Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در یازدهمین نشست هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: ارزش های هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران باید به درستی به نسل جدید منتقل شود و ایجاد پارک موزه های دفاع مقدس راهکاری مناسب برای تحقق این امر است.
وی بیان داشت: باید بتوانیم آن طور که شهدا انتظار دارند مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم و باید برای این کار تمام امکانات بسیج شوند تا نسل های آینده نیز انقلابی باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که شهدا جاودانه هستند، افزود: باید بتوانیم جاودانگی شهدا را به درستی حفظ کنیم و پارک موزه ها باید طوری طراحی شود تا هر فردی که وارد می شود تحت تاثیر ارزش ها قرار بگیرد و جاودانگی شهدا را شاهد باشد.
خباز تاکید کرد: ایجاد پارک موزه ها کاری ماندگار است که وجود آن برای نسل های آینده ضروری است تا آن ها نیز هدایت شوند و تحت تاثیر رشادت های ایثارگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس قرار گیرند.
وی با بیان این که پارک موزه ها کارخانه انسان سازی هستند، افزود: در ذهن نوجوانان و جوانان سوالات بسیاری در مورد جنگ تحمیلی وجود دارد که با ورود به این پارک موزه ها سوالات ذهنی آن ها حل می شود و آن ها با ذهن روشن خارج می شوند.
استاندار سمنان ادامه داد: از مصوبات سال گذشته در این حوزه 9 مورد به طور کامل اجرایی شده، 23 مورد در حال اجرا است و 13 مورد آن اجرا نشده است و مسوولان باید توجه کنند تا در این موضوع کوتاهی نکنند و اجرایی کردن مصوبات را در دستور کار خود قرار دهند.
در این نشست سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و دیگر مسوولان استانی حضور داشتند و مباحثی درباره آغاز گام محتوایی پارک موزه دفاع مقدس این استان بیان کردند.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، پارک موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان سمنان به صورت یک فضای سبز و پارک مفهومی، در زمینی به وسعت 12 هکتار در حاشیه شرقی شهر سمنان در کنار کمربندی تهران- مشهد و مصلای شهر سمنان قرار دارد که با هدف نشان دادن ارزش های هویتی و معنوی آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و معرفی و شناساندن ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انسانی آن در حال ساخت است و شامل بخش های سردر، صحن تاریخ میدان شروع جنگ تحمیلی، ساختمان مرکزی موزه، شهر نمادین محل بدرقه و اعزام رزمندگان و شهدا، در زمینی به مساحت 12 هکتار است.
گام اول پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان شهریور 96 افتتاح می شود.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد