Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: فضای مجازی فضایی است که می خواهد با فرهنگ بیگانه خوراک فضای یک فرهنگ اسلامی را بدهد در حالی که بدون زیرساخت با فرهنگ خود از غرب آمده است لذا ۶۰ درصد دختران ما و ۹۰ درصد از پسران در فضای مجازی فیلم پورنو و غیر اخلاقی می بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازارگ نیوز؛ روز گذشته در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان بم در گردهمایی بانوان به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد و محمد جلالی کارشناس آسیب های اجتماعی در این همایش به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی کشور ما مواجه با برخی چالش های اجتماعی از جمله طلاق رسمی، طلاق عاطفی، اعتیاد سنتی، اعتیاد صنعتی و متاسفانه اعتیاد الکترونیکی که همان فضای مجازی است شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار عامل باعث شده است که خانواده‌ها از سالم به ناسالم تبدیل شوند که شامل اعتیاد طلاق خشونت و فضای مجازی است.

این کارشناس خبر داد: آمارهای غیررسمی حاکی از وجود ۶ میلیون معتاد در کشور است ۱۲ درصد از عامل اعتیاد نقش در طلاق دارد و متاسفانه کف سن طلاق ۱۴ سال شده است و این آمار دیگر جنسیت هم نمی شناسد و در مورد طلاق هم دو نوع طلاق رسمی و عاطفی داریم که آمار طلاق با توجه به نرم جمعیت بالا است و آمار طلاق رسمی ۲۷ درصد است یعنی از هر سه و نیم ازدواج یک طلاق صورت میگیرد و غم انگیزتر اینکه آمار طلاق عاطفی ۳۸ درصد است یعنی از هر دو و نیم ازدواج یک طلاق عاطفی صورت می گیرد.

جلالی ابراز داشت: طلاق عاطفی سه نشانه دارد که نشانه های ابتدایی آن در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد اما متاسفانه در جامعه امروزی ما دیگر محدودیت سنی ندارد و می تواند در ابتدای زندگی هم باشد و در طلاق عاطفی زن و شوهر در مسائل عاطفی یکدیگر شریک نیستند و دوم اینکه دلتنگ هم نمی‌شوند و در آخر هیچگونه بازخوردی نسبت به روابط زناشویی بین آنها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل بروز طلاق عاطفی این است که هیچ گونه شناخت اولیه برای ازدواج وجود ندارد در حالیکه مولا علی علیه السلام خطاب به کمیل فرمودند که هیچ حرکتی در دنیا نیست که نیاز به شناخت نداشته باشد پس باید هر کاری که انجام میدهی از روی شناخته باشد و این را امام ما ۱۴۰۰ سال پیش بیان داشتند.

این کارشناس افزود: مجموع آمار طلاق رسمی و عاطفی در کشور ۶۵ درصد است که به علت عدم شناخت زوجین از یکدیگر شکل می گیرد و به قول ویل دورانت آدم باید با عقل ازدواج کند و با عشق زندگی کند اما متاسفانه جوانان ما با عشق ازدواج می کنند و با عقل زندگی می کند و به فرمایش حضرت رسول دوست داشتن هر چیز انسان را کر و کور میکند.

جلالی اذعان داشت: از مردان ۴۹ کشور دنیا در خصوص معیار ازدواج نظر سنجی کردند که آنها به سه گزینه بیشترین رای را دادند، باهوش بودن، هیجان انگیز بودن و با احساس بودن و مردان ایران اسلامی هم به سه گزینه رای دادند که شامل اصالت، زیبایی و کدبانو بودن است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید یعنی هم می توان برای تقویت خانواده از آن استفاده کرد و هم میتوان برای تخریب بنیان خانواده از آن استفاده کرد

این محقق گفت: فضای مجازی فضایی است که می خواهد با فرهنگ بیگانه خوراک فضای یک فرهنگ اسلامی را بدهد در حالی که بدون زیرساخت با فرهنگ خود از غرب آمده است لذا 60 درصد دختران ما و 90 درصد از پسران در فضای مجازی فیلم پورنو و غیر اخلاقی می بینند و طبق آمار شرکت گوگل رتبه اول جستجوی کاربران ایرانی مسائل غیر اخلاقی و پورنوگرافی است.

جلالی گفت: در سال گذشته ۶ هزار خانوار در معرض فروپاشی قرار گرفته بودند به خاطر اینکه پیامک های شان در فضای مجازی لو رفته بود واین آمار تنها متعلق به کسانی است که به روانشناسان مراجعه کرده اند لذا باید 89 درصد از عوامل طلاق عاطفی را در فضای مجازی جستجو کرد.

وی با بیان چند توصیه روانشناسی جهت تحکیم بنیان خانواده گفت: باید به همسر خود به عنوان شریک زندگی نگاه کنیم و دوم اینکه باید گذشته را فراموش کرده و بر روی آینده متمرکز شوید، از به کار بردن طعنه نسبت به یکدیگر به طور جدی خودداری کنید، با دقت به احساسات و علایق همسر گوش کنید، نسبت به آینده زندگی خوش بین باشید، بدانید که گذر از مشکلات زندگی یک امر طبیعی است، به بستگان همسر خود توجه داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد