Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می رسد اتاق اصناف برنامه ای برای نظارت بر نوع کالای فروشی در فروشگاهها ندارد و برخی از کسبه که تنها معیار آن ها دریافت سود بیشتر و جلب رضایت تعداد محدودی ازمشتریان است بدون توجه به این معضل اجتماعی خود مروج فرهنگ بی حجابی در این شهر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازفردیسان، موضوع عفاف و حجاب همواره یکی از معضلات مهم فرهنگی در شهرستان فردیس به شمار می آید،اما نگاهی به عملکرد مسئولین نشان می دهد تاکنون هیچ اقدام عملی جدی و موثری برای حل این معضل در این شهرستان صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب نام “شهر فاطمی فردیس” اگرچه درمعرفی شهر فردیس و زدودن بسیاری ازهجمه های فرهنگی به این شهرموثر بود اما در عمل تنها بسنده کردن به یک نام، هیچ دستاوردی برای حل مشکلات فرهنگی در این شهر نداشت.

به نظر می رسد مسئولین فرهنگی شهرستان نیز به این معضل به چشم یک مشکل اجتماعی نگاه نمی کنند و اذعان دارند که این معضل محدود به فردیس نیست و یک معضل کشوری است بنابراین در عمل کاری از دست مسئولین شهرستانی با این بودجه ناچیز فرهنگی برنمی آید.

علی رغم گزارش های متعدد در خصوص مانور مانکن های بد حجاب و ویترین مغازه هایی که ازعکس های مستهجن به عنوان وسیله ای برای جذب مشتری استفاده می کنند که نمونه ی بارز تجاوز به حریم حقوق شهروندی محسوب می شود اماهیچ اقدامی درخصوص جمع آوری و یا ساماندهی به واحد های صنفی در بازار پررونق فردیس صورت نگرفت و فردیس هم چنان بازار مثال زدنی برای عرضه انواع پوشاک روز با مخالف با شئون اسلامی محسوب می شود.

حضور این بازار همیشه مشتریان خاصی را از نقاط مختلف استان البرز راهی این شهر نموده است تا در نگاه اول به شهر فردیس به چشم یک شهری با آفت فرهنگی بدحجابی و بی حجابی نگریسته شود و نام فردیس در زمره اسامی محل هایی با مشکل بدحجابی و بی حجابی قرار گیرد.

در عبور از خیابان اصلی فردیس اگرچه چشمهایتان به لباس های با طرح ها و رنگ های خارج از عرف و شئون اسلامی می خورد اما برای یافتن مغازه ای برای عرضه پوشاک ایرانی و اسلامی و محصولات عفاف و حجاب نگران خواهد ماند.

علی رغم جلسات متعددی که برای برپایی محلی برای عرضه پوشاک ایرانی .و اسلامی برگزار شد اما در نهایت این جلسات نتوانست دردی از دردهای مردم را کم کند و رایزنی ها و گزارش ها تنها پشت میز جلسات ماند.

اما نکته جالب توجه این است که به نظر می رسد مسئولین اتاق اصناف شهرستان فردیس نیز دغدغه ای برای حل این موضوع ندارند و نگاه کاسبکارانه بر این صنف خیمه زده است.

پرسش خبرنگار ما مبنی بر نظارت بیشتر بر عرضه پوشاک در بازار فردیس با پاسخ قابل تاملی از سوی یکی از مسئولین اتاق اصناف روبه رو شد.

وی در این خصوص گفت: این پوشاک در حال ارائه در کل کشور است و ربطی به فردیس ندارد، تولیدیی که محصول خود را به فردیس می دهد به کرج و تهران هم می دهد حالا فردیس ارائه نکند جای دیگر ارائه می کند.

او میگوید: برنامه ی خاصی برای نظارت نداریم وهمان نظارت های معمول اتاق اصناف در حال انجام است.

وی درخصوص محلی برای ارائه پوشاک ایرانی و اسلامی گفت: ما از این موضوع استقبال می کنیم اما شخص سرمایه گذار معرفی نشده است.

حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس در خصوص نابه سامانی های فرهنگی در این شهرستان گفت: باتوجه به این که فردیس یک شهر مهاجر پذیراست و از تمام قومیت ها و تفکرات مختلف و فرقه های ضاله در این شهر حضور دارند موضوع ساماندهی فرهنگی در این شهرستان اهمیت زیادی دارد.

حجت الاسلام ایمانی درادامه افزود: مسلما حضور فرقه های ضاله در این شهر برای پیشبرد اهداف و فرهنگ خود که همانا ابتذال جامعه می باشد اهمیت موضوع فرهنگی را دو چندان نموده است، بنابراین لازم است علاوه بر برخورد قهریه وظیفه ی اصلی فرهنگ ساز ی که بر دوش مسئولین فرهنگی و اجرائی می باشد به درستی انجام پذیرد.

وی در ادامه بر کوتاهی برخی ادارات مسئول در بخش فرهنگی این شهرستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه با دخالت هایی که درارتباط با تشکیل اتاق اصناف شهرستان فردیس در کرج صورت گرفت وبا فامیل بازی ها و دوست بازی ها یی که بین مسئولین شهرستان متداول بود کسانی در اصناف خیمه زده اند که دغدغه فرهنگی را ندارند .

امام جمعه شهرستان فردیس درادامه تصریح کرد: متاسفانه اتاق اصناف به عنوان متولی اصلی صنف پوشاک بر نوع عرضه پوشاک در بازار فردیس نظارتی ندارد، از طرفی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و متولیان فرهنگی شهر نظارت لازم را بر فروشگاههای محصولات فرهنگی ندارند.

به نظر می رسد اتاق اصناف برنامه ای برای نظارت بر نوع کالای فروشی در فروشگاهها ندارد و برخی از کسبه که تنها معیار آن ها دریافت سود بیشتر و جلب رضایت تعداد محدودی ازمشتریان است بدون توجه به این معضل اجتماعی خود مروج فرهنگ بی حجابی در این شهر شده اند.

تا زمانی که فروشگاههای و مغازه های سطح شهر مروج بی عفتی و بی حجابی باشند نمیتوان فرهنگ عفاف و حجاب را در شهر نهادینه کرد و انتظاری محیطی امن و سالم را در بازاری مملواز مظاهر بی عفتی و بی حیایی داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور

ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری شهرستان زرند در بازدیدی که به همراه عوامل فراجا از اصناف شهر صورت گرفت گفت: مطابق قانون دستگاه قضایی همواره ضمن حمایت از ضابطین بایستی بر عملکرد آن‌ها نیز نظارت نماید در همین راستا به علت تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه و نیز ابلاغ حمایت ریاست قوه قضایی بر اجرای طرح نور، برنامه ریزی شده تا با حضور میدانی عوامل قضایی، از نزدیک اهدافی از جمله ارزیابی روند اجرای طرح نور، بررسی عملکرد ضابطین عام و خاص دنبال شود.

رئیس دادگستری زرند اظهار داشت: همانگونه که از آغاز طرح نور نیز به صراحت اعلام گردید دستگاه قضایی شهرستان بیش از هر چیز رسالت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کند و بنابراین با توجه وضعیت نسبتا مناسب رعایت عفاف و حجاب در سطح شهرستان، در این حوزه نیز تاکید بر اقدامات فرهنگی، تذکر لسانی، بیان فلسفه حجاب و آگاه سازی جامعه از آسیب‌های کشف حجاب است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی گفت: حمایت دستگاه قضایی از اقدامات قانونی ضابطین در برابر هنجار شکنان است و در این خصوص نیز هیچگونه مماشاتی با افرادی که با نیت‌های سو و انگیزه‌های پنهانی اقدام به کشف حجاب می‌کنند نخواهد داشت، اما به طور قطع عملکرد ضابطین خاص نیز به طور محسوس و نامحسوس مورد رصد قرار خواهد گرفت تا از اقدامات سلیقه‌ای و فراقانونی جلوگیری شود.

این مقام قضایی به حضور چند باره خود در سطح شهر و بازار شهرستان در اجرای طرح نور اشاره کرد و افزود: در بازدید‌های متعدد صورت گرفته آنچه که بیش از هر چیزی قابل مشاهده بود رعایت حجاب از سوی اقشار مختلف و پایبندی عملی بانوان زرندی به احکام الهی است و در مرتبه دوم نیز تاثیر اقدامات انجام گرفته به ویژه با اجرای طرح نور در پوشش شهروندان غیر قابل انکار است و بنابراین جا دارد از عومل فراجا و سایر عزیزانی که در اجرای طرح به صورت دلسوزانه و اعتقادی مشارکت داشته قدردانی گردد.

رئیس حوزه قضایی زرند به برنامه‌های دستگاه قضایی شهرستان در اجرای طرح عفاف و حجاب پرداخت و گفت: تلاش می‌شود تا در دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم، طرح جامعی با اولویت یافتن مسائل فرهنگی تدوین و به دستگاه‌های مجری ابلاغ گردد؛ در این خصوص نیز سعی بر آن است تا با حضور تنها قاضی زن شهرستان در مدارس دخترانه برای تشریح طرح عفاف و حجاب و نیز مباحث حقوقی مرتبط با موضوع، ضمن پیشگامی دستگاه قضایی در اقدامات فرهنگی، نقش خود را در آگاه سازی و رفع شبهات نسل آینده ایفا نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب