Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست بررسی چالش های فراروی بندر نوشهر در بخش حمل و نقل جاده ای و پایانه ها ، نزدیکی به پایتخت و مراکز مهم صنعتی کشور را مهمترین ویژگی و مزیت بندر نوشهر عنوان کرد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ، دکتر محمدعلی حسن زاده با اعلام این مطلب افزود : نقش بندر نوشهر در اقتصاد ملی و منطقه ای طی دهه های گذشته بر کسی پوشیده نیست؛ بطوریکه بیش از 72 درصد اقتصاد شهر نوشهر به وجود بندر وابسته است لذا همه باید برای ارتقاء جایگاه این بندر بیش از پیش تلاش کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش بندر در کمک به اقتصادی ملی کشور ما خاطر نشان کرد : بنادر موتور محرکه ایجاد ثروت و فرصت های شغلی هستند و در حال حاضر بیش از 90 درصد جابجایی کالا در جهان از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد .
براساس این گزارش مهندس سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در ابتدای این نشست با اشاره به وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر در سال جاری ، بالا بودن هزینه تمام شده حمل کالا از بندر نوشهر و نبود پایانه مناسب را مهمترین چالش فراروی این بندر عنوان کرد .
وی با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی خاطرنشان کرد : سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا به صورت مشارکتی نسبت به عملیاتی شدن این پروژه اقدام کند و این امر مستلزم حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی و سایر دستگاه های ذیربط است .
در ادامه مهندس احمد آفرین محمدزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، وجود واسطه ها را یکی از دلایل افزایش نرخ حمل و نقل کالا عنوان کرد و برضرورت هماهنگی صنوف حمل و نقل با شرکت ها و اتحادیه های رانندگان کامیون ها و صاحبان کالا در زمینه کاهش و یکسان سازی نرخ حمل و نقل کالا از بندر نوشهر با سایر بنادر شمالی تأکید کرد .
وی افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران آمادگی دارد هرگونه اقدامی در راستای کاهش مشکلات مرتبط با ورود و خروج کالا از بندر نوشهر و جلوگیری از افزایش هزینه های حمل کالا از این بندر را انجام دهد .
همچنین در این جلسه دکتر قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و قدمت بندر نوشهر خواستار حمایت همه جانبه مسئولان کشوری و محلی برای رونق هر چه بیشتر این بندر و رفع مشکلات حمل و نقل و راه دسترسی این بندر شد .
دکتر علی شادمان فرماندار و حجت الاسلام و المسلمین محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر نیز در این جلسه طی سخنانی با بیان اینکه بندر نوشهر تنها قطب اقتصادی منطقه است، رونق بیش از پیش بندر را مهمترین خواسته مردم منطقه عنوان و خواستار مساعدت مسئولان ذیربط برای توسعه همه جانبه این بندر شدند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رحمانی در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی افزود: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.   معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند گفت: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.   رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.   ره انجام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت:برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

دیگر خبرها

  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی