Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@00:29:00 GMT

سلطانی‌فر: فساد و زد و بند در فوتبال وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۰۹۴۴

سلطانی‌فر: فساد و زد و بند در فوتبال وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هیچ کمکی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس نداشته است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت‌ورزشوجوانان، فراکسیون نمایندگان ولایی صبح امروز (سه شنبه، 20 تیرماه) با مسعود سلطانی‌فروزیرورزشوجوانانجلسه‌ای را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود سلطانی فروزیرورزشوجوانانبعد از استماع نظرات نمایندگان حاضر در جلسه اظهار داشت: در این جلسه مطالب خوبی بیان شد که البته این موضوعات بخشی از مسائل و مشکلاتورزشوجوانانکشور است.

وزیرورزشوجواناندر پاسخ به اظهارات کیان پور نماینده درود و ازنا مبنی بر حمایت مالی دولت از دو تیمفوتبالاستقلالو پرسپولیس گفت: دولت هیچ کمکی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دو تیمفوتبالاستقلالو پرسپولیس نداشته است.

وی افزود: از حمایت مجلس در خصوص احکام مندرج در برنامه ششم تشکر می کنم زیرا این حمایت ها بسیار خوب و گره گشای مشکلاتورزشکشور است.

وزیرورزشوجوانانادامه داد: هیچ ابزار و ساز و کاری در کشور نداریم که بتوان با صرف زمان 90 دقیقه درفوتبالیا یک مسابقه کشتی یک ملت را خوشحال کرد و این شادی قابل قیاس با سرمایه گذاری انجام شده نیست؛ با صعود به جام جهانی یک ملت خوشحالی می کند و احساس سربلندی و افزایش غرور ملی از نتایج این موفقیت است.

سلطانی فر با بیان اینکه اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده امکان بسیار خوبی است که اگر در دو برنامه پنج ساله از این امکان منتفع شویم می توان در 10 سال مشکلات را حل کرد، گفت: با این امکان می توان 4 هزار پروژه نیمه تمام که به 10 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد را به سرانجام رساند و پس از آن به حمایت از هیات هایورزشیبپردازیم.

ابراز نگرانی از صدور احکام قضایی فراوان علیه وزارتورزشوجوانان

وزیرورزشوجوانانبا بیان اینکه علاوه بر مشکلاتی که 4 هزار پروژه نیمه تمام ایجاد کرده در چند ماه اخیر با سونامی احکام قضایی علیه وزارتورزشوجوانانمواجه هستیم، ادامه داد: موج وحشتناکی در چند ماه اخیر با صدور احکام قضایی علیه وزارتورزشوجوانانصادر شده که باید مبلغ زیادی را برای این احکام بپردازیم.

وی افزود: اگر مجبور به پرداخت این رقم ها شویم، به این معنی است که وزارتخانه را تا یکسال آینده تعطیل کنیم.

سلطانی فر با بیان اینکه نحوه توزیع 60 درصد از درآمدهای حاصل از محل 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده توسط نمایندگان مشخص شده است، گفت: برای تخصیص مابقی این درآمدها اولویت ما پروژه های نیمه کاره‌ای است که 70 درصد پیشرفت داشته اند.

وی افزود: در استان ها برای توزیع این مبالغ کمیته ای از معاون عمرانی استاندار، مدیرکلورزشوجواناناستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل می شود.

وزیرورزشوجوانانبا بیان اینکه تقاضاهای فراوانی برای دریافت مبالغ وجود دارد، اظهار داشت: رقمی که در اختیارمان قرار دارد، محدود است و در این زمینه انتقاداتی بر ما وارد می شود.

حل مشکلاتجواناناز طریق معاونت ریاست جمهوری

سلطانی فر با اشاره به موضوع انتزاع سازمان ملیجوانانو وزارتورزشگفت: در سال 89 از ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملیجوانان، وزارتورزشوجوانانتشکیل شد که در این مدت تشکیلات مناسبی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در 7 ماهی که من به عنوانوزیرورزشوجوانانفعالیت کردم در زمینه تصویب لایحه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارتورزشوجواناندر هیات دولت اقدام کردیم و این لایحه به مجلس آمد اما پس از آن موضوع تفکیک وزارتخانه و احیاء سازمان ملیجوانانمطرح شد.

سلطانی فر با بیان اینکه ما مطیع تصمیم نظام در این زمینه هستیم، متذکر شد: فکر می کنم حل شدن مشکلاتجواناناز طریق معاونت ریاست جمهوری، سرعت بیشتری خواهد داشت و امیدوارم با احیاء سازمان ملیجوانانمشکلاتجواناندر این سازمان به درستی پیگیری شود.

وزیرورزشوجوانانبا تاکید بر اهمیت مسائل پیرامون معیشت قهرمانان تصریح کرد: صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان حدود هزار نفر را تحت پوشش بیمه و حمایت خود قرار داده که باید گستره آن افزایش یابد و برای اشتغال قهرمانان جهانی المپیک کار جهانی موثری را انجام دهیم.

توسعه متوازن امکاناتورزشیدر سراسر کشور

وی با اشاره به عدم عدالت توزیع امکاناتورزشیپیش از انقلاب و تلاش جمهوری اسلامیایرانبرای توزیع عادلانه امکاناتورزشیدر سراسر کشور ادامه داد: قبل از انقلاب فقط یک استادیوم صد هزار نفری در تهران وجود داشت در حالی که کارنامه جمهوری اسلامیایراندر زمینه ایجاد امکاناتورزشیو توسعه متوازن در سراسر کشور بسیار خوب است.

سلطانی فر گفت: استادیوم 75 هزار نفری نقش جهان اصفهان، استادیوم 50 هزار نفری شیراز، استادیوم 50 هزار نفری یادگار امام تبریز، استادیوم 50 هزار نفری غدیر اهواز، استادیوم 30 هزا نفری ثامن مشهد و در حدود 20 مرکز استان استادیوم‌های 15 هزار نفره احداث شده که قابل بهره برداری هستند، همچنین حدود 37 استادیوم نیمه کاره 5 هزار نفری نیز در حال تکمیل هستند.

وزیرورزشوجوانانضمن تاکید بر توجه وزارتخانه در رسیدگی به مناطق محروم تصریح کرد: باید بتوانیم امکانات بیشتری به استان های محروم اختصاص دهیم که برای مثال شهرستان‌های اطراف تهران از لحاظ امکاناتورزشینیازمند توجه بیشتری هستند.

فساد و زد و بند درفوتبالوجود دارد اما زیاد نیست

سلطانی فر در خصوص موضوع فساد درفوتبالگفت: نه اینکه مسائل پشت پرده، فساد و زد و بند در اینورزشوجود ندارد، اما باید توجه داشت کل گردش مالیفوتبالدر لیگ برتر و دسته یک 500 تا 600 میلیارد تومان است که اگر 20 درصد آن را آغشته به فساد بدانیم مبلغی حدود 70 تا 80 میلیارد تومان می باشد اگرچه نباید 70 تا 80 ریال هم نباید باشد و به شدت به این موضوع حساس هستم.

وزیرورزشوجوانانضمن مخالفت با تشکیل کمیته مبارزه با فساد درفوتبالتصریح کرد: امیدوارم کمیته صیانت از اصول و مبانی اخلاقی درورزشرا فعال کنیم و با حضور نمایندگان دستگاه‌های، قضائی، انتظامی و اطلاعاتی تا نظارتی برای سالم سازیفوتبالداشته باشد.

برخی فدراسیون‌ها نابسامانی‌های زیادی دارند

وی با بیان اینکه دفتر نظارت بر طرح های عمرانی وزارتورزشوجوانان3 سال تعطیل شده بود، افزود: در این مدت بخشی از ساخت سازها را به شرکت توسعه و بخش دیگری در یک حوزه معاونت غیر مرتبط اداره می‌شد، که ما دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارتورزشوجوانانرا احیا کردیم، امیدوارم روند تکمیل پروژه‌های نیمه کاره تسریع یابد.

سلطانی فر با اشاره به ساماندهی امور مربوط به فدراسیون‌ها، گفت: تعدادی از فدراسیون های ما نابسامانی‌های زیادی دارند.

وزیرورزشوجوانانبا اشاره به نتایجوالیبال، متذکر شد: 20 سال پیش آرزو داشتیم درایرانیک گیم را از تیم های کره یا ژاپن بگیریم ولی امروز تیم امیدوالیبالایران قهرمان آسیا می‌شود و تیم ملی نیز جزء 12 تیم برتر جهان است و در حال رقابت است.

وی با بیان اینکه تیم ملیوالیبالدر حال تغییر نسل است و در حال پوست اندازی هستیم، گفت: در بازدید از پایگاه‌های استعدادیابی در تکواندو ووالیبالپشتوانه های مناسبی وجود دارد.

سلطانی فر با بیان اینکه امیدوارم وزارتورزشوجواناندر بخشورزشهمگانی وورزشقهرمانی موفق عمل کند، گفت: هدف ما موفقیت در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و 2020 توکیو است تا یک نتیجه تاریخی را ثبت کنیم.

وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی‌فر

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد

حسین سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا حدودی ابری است، گفت: این شرایط جوی از بعدازظهر با وزش باد و بارش های خفیف به خصوص در ارتفاعات استان همراه می شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، یادآور شد: روز جمعه نیز بارش ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

سلطانی تاکید کرد:‌ با توجه به ماهیت رگباری بارش ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شهروندان طی این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: به تدریج دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و روزهای خنکتری را پیش رو خواهیم داشت.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هشت و ۲۷ درجه، ابهر هشت و ۲۶، خرمدره ۹ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۱ درجه، قیدار هفت و ۲۳ درجه، سلطانیه پنج و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر
  • پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • سخت‌ترین قرعه یک پرسپولیسی در غیاب پرسپولیس!
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال