشته چنین کاری می‌خواست شکل بگیرد، صدا و سیما حکمی می‌گرفت و می‌گفت هیچ کس جز من نباید به عرصه بازیسازی انیمیشن ورود کند یا از سوی دیگر هیئت دولت طی مصوبه‌ای اعلام می‌کرد که به جای صرف هزینه‌های میلیاردی در بخش خصوصی این پول به بخش دولتی تزریق شود تا بازخوردی داشته باشد.

آشنا با بیان اینکه این مجموعه مجموعه‌ای فناورانه است، تصریح کرد: سالها در دانشگاه به تقابل تکنولوژی و فرهنگ پرداختیم و طول کشید تا متوجه شویم هر توسعه فرهنگی نیاز به فناوری خاص خود را دارد و همین طور فناوریها فقط فناوریهای سخت‌افزاری نیستند.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری اندیشه فناوری نرم در کشور ما ابتدا سرکوب شد تا عده‌ای به باور آن رسیدند و پای آن ایستادند، متذکر شد: بسیار طول کشید تا متوجه شویم پول در کار فرهنگی است همچنین بسیار طول کشید تا متوجه شویم مردم مصرف‌کننده محتوا هستند؛ باید بدانیم که فرهنگ هم مانند محصول به بسته‌بندی نیاز دارد.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در این مسیر موفق شویم باید به رابطه صلوات و کف زدن پی ببریم تا وقتی در مراسمی حضور داریم دچار تردید سرانجام این دو نشویم، یادآور شد: بسیاری از محدودیت‌هایی که تصور می‌کنیم در زمینه سینما وجود دارد در حوزه انیمیشن وجود نخواهد داشت و باید در حوزه کار انیمیشن در تولیدات خود دچار بندهای خودساخته‌ای که برخی متصور هستند، نشویم.

آشنا افزود: مسئله حجاب در تولیدات انیمیشن قابل حل است؛ می‌توانیم در این بعد وارد فضای خانه شویم و شاید محدودیت‌های شرعی هر فیلم را در انیمیشن نداشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: انیمیشن یک امکان جدید است و هزینه‌های زیاد مالی و تجهیزاتی برای شکل‌گیری گروه‌های کوچک و متوسط حوزه انیمیشن شکل گرفته است.

آشنا با ارائه دو پیشنهاد عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم یک مدرسه آموزشی و یک مرکز پژوهشی برای آسیب‌شناسی و آینده‌نگری این صنعت در کنار فعالیتهای شرکت رایمون مدیا شکل گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: مصرف سبزیجات محلی خام همچون چوچاق و خالیواش و نعناع و هر نوع سبزی خودرو و معطر جمع آوری شده از طبیعت و موجود در بازارهای محلی در ابتلای مردم به فاسیولا نقش اساسی دارد.

دکتر سید محمود رضوانی در گفت وگو با ایسنا، فاسیولیازیس را عفونت یا بیماری ناشی از انگل های جنس فاسیولا دانست و اظهار کرد: انگل های فاسیولا کرم های مسطح و برگی شکلی هستند که عمدتا در مجاری صفراوی و کبد دام ها از جمله گوسفند، بز، گاو، گاومیش و برخی از علفخواران دیگر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه برای برقراری چرخه زندگی انگل فاسیولا وجود دام های آلوده، منابع آبی دائمی یا فصلی، بارندگی فراوان و حلزون های میزبان واسط ضروری است، افزود: حیوانات آلوده به فاسیولا تخم انگل را همراه با مدفوع خود به محیط خارج دفن می کنند، در صورتی که این تخم در آب قرار گیرد، در درجه حرارت مناسب پس از حدود سه هفته در داخل آن یک لارو مژه دار به وجود می آید. این لارو پس از تشکیل از تخم خارج شده و با نفود در بدن حلزون های آبزی شروع به رشد و تکثیر می کند و به لاروهای دم دار تبدیل می شوند که این لاروهای جدید نیز پس از کامل شدن از بدن حلزون میزبان واسط خارج شده و در آب رها می‌شوند و به برگ گیاهان آبزی می چسبند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: حیوانان نشخوارکننده و انسان به دنبال خوردن گیاهان و یا سبزیجات آبزی حامل لاروهای انگل یا آب های سطحی آلوده به فاسیولا مبتلا می شوند.

رضوانی، خوردن سبزیجات محلی آلوده به فاسیولا به صورت خام، خوردن غذاهای تهیه شده با سبزیجات خام مانند دلار و زیتون پرونده، نوشیدن آب های سطحی و آب چشمه های روباز نواحی کوهستانی، خوردن جگر خام یا آبدار و شستن ظروف و سبزیجات مصرفی در آب های سطحی آلوده را از جمله راه های ابتلا به فاسیولا دانست و تاکید کرد: این بیماری دارای دو مرحله حاد و مزمن است و دوره کمون بیماری از چند روز تا چند هفته و چند ماه متغیر است، اما مهمترین نشانه های بیماری شامل تب و لرز و تعریق شبانه و دردهای شدید شکمی و اختلالات گوارش و نشانه های آلرژیک مانند کهیر و خارش و ناراحتی های تنفسی و کاهش ورزن و کم خونی و بزرگی کبد است.

وی با بیان اینکه مصرف سبزیجات محلی خام همچون چوچاق و خالیواش و نعناع و هر نوع سبزی خودرو و معطر جمع آوری شده از طبیعت و موجود در بازارهای محلی در ابتلای مردم به فاسیولا نقش اساسی دارد، گفت: این سبزیجات گاهی به صورت خام در تهیه غذاهای محلی کاربرد دارد که در صورت آلودگی به انگل می تواند در انتقال بیماری نقش ایفا کند؛ از آنجایی که ضد عفونی کردن این سبزیجات مشکل است باید از خوردن آنها به صورت خام پرهیز کنیم.

معاون علوم پزشکی گیلان بر لزوم پرهیز از مصرف توت فرنگی و سبزیجات خام محلی به صورت غیر بهداشتی تاکید کرد و گفت: شست و شوی سبزیجات با آب سالم و همراه با ضد عفونی کردن با محلول سرکه سفید(ترکیب یک به چهار سرکه و آب) به مدت ۱۵ دقیقه باشد. توت فرنگی نیز پس از شست و شو با آب سالم، حتما به مدت سه تا پنج ثانیه در آب جوش وارد شده و سریعا در آب سرد قرار گیرد.

رضوانی با بیان اینکه سبزیجات خام محلی خرد شده، پخته شده و یا خشک شده پس از فریز کردن به مدت پنج روز مصرف شود، عنوان کرد: پاک کردن سبزیجات با دستکش و خودداری از دست زدن به دهان موقع تمیز کردن سبزیجات نیز مورد تاکید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • پپ: امیدوارم ۱۵ روز دیگر جام را در دست بگیریم
  • اوزونیدیس: فرودگاه شهر را فقط برای رقیب باز کردند
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • محبی: با مسعود شجاعی می‌توانیم قهرمان حذفی شویم