Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@02:18:42 GMT

دانشجویان دانشگاه خوارزمی دست به نامه شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۷۰۲۰

دانشجویان دانشگاه خوارزمی دست به نامه شدند

کرج- استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خوارزمی به وزیر راه و شهرسازی در باره‌ مشکل احداث ایستگاه مترو در نزدیکی دانشگاه (پردیس کرج) و لزوم دسترسی این دانشگاه به اتوبان نامه نوشتند.

قدس آنلاین-گروه استان ها: استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خوارزمی در اعتراض به عدم توجه به نیاز دانشگاه خوارزمی به ایستگاه مترو و عدم دسترسی به اتوبان، به وزیر راه و شهرسازی نامه نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر این نامه با امضای دانشگاهیان در اختیار دفتر رئیس جمهور، وزیر علوم، استاندار البرز و امام جمعه‌ کرج نیز قرار گرفته‌ است.

توضیح اینکه علی‌رغم دستور وزیر محترم راه و شهرسازی، متاسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته ‌است و نیاز مبرم دانشگاه به ایستگاه مترو و دسترسی داشتن به اتوبان، نادیده گرفته شده‌است.
در این نامه آمده است: جناب آقای دکتر آخوندی به استحضار می‌رساند که دانشگاه خوارزمی نخستین مؤسسۀ آموزش عالی کشور با قدمتی یکصدساله، نقش مهمی در گسترش دانش و فرهنگ در ایران زمین داشته و دارد.

این دانشگاه علاوه بر سایت مرکزی در تهران، دارای پردیس بزرگی در حصارک کرج است و در مجموع با داشتن ۵۰۰ استاد ، ۱۴هزار دانشجو و ۹۰۰ کارمند، یکی از دانشگاه‌های بزرگ و جامع کشور است و این تعداد از دانشگاهیان روزانه بین تهران و کرج در رفت و آمد هستند.

پیرو جلسات متعدد و تصویب احداث ایستگاه قطار در اراضی دانشگاه خوارزمی و با استناد به دستور حضرتعالی و معاون شما مبنی بر موافقت با این موضوع در پاسخ به درخواست وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس محترم دانشگاه خوارزمی، متأسفانه تاکنون از سوی مدیریت پروژه‌ مترو هشتگرد در رابطه با تغییر خط پروژه اقدام مؤثری صورت نگرفته است و کماکان روند پروژه به گونه‌ای است که به خواسته‌های دانشگاه علی‌رغم دستور جنابعالی توجه نشده‌است.
همچنین همانگونه که مستحضرید دانشگاه به پیشنهاد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با به کارگیری مهندسین مشاور ذی‌صلاح، اقدام به تهیه‌ی طرح احداث ایستگاه و طراحی مسیرهای دسترسی نموده که با دستور دبیر شورای ترافیک به ادارات مرتبط در استان البرز و همچنین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ارائه شده‌است.
اما با اینکه طرفین، طرح مذکور را تأیید کرده‌اند و نمایندگان دانشگاه در جلسات متعدد شورای ترافیک حضور داشته‌اند، مورد احداث ایستگاه تصویب شده؛ اما همچنان تصویب دسترسی‌های طراحی شده معطل مانده‌است.
متأسفانه اقدامات فعلی پیمانکار بدون توجه به طراحی انجام شده برای احداث ایستگاه و مسیرهای دسترسی توسط مشاور یادشده بر اساس طرح اولیه‌ پروژه بوده که مورد اعتراض دانشگاه است. از طرفی با عنایت به اینکه ذی‌نفعان این موضوع دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه و مردم کمال شهر کرج (حدود ۵۰ هزار نفر) هستند و با توجه به نارضایتی روزافزون و تقاضای مکرر ، احتمال دارد در صورت برآورده نشدن این خواسته‌ها، مسئله به یک بحران تبدیل شود.
امید است با نظر عنایت و دستور شما، ترتیبی اتخاذ شود که به حل موضوع ایستگاه و دسترسی‌های مربوط، مطابق اولویت‌های فنی و امنیتی مورد توجه ویژه؛ و از بروز هرگونه تحریک و تنش جلوگیری شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو‌ها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور از شان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد