Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل زنبورداران استان مازندران از فعالیثت 5 هزار و 200 زنبور دار با بیش از 500 هزار کلنی زنبور در این استان خبر داد . به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، آقای معین الدین میر محمدی گفت : با ساماندهی روش های تولید و زنبورداری متوسط تولید عسل در مازندران در هر کلنی به 13 کیلوگرم افزایش یافته که این میزان در سالهای گذشته 10کیلو گرم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد عمده ترین مشکل زنبورداران و پائین بودن تولید عسل به علت رعایت نکردن فاصله کلنی های زنبور در مراتع است در حالی که با توجه به پوشش گیاهی مناسب مازندران برای اشتغال جوانان در بخش تولید عسل فرصت خوبی ایجاد می.کند. ایمانی مدیر عامل شرکت تعاونی زنبور داران سوادکوه شمالی و بازرس تعاونی استان گفت : مهمترین دغدغه زنبور داران سوادکوه شمالی و مازندران اسکان زنبور داران در مناطق ییلاقی با ظرفیت سنجی که انجام شده است موجب شد تا عرصه نسبت به تعداد کلنی زنبور بسیار کم شود و از طرفی ورورد احشام زود هنگام به عرصه های منابع طبیعی است که موجب از بین رفتن زود هنگام گیاهان می شود
که این به همکاری و نظارت بیشتر منابع طبیعی و محیط زیست را می طلبد .
مهندس قاسم حکمت شعار مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی ضمن تایید مشکلات زنبورداران گفت :با توجه به مشکلات پیش روی زنبورداران با همکاری تعاونی زنبور داران اقدام به ساماندهی نموده ایم که اگر بتوانیم درمناطق سردسیر همین اتفاق بیافتد ، بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد .
حکمت شعار افزود امسال با معرفی 60 بهره بردار به بانک 4 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفت .



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدوداً ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدوداً ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6093185

دیگر خبرها

  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)