Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-02@03:31:00 GMT

ادامه افزایش نفت در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۸۷۲۹

ادامه افزایش نفت در بازار جهانی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نفت برنت با ۲۵ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، ۴۷.۱۳ دلار در هر بشکه معامله شد. بهای برنت روز گذشته با ۱۷ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، در ۴۶.۸۸ دلار بسته شده بود.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، به ۴۴.۶۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت روز دوشنبه با ۱۷ سنت یا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴درصد افزایش، در ۴۴.۴۰ دلار در هر بشکه بسته شده بود.

به گفته معامله‌گران، افزایش قیمت‌های نفت تا حدودی تحت تاثیر انتظارات برای تقاضای بالاتر در هفته‌های آتی بوده است.

قیمت‌های نفت با وجود توافق کشورهای عضو اوپک برای کاهش تولید، حدود ۱۷ درصد از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک به همراه سایر تولیدکنندگان شامل روسیه در راستای توافقی که از ژانویه سال میلادی جاری آغاز شده و تا مارس ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت، موافقت کرده‌اند تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. با این‌همه رشد بیش از ۱۰ درصدی تولید آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ و همچنین افزایش تولید نیجریه و لیبی، تلاش‌های مذکور برای حذف مازاد عرضه به بازار را تضعیف کرده است.

به رغم تعهد اوپک برای کاهش تولید از ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۸، عرضه از سوی این گروه بالا مانده است. اوپک در ژوئن ۲۵.۹۲ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد که ۴۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مه و ۱.۹ میلیون بشکه در روز بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" در گزارشی اعلام کرد: حقیقت این است که اوپک و روسیه باید با این واقعیت روبه‌رو شوند که رشد تولید در نقاط دیگر به تلاش‌های آنها برای محدود کردن عرضه لطمه زده است، بنابراین این بانک قیمت‌های مورد پیش بینی برای نفت خام را کاهش داده و اکنون انتظار دارند متوسط قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۴۹ دلار و نفت برنت به ۵۱ دلار در سال ۲۰۱۷ برسد که به ترتیب ۸ دلار و ۹ دلار نسبت به پیش بینی قبلی کمتر است. همچنین قیمت‌های مورد پیش بینی برای سال ۲۰۱۸ نیز مورد بازبینی نزولی قرار گرفته و اکنون انتظار می‌رود نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۴۵ دلار و نفت برنت به ۴۸ دلار در هر بشکه بالغ شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱