Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان محمدپور گفت : در پی تشکیل جلسات متعدد کار گروه گردشگری شهرستان آستارا با حضور فرماندار شهرستان و بر اساس مصوبه شماره 96/8029/1/1475 مورخ 96/2/20 شهرداری آستارا اقدام به تهیه طرح گردشگری در تالاب استیل آستارا نمود که طرح پیشنهادی مورد موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان قرار نگرفت و مقرر شد پس از اصلاح و ارائه طرح توسط مرجع گردشگری ( سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ) و تایید آن سازمان ، مورد بررسی مجدد حفاظت محیط زیست قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال قبل از ادامه روند فوق شهرداری شهرستان آستارا بدون هماهنگی در مورخ 96/4/14 در بستر کانال های موجود اقدام به شن ریزی در محدوده ضلع شرقی تا ضلع جنوبی تالاب و تسطیح و مسدود نمودن بخشی از کانال ها به طول 1/5متر نمود که با حضور نیرو های یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا ، عملیات مذکور متوقف و ماشین آلات توقیف و شهرداری موظف گردید ظرف 48 ساعت اقدام به بازگشایی کانال های مسدود شده نماید و طبق پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان این کار به انجام رسیده است .

در ضمن خاطر نشان می شود محدوده مورد درخواست شهرداری خارج از طرح تفصیلی شهر آستارا و در محدوده روستای دربند و در حریم شهر آستارا قرار داشته و از نظر اداری تحت نظر بخشداری مرکزی آستارا اداره می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اجرای قوانین محیط زیست خاطرنشان کرد که مجموعه حفاظت محیط زیست گیلان در برابر تخریب محیط زیست با تمام توان ایستادگی خواهد کرد .

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف به‌طور موقت پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل و در فصل بهار مجدد بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در جهت حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی شد و محیط بانان در محل مستقر شدند و به دلیل نامساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع است و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد