Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از پیگیری تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه‌قضائیه و الحاق آن به وزارت کشور خبر داد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت بررسی طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه‌قضائیه و الحاق آن به وزارت کشور گفت: در حال حاضر کمیسیون مشترکی از اعضای کمیسیون قضایی، اجتماعی و شوراها تشکیل خواهد شد و در مورد این موضوع تصمیم گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتدا این طرح انتزاع سازمان ثبت و الحاق آن به وزارت دادگستری بود اما با مشورتی که با بخش‌های مختلف و شورای نگهبان انجام شد اصلاحیه ای در این طرح صورت گرفت و به جای الحاق آن به وزارت دادگستری الحاق به آن به وزارت کشور به نتیجه رسید.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس تصریح کرد: نظر شورای نگهبان بر این بود که این طرح ایراد اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد و ما نمی خواستیم مسیری را طی کنیم که از نظر شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است. بنابراین اصلاحیه‌ای در این طرح انجام دادیم که به جای وزارت دادگستری به وزارت کشور الحاقیه انجام شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین بیان کرد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال در زیرمجموعه وزارت کشور قرار دارد و در این طرح هم سازمان ثبت اسناد به این وزارتخانه الحاق می شود تا تمرکز قوه‌قضائیه بر موضوعات مهم دیگر که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به آن اشاره شده، باشد که مهمترین آنها هم موضوعات مفاسد اقتصادی است که دستگاه هایی مانند سازمان بازرسی کل کشور عهده دار ‌آن هستند.

وی با بیان اینکه ۸۴ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده‌اند، گفت: سازمان ثبت اسناد در حد معاونت قوه‌قضائیه دارای اختیارات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌ منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه‌های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس  همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به‌صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود