Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دیوان عدالت اداری با هیات قضایی دادگاه قانون اساسی تایلند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین کاظمی رییس دیوان عدالت اداری، ظهر امروز با رئیس و اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی در این دیدار اظهار کرد: دیوان عدالت اداری یکی از واحد‌های مستقل قوه قضاییه است و براساس اصل ١٧٠ و ١٧٣ قانون جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دو وظیفه عمده دیوان عدالت اداری در نظام قضائی بیان کرد: یکی از وظایف دیوان عدالت اداری، رسیدگی به شکایات مردم از تصمیماتی است که دستگاه‌های دولتی و اجرایی دارند و فکر می‌کنند حقشان تضییع شده است.


بهرامی با اشاره به وظیفه مهم دیگر دیوان عدالت اداری بیان کرد: اگر آیین نامه‌هایی که دولت، وزرا و یا سایر نهاد‌ها تصویب می‌کنند، خلاف قوانین جاری کشور باشد، دیوان عدالت اداری می‌تواند آن‌ها را ابطال کند.


رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه گفت: رسیدگی به شکایات مردم از تصمیمات ادارات دولتی در شعب بدوی بررسی می‌شود و رای صادر شده از شعب بدوی در شعب تجدید نظر قابل بررسی مجدد است.


بهرامی افزود: مواردی که از ایین نامه‌ها و مصوبات دولت و واحد‌های دولتی در دیوان مطرح می‌شود ابتدا در هیات‌های تخصصی که از ١٥ قاضی تشکیل شده است، بررسی و پس از آن در هیات عمومی دیوان با حضور همه قضات دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تصمیم گیری ن‌هایی گرفته شود.


در ادامه این دیدار، رئیس هیات قضائی تایلند اظهار کرد: سیستم قضائی تایلند چهار نوع دادگاه شامل دادگاه قانون اساسی، قضایی، اداری و نظامی دارد که هر یک از این دادگاه‌ها وظایف مستقلی را برعهده دارند.


نوراک مارپرانیت افزود: مهمترین وظیفه دادگاه قانون اساسی تایلند، این است که آیا پیش نویس قوانین براساس قوانین موجود است یا خیر و همچنین وظیفه نظارت بر عملکرد اعضای کابینه و مجلس را برعهده دارد.


وی ادامه داد: وظیفه دادگاه قضایی تایلند، بررسی پرونده‌های حقوقی و کیفری و نحوه تاثیرگذاری بر زندگی عادی مردم است و دادگاه نظامی هم پرونده‌های کیفری نظامی را بررسی می‌کند.


رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند افزود: وظایف دیوان عدالت اداری تایلند هم شبیه به وظایف دیوان عدالت اداری ایران است و نائب رئیس دیوان عدالت اداری تایلند هم در این هیات حضور دارد و نهاد‌های دولتی و اجرایی است و اگر مردم شکایتی از دستگاه‌ها و نهاد‌ها هم داشته باشند، دیوان عدالت اداری بررسی می‌شود.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه

محمدباقر نریمانی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر اجرایی شدن سند تحول قضایی، گفت : یکی از موضوعات این سند برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط است که آن را در دستورکار قرار داده ایم. 

وی افزود: افزایش دانش و تجربه همکاران و کارکنان دادگاه ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق، حقوقدانان و به طور کلی عموم مردم، اقناع افکار عمومی، افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی و شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آراء قضایی از مزایای برگزاری دادگاه‌های علنی به صورت آنلاین است. 

نریمانی با تاکید براینکه در قانون اساسی نیز بر برگزاری دادگاه‌های علنی تاکید شده، خاطرنشان کرد: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه فراهم شده و علاقمندان به مباحث حقوقی، قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند بصورت برخط و از طریق نشانی http://skyroom.adliran.ir/ch/kermanshah-ecourt در این دادگاه‌ها حضور یابند.

اولین جلسه دادگاه علنی برخط استان کرمانشاه در سال جدید، روز دوشنبه (هفدهم اردیبهشت) با موضوع حمل و نگهداری مشروبات الکلی به صورت مجازی و برخط در آدرس یاد شده برگزار خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد