Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، غلامرضا مهرجو پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گمرک لاور ساحلی اظهار داشت: شهرستان دشتی از لحاظ وسعت دومین شهرستان استان بوشهر به شمار می‌رود کهدر حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی دارای پتانسیل، ظرفیت و مزیت‌های بالایی است.

وی با بیان این که گمرک لاور می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد استان بوشهر و شهرستان دشتی داشته باشد، افزود: چنانچه همه به خصوص دستگاه‌های متولی در راستای به فعلیت رساندن قابلیت‌های شهرستان کمک کنند ما می‌توانیم ادعا کنیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یکی از شهرستان‌های توسعه‌یافته استان در زمینه اشتغال‌زایی و تولید ناخالص ملی تبدیل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان دشتیتصریح کرد: وجود 25 کیلومتر مرز آبی مشترک این شهرستان در خلیج‌فارس یکی از مزیت‌های عالی شهرستان دشتی است و چنانچه این هم‌جواری به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند در توسعه و پیشرفت شهرستان موثر واقع شود.

وی ادامه داد: در سال جاری 80 درصد از مزارع پرورش میگوی منطقه مند شهرستان دشتی لارو ریزی شده که باعث اشتغال‌زایی خوبی در منطقه شده است.

مهرجو عنوان کرد: با راه‌اندازی کمرگ لاور ساحلی در این مدت کوتاه، برای یک‌هزار نفر در این منطقه شغل ایجاد شده که نشان می‌دهد مردم برای فعالیت‌های بازرگانی علاقمند هستند و منطقه نیز از ظرفیت لازم برخوردار است.

فرماندار شهرستان دشتی تاکید کرد: اگر یک تجارت رسمی در منطقه شکل گیرد قطعا می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری جوانان را حل کند ضمن اینکه کمترین آسیب به زیرساخت‌های شهرستان وارد خواهد شد.

وی اضافه کرد: 25 درصد از معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی قرار گرفته که با راه‌اندازی کامل گمرک لاور ساحلی، می توان زمینه صادرات سنگ لاشه، شن و ماسه را به کشورهای حوزه خلیج فارس مهیا کند.

مهرجو گفت: 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دشتی قرار دارد که تولید محصولات خارج از فصل می‌تواند نقش موثری در صادرات از طریق این گمرک داشته باشد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده سقف زیرکشت گلخانه‌ها از 30 هکتار به 200 هکتار افزایش یافته و اگر این مسیر را طی کنیم از منابع آب و حوزه اشتغال در منطقه صیانت به عمل می‌آید.

مهرجو گفت: در حوزه بومی‌گردی شهرستان دشتی دارای ظرفیت‌های خوبی است و سعی خواهیم کرد در دو روستای این شهرستان، بومی‌گردی راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: از ظرفیت موجود شهرستان دشتی به صورت علمی استفاده خواهیم کرد تا باعثپیشرفت و توسعه این شهرستان شویم.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که هشت تیم و بیش از ۱۰۰ نفر دانش آموز، مربی و داور شرکت کرده بودند، تیم‌های شهرستان دشتی و جم به ترتیب رتبه‌های اول و دوم و تیم‌های شهرستان‌های گناوه و کنگان رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

ثنا شیخیانی و کیاناغلامیان هر ۲ نفر از شهرستان دشتی به ترتیب صاحب عناوین بهترین دروازه بان و خانم گل جشنواره شدند. همچنین با انتخاب کمیته فنی، دلسا دهدشتی از شهرستان گناوه به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شد.

این مسابقات از طرف هیأت ورزش دانش‌آموزی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان برگزار شده بود.

گفتنی است تیم فوتسال ابتدایی دختران استان در سال گذشته از بین ۲۵ استان کشور، مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

کد خبر 6086197

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد