Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@03:54:00 GMT

برخورد با واحدهای نصب‌کننده شیشه دودی خودروها

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۶۲۴۲

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از امکان ثبت تخلفات داخل خودرو توسط دوربین‌های جدید ثبت تخلفات خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سردار تقی مهری در حاشیه نشست فصلی روسای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره عملکرد بازرسان نامحسوس گفت: بازرسان نامحسوس حق برخورد ندارند و تنها تخلفات را ثبت خواهند کرد.

وی با اشاره به بخشش دو برابری دیرکرد جرایم رانندگی، اظهار کرد: طبق قانون، کلیه تخلفاتی که تا پایان سال ۹۵ ثبت شده و جریمه دو برابری به آن تعلق گرفته تا پایان آذر ماه سال ۹۶ جریمه دو برابریشان بخشیده شده است و تنها همان مبلغ جریمه باید از سوی متخلفان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به نصب تجهیزات جدید در جاده‌ها با همکاری وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۶۰۰ دوربین جدید در جاده‌ها نصب شده است و تا پایان تابستان ۶۰۰ دوربین دیگر نصب می‌شود. این دوربین‌ها قابلیت ثبت تخلفات داخل خودروها را نیز دارند.

وی درباره سامانه سپهتن نیز گفت: این سامانه مخصوص کنترل رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی است و کلیه تخلفات حتی تعویض جای راننده را نیز ثبت می‌کند تا اگر راننده‌ای تخلفی را مرتکب شد نمره منفی به گواهینامه همان راننده تعلق بگیرد.

مهری درپایان درباره شیشه دودی واحدهای صنفی نیز اظهار کرد: قانون مشخص کرده که شیشه دودی باید طوری باشد که از فاصله سه متری داخل آن رویت شود بنابراین این ادعاها که در مغازه چنین شیشه‌ای را برای ما نصب کرده یا چنین برچسبی را زده‌اند، قابل قبول نیست. ضمن اینکه با تدبیر فرمانده ناجا با واحدهای صنفی که اقدام به نصب شیشه‌های دودی غیرمجاز کنند برخورد خواهد شد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور مواصلاتی "رستم-یاسوج" داخل تونل، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با پژو ۴۰۵ حامل ۶ سرنشین به شدت برخورد کرده و منجر به آتش‌سوزی شدید سواری شده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و ۳ تن دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت تصادف را تجاوز به چپ راننده پژو اعلام کردند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با اشاره به اینکه گاهی عدم رعایت قوانین رانندگی از سوی یک نفر می‌تواند منجر به بروز اتفاقات تلخ در زندگی چند خانواده شود، به رانندگان توصیه کرد: به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت و توجه ویژه داشته باشند و با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی و از هرگونه عجله و شتاب بی دلیل به شدت پرهیز کنند تا شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

۵ کشته در برخورد کامیون با پراید

رئیس پلیس‌راه شمال استان همچنین از برخورد کامیون با سواری پراید خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه ۵ نفر فوت شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی "رستم-بابامیدان"، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با سواری پراید حامل ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه هر ۵ نفر از سرنشینان سواری فوت شدند، گفت: کارشناس در صحنه حاضر و علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به دلیل تجاوز به چپ اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • جریمه بار اول و دوم بی‌حجابی را مشخص کردند | زمان‌بندی پرداخت چگونه است؟ | فیلم
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • عکس | بیشترین تا کمترین نرخ جریمه‌ های رانندگی
  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد