Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:48:12 GMT

برداشت حنا از مزارع رودبار جنوب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۷۵۳۶

برداشت حنا از مزارع رودبار جنوب آغاز شد

محمد سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان در زمینه تولید محصول حنا مقام اول را در کشور دارد و از این لحاظ منابع مالی خوبی برای مردم روستایی در این منطقه محسوب می شود.
وی تصریح کرد: متوسط عملکرد حنا در هر هکتار 6 تن می باشد که طبق برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی، پیش بینی می شود حدود 30 هزارتن حنا به صورت برگ خشک از این سطح زیر کشت برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: حنا در سه مرحله در ماه های تیر، شهریور و آبان ماه برداشت می شود وبرداشت این محصول از هم اکنون آغاز و تا آبان ماه سال جاری ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب خاطرنشان کرد: حنای روبار از نظر رنگ و کیفیت جز مرغوبترین حناهای کشور محسوب می شود و در مصارف آرایشی، بهداشتی و دارویی کاربرد فراوان دارد.
وی اضافه کرد: بخش اعظم این محصول پس از فرآوری و بسته بندی و تامین نیاز بازار داخلی به سایر کشورها از جمله سوریه و عراق صادر می شود.
مساحت این شهرستان 13 هزارو 200 کیلومتر مربع می‌باشد و مرکز آن شهر رودبار جنوب درفاصله ۳۳۳ کیلومتری از مرکز کرمان واقع شده و جمعیت آن هم برابر با 105 هزارو 992 نفر می باشد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح الله صائب
7450/6003

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آفت کرم برگ‌خوار پاییزه با دامنه میزبانی وسیع، یکی از مهمترین و خسارت‌زاترین آفات است که اخیراً حضور و بروز خسارت آن در مزارع ذرت استان مشاهده و تأیید شده و با توجه به قدرت تخریب این آفت نیاز است تدابیر لازم برای مبارزه با آن اندیشیده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری باشد.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۹۰ هکتار از مزارع ذرت کشت شده استان در ۲ شهرستان عسلویه و دشتستان که غالباً در مراحل ابتدایی رشد هستند به آفت آلوده شده و پیش بینی می‌شود سطح آلودگی به ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح پایش مزارع استان به خصوص مزارع گندم، ذرت و سبزی و صیفی ۶۵ هزار و ۱۳۰ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی تصریح کرد: با توجه به رفتار تهاجمی، قدرت پروازی، تولیدمثلی بالا و دامنه میزبانی گسترده این آفت نیاز است مدیریت بحران استانداری و همه نهادها متولی همکاری لازم در زمینه تأمین اعتبار و نهاده را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

کد خبر 6056035

دیگر خبرها

  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد
  • برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • آغاز توزیع میوه شب عید در استان فارس
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • آلودگی ۱۹۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به کرم برگ‌خوار
  • تصاویر| مزارع کلزا
  • «کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند