Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، امروز در بیست و هشتمین نشست هیأت نمایندگان متن بیانیه اتاق بازرگانی تهران با عنوان «ضرورت استمرار تدبیر در تصمیمات اقتصادی» در مورد تفکیک وزارتخانه‌ها قرائت و رای‌گیری شد.

در این جلسه برخی از اعضای هیأت نمایندگان نظرات خود را در مورد متن قرائت شده بیان کردند که پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هم در نظرات دولت و هم در نظرات مجلس در مورد لایحه تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن دوپارگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سلطانی با بیان اینکه مشاهده این موضوع نشان می‌دهد که برای چنین تصمیمی کار اساسی انجام نشده است، افزود: نباید در دولت در مورد چنین موضوعی چند صدایی وجود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه در بیانیه‌ای که در مورد تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت معدن قرائت شد، ضرورت پرهیز از تعجیل ذکر شده است و از آنجا که شاید در فرایند تصمیم‌گیری‌ کلان در کشور فرصت‌های کمی پیش آید که نگاه به اصلاح ساختار دولت و نظام متمرکز شود، بنابراین از این شرایط باید بیشترین بهره را برد تا اصلاحات انجام شود. 

سلطانی با تاکید بر اینکه تعریف مشخص از وظایف حاکمیت وجود ندارد،‌ گفت: ما باید ساختار دولت را طراحی کنیم و برای این کار ابتدا نیازمند به سند هستیم، تا بدانیم اصولا کار حاکمیت چیست و سپس این کارها را در قالب چند وزارتخانه و سازمان تجمیع کنیم، تا با هم هماهنگ باشند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: بنابراین فکر می‌کنم، با اعتراض ما به تعجیل در مورد لایحه دولت به مجلس مبنی بر جداسازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن و اصرار ما بر انجام کار کارشناسی قوی در مورد این موضوع این کار انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه در مورد لایحه پیشنهادی دولت به مجلس باید به آینده باشد، بیان داشت:‌ در حالی که ما مدام در مورد کارهایی که در گذشته انجام شده، اظهار نظر می‌کنیم.

سلطانی اظهار داشت: موفق بودن یا نبودن یک طرح بستگی به مدیران اجرایی آن طرح دارد، چرا که یک ساختار خوب با وجود یک مدیر ضعیف موفق نخواهد بود.

محمد لاهوتی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران هم در مورد بیانیه مذکور، اظهار داشت: اگر ما معتقد هستیم تفکیک به صلاح نیست، باید دلایل منطقی خودمان را بیان کنیم و اگر به صلاح است باید پیشنهادات‌مان را به مجلس ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بیانیه قرائت شده در جلسه امروز بیشتر به یک توصیه‌نام شبیه است، گفت: این بیانیه ظاهرا برای این است که وقت بیشتری گذاشته شود تا تفکیک صورت نگیرد. در حالی که شأن اتاق بازرگانی تهران این نیست.

لاهوتی با بیان اینکه موضوع تفکیک بخش تجارت از وزارت صنعت و معدن در دو مرحله مجلس به تصویب رسیده و به احتمال زیاد در مرحله سوم هم تصویب می‌شود، گفت:‌ این گونه بیانیه صادر کردن‌ها عملا از دست دادن فرصت‌های پیشنهاد بخش خصوصی به مجلس است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: در شرایط کنونی بخش خصوصی باید 2 سناریو به مجلس پیشنهاد دهد. چرا که هم شرایط کنونی وزارت صنعت معدن و تجارت مطلوب نیست و هم احیای وزارت بازرگانی به سبک گذشته مورد نظر ما نیست.

لاهوتی بیان داشت: اگر قرار است وزارت بازرگانی احیا شود، ما باید درخواست کنیم تمام دستگاه‌های متولی در زمینه بازرگانی در زیرمجموعه وزارت بازرگانی که قرار است تشکیل شود، قرار گیرد تا به اهداف توسعه تجارت دست یابیم.

وی افزود: بنابراین لازم است بخش خصوصی 2 سناریو هم در رابطه با تفکیک شدن وزارتخانه و هم در صورت تفکیک نشدن آن به دولت ارائه دهد و نظرات بخش را در این ارتباط بیان کند.

*

کوروش  پرویزیان عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: ادغام و تفکیک وزارتخانه‌ هزینه دارد، بنابراین اصلاح ساختار در جهت کارآمدی ملی و بخش خصوصی باید صورت گیرد. 

وی بیان داشت: عنوان بیانیه بسیار خوب است، ولی محتوای آن هدف عنوان را بیان نمی‌کند. 

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در ادغام باید کوچک‌سازی تشکیلات دولت اتفاق بیفتد و بخش خصوصی هم باید نقش مهم‌تری را ایفا کند. بنابراین لازم است به صورت صریح کار کارشناسی در مورد کلیات ساختار دولت صورت بگیرد.

انتهای پیام/ب


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند