Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@03:35:39 GMT

اشتباهات ورزشی که در تابستان مرتکب می شوید

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۶۷۳۷

اشتباهات ورزشی که در تابستان مرتکب می شوید

اشتباهی که نباید در ورزش در فصل تابستان انجام داد عبارتند از:

۱. کم آب نوشیدن:

در فصل تابستان بدن از آب برای تنظیم‌ها استفاده می‌کند. هنگامی که آب بدن کم شود کارایی نیز کم‌تر می‌شود و بدن احساس خستگی می‌کند، همیشه در ورزش‌های طولانی مدت یک بطری آب همراه داشته باشید. دو لیوان آب قبلی از شروع ورزش بخورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است کم‌تر از نوشیدنی‌هایی که کافیین زیاد دارند استفاده کنید.

۲. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب:

حتی اگر هوا ابری بود از ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است SPF ضد آفتاب ۳۰ یا بالاتر باشد. هر ۴۵ تا ۶۰ ‌دقیقه ضد آفتاب را تمدید کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود.

۳. زمان را چک نکردن:

به یاد داشته باشید که دما در فصل تابستان بسیار بالاست و باید زمانی که می خواهید ورزش کنید را چک کنید. بین ساعت ۱۰ صبح تا سه بعد از ظهر در فضای بازی ورزش نکنید. صبر کنید تا هوا خنک‌تر شود.

۴. رفتن به کوهستان بدون آمادگی جسمانی:

در هوای گرم تابستان کوهنوردی و ورزش در اتفارعات نیازمند آمادگی جسمانی بیش‌تری است، زیرا اکسیژن در ارتفاع کم‌تر است. اگر بدن شما آمادگی لازم را دارد این کار را انجام دهید.

۵. نداشتن لباس ورزش مناسب:

لباس‌های پلی‌استر مناسب ورزش در هوای تابستان و فضای باز نیستند. از لباس‌های سبک‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن بپوشید. لباس‌هایی که پنبه‌ای هستند مناسب‌ترند.

۶. مصرف نکردن الکترولیت‌ها:

زمانی که در گرما ورزش می کنید ببینید عرق می‌کنید. سعی کنید مواد غذایی که حاوی الکترولیت هستند بیش‌تر مصرف کنید. خوردن شیر کاکائو، موز و بادام می‌تواند مناسب باشد.

۸. ورزش بیش از حد:

خستگی را نادیده نگیرید. ورزش بیش از حد در تابستان ممکن است خطرناک باشد و باعث بیهوشی و حالت تهوع شود.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اسکویی، گزارشگر والیبال و گوینده و تهیه کننده رادیو صبح امروز دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش کشور را عزادار کرد.

انجمن رسانه های ورزشی ایران با ارسال پیامی این ضایعه را به جامعه ورزش  تسلیت گفته و براى بازماندگان و خانواده اسكويى آرزوى صبر كرده اند.

اسكويى از مشهورترين صداهاى راديو به خصوص در حوزه ورزش در طول تاريخ فعاليت رسانه هاى تصويرى، نوشتارى و شنيدارى به حساب مى آيد و ضايعه درگذشت او بازتاب فراوانى در ميان علاقه مندان به ورزش داشته و انجمن رسانه هاى ورزشى خودش را در اين غم شريک می داند.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب