Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 200 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شده‌ است.

سرهنگ عباس بهاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وقوع 18 فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان از ابتدای امسال تاکنون، اضافه کرد: در این آتش‌سوزی ها نزدیک به 200 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شده که تنها 40 درصد این عرصه‌ها آسیب جدی دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاری افزود: بیشترین آتش‌سوزی های رخ داده در عرصه‌های منابع طبیعی استان در مراتع مشجر اتفاق افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: در طول یک هفته گذشته مواردی از آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر و پاوه در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته‌ که همگی آنها جزیی بوده و در مدت زمانی کوتاهی توسط پرسنل منابع طبیعی و با مشارکت مردم اطفاء شده‌اند.

وی در مورد آتش سوزیهای چند روز اخیر شهرستان پاوه در دو منطقه شیخان و شوشمی، اظهار کرد: با توجه به اینکه این دو منطقه در محدوده صفر مرزی واقع شده‌اند، مجموعه منابع طبیعی عملا نخواهد توانست در اطفای حریق این مناطق ورود داشته باشد.

بهاری اضافه کرد: نقاط صفر مرزی جزو مناطق امنیتی و حفاظتی هستند که بعضا مین گذاری هم شده‌اند و لذا این موضوع کار اطفای حریق در این مناطق را سخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی روستای شیخان پاوه عصر روز گذشته (19 تیر) مهار شد، عنوان کرد: در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای در استان آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نداریم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به ایجاد آتش بر در نقاط صفر مرزی عنوان کرد: نگرانی زیادی بابت وقوع آتش سوزی در نقاط مرزی نداریم، چراکه به محض رسیدن آتش به آتش‌برها، حریق خودبخود اطفا شده و از گسترش آتش به دیگر نقاط جلوگیری می‌شود.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از 95 درصد عوامل بروز حریق در عرصه‌های منابع طبیعی عوامل انسانی است، تصریح کرد: 63 درصد عوامل با منشاء انسانی به حضور گردشگران و طبیعت‌گردان در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی برمی گردد.

بهاری یادآور شد: بیشترین حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را در روزهای تعطیل داریم که مردم در تفرجگاه‌ها حضور پیدا کرده و اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند و قبل از خاموش کردن کامل آن منطقه را ترک می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمانشاه از مردم خواست تا در گشت و گذارهای خود هوای طبیعت را داشته باشند و اگر هم آتش روشن می‌کنند، حتما از خاموش شدن کامل آن مطمئن شده و سپس آن منطقه را ترک کنند.

آتش زدن پس چر مزارع، اختلافات قومی و قبیله‌ای، مانورهای نظامی و انتظامی و... از دیگر عوامل بروز حریق با منشا انسانی است که بهاری از آنها یاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.

به گزارش ایرنا، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد